  • 1. Data: 2013-04-13 14:26:28
    Temat: dworce PKP WROGIE dla NIEPELNOSPRAWNYCH
    Od: inner continental <i...@g...com>

    Prosze o POrade co ma zrobic niepelnosprawny kiedy chce sie dostac z
    peronu na hale dworcowa na Dworcu Centralnym w Warszawie? Tam jest co
    prawda jest taki wyciag wzdluz poreczy schodow dla osob na wozkach ale
    NIGDY NIE DZIALA! (WIECZNIE zepsuty.) Schody ruchome rowniez sa ale
    NIGDY PRZENIGDY NIE WLACZONE (te pod gore)!

    Jeszcze gorzej jest na pozostalych 2-ch dworcach: Warszawa Zachodnia i
    Wschodnia (w ogole nie ma zadnych konstrukcji dla niepelnosprawnych,
    nawet zepsutych).

    Poniewaz jest obowiazek prawny plynacy z prawodawstwa Unii
    Europejskiej dla wlasnie takich placowek jak dworce kolejowe to wiec
    JAK PRAWNIE osoba niepelnowprawna moze wyegzekwowac ODSZKODOWANIE za
    straty wynikajace z niemoznosci pokonania schodow (np. spoznienie sie
    na pociag, przepadniecie biletu, osobiste upokorzenia)?

  • 2. Data: 2013-04-13 21:56:47
    Temat: Re: dworce PKP WROGIE dla NIEPELNOSPRAWNYCH
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 13.04.2013 14:26, inner continental pisze:
> [...]
    > NIGDY NIE DZIALA! (WIECZNIE zepsuty.) Schody ruchome rowniez sa ale
    > NIGDY PRZENIGDY NIE WLACZONE (te pod gore)!

    Holender, to muszą mnie uważać za jakąś ważną szychę z kontroli, bo choć
    pojawiam się tam sporadycznie i bardzo losowo, to zawsze (specjalnie dla
    mnie?) działały...

  • 3. Data: 2013-04-14 00:08:07
    Od: inner continental <i...@g...com>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Holender, to musz� mnie uwa�a� za jak�� wa�n� szych� z kontroli, bo
    choďż˝
    > pojawiam siďż˝ tam sporadycznie i bardzo losowo, to zawsze (specjalnie dla
    > mnie?) dzia�a�y...

    To sprawdz chociaz teraz! Po co klamiesz? Tam to nagminnie nie
    dzialaja nigdy.

    Poza tym co z innymi dworcami glownymi w innych glownych miastach, np.
    Gdansku? Tam mamy do dyspozycji zwykle strome dlugie i jak najbardziej
    nieruchome betonowo-kamienne schody ktore przeklinaja nie tylko
    niepelnosprawni lecz chocby watle kobiety z duzymi walizkami na
    koleczkach...

  • 4. Data: 2013-04-14 00:44:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 14.04.2013 00:08, inner continental pisze:

    > To sprawdz chociaz teraz! Po co klamiesz? Tam to nagminnie nie
    > dzialaja nigdy.

    Primo: naucz się poprawnie kodować, lamerze.
    Secundo: teraz jest środek nocy, durniu.
    Tertio: ty twierdziłeś, KŁAMCO, że zawsze są wyłączone - z kolei ja nie
    twierdziłem, że nigdy nie miały żadnej awarii.

> [...]
    > nieruchome betonowo-kamienne schody ktore przeklinaja nie tylko
    > niepelnosprawni lecz chocby watle kobiety z duzymi walizkami na

    Nigdy nie byłem w Gdańsku na Dworcu Głównym, ale od czego Google Maps...
    Hmm... Chyba specjalnie dla mnie sfałszowali zdjęcia lotnicze, bo ja tam
    nie widzę żadnych schodów. Płaski teren.

    Pokaż na mapie, gdzie te schody widzisz.

  • 5. Data: 2013-04-14 02:23:37
    Od: "Janek Wlodak" <w...@n...pl>

> [...]
    > nie widzę żadnych schodów. Płaski teren.
    >
    > Pokaż na mapie, gdzie te schody widzisz.

    To sobie popatrz, mistrzu Googlarki...

    http://www.google.de/imgres?start=137&newwindow=1&sa
    fe=off&client=firefox-a&hs=hmW&sa=X&rls=org.mozilla:
    de:official&biw=1680&bih=916&tbm=isch&tbnid=CIO4aZVM
    hwCjpM:&imgrefurl=http://www.mmtrojmiasto.pl/414295/
    2012/5/25/dworzec-gdansk-glowny-zostanie-przebudowan
    y-znikna-obskurne-boksy%3Fcategory%3Dnews&docid=M0Py
    ao7qJ4NpQM&imgurl=http://gfx.mmka.pl/newsph/380662/8
    56146.3.jpg&w=600&h=399&ei=e_ZpUZGkNMPeswa3p4G4AQ&zo
    om=1&iact=hc&vpx=396&vpy=499&dur=5418&hovh=183&hovw=
    275&tx=199&ty=121&page=4&tbnh=141&tbnw=220&ndsp=48&v
    ed=1t:429,r:39,s:100,i:121

  • 6. Data: 2013-04-14 10:46:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 14.04.2013 02:23, Janek Wlodak pisze:

    > To sobie popatrz, mistrzu Googlarki...
    >
    > http://www.google.de/imgres

    I to jest wg ciebie jedyne wejście?? Patrząc na google maps widać, że
    zarówno na perony jak i do hali dworca można wjechać wózkiem z np.
    parkingu czy przystanków autobusowych. Przy tramwajowych jest przejście
    podziemne, ale też widzę jakieś oznaczenia dla inwalidów. Na tym
    zdjęciu, co pokazałeś, też widać coś wyglądające jak rampa dla wózków.

    Poza tym ja tam widzę działające schody ruchome - czyli "inner
    continental" znowu kłamał.

  • 7. Data: 2013-04-14 17:53:04
    Od: inner continental <i...@g...com>

    Andrzej Lawa wrote:
    > Poza tym ja tam widze dzialajace schody ruchome - czyli "inner
    > continental" znowu klamal.

    Tak? To popatrz jeszcze raz na maps.google.pl od strony ul. Podwale
    Grodzkie. W odpowiednio duzym powiekszeniu widac tam jak na dloni 3
    wyjscia schodowe, zadne z nich nie ma schodow ruchomych.
    I to zgadza sie z moim osobistym doswiadczeniem ostatniego lata kiedy
    sie naszarpalismy niemilosiernie zeby pokonac wielkie strome schody.
    Lecz byc moze wlasnie sie to zmienilo, jak wlasnie wyczytalem trwa
    generalny remont i juz wiele rzeczy wykonano:
    http://www.dziennikbaltycki.pl/artykul/784206,remont
    -dworca-gdansk-glowny-zakonczony-hala-dworca-juz-bez
    ,12,id,t,sg.html

    Chociaz nawet w tym materiale widac wielkie nowe schody, raczej bez
    zadnych ulatwien ani dla niepelnosprawnych ani dla watlych kobiet z
    duzymi walizkami na malych koleczkach...

    OK, lecz jezeli Dworze Gdansk Glowny sie zmienil to sie naprawde
    ciesze. Jednak nadal pozostaje mnostwo innych miast WOJEWODZKICH na
    ktorych nie ma zadnych ulatwien!

    Chocby Warszawa Zachodnia - JAK TAM maja pokonywac te wszystkie schody
    niepelnosprawni i nieatletyczni podrozni z wielkimi walizkami na
    malych kolkach?

    Kolejny przyklad to dworzec GDYNIA GLOWNA: tam w lecie jak pamietam
    juz WYREMONTOWANY - a jednak trzeba sie szarpac w pokonywaniu
    betonowyhch NIERUCHOMYCH schodow jako jedynych oferowanych podroznym!

    Sa dalsze miasta woejwodzkie z tym samym problemem...

    Ale ja prosze tu o porade prawna: jezeli wszystko fajnie to sie
    cieszymy ALE co jezeli niepelnosprawny wlasnie spotka sie z taka
    bariera nie do pokonania na tego typu obiekcie i obsluga dworca
    bezradnie rozklada przed nim rece?

    Jak to sie ma do obowizujacego nam prawa?

  • 8. Data: 2013-04-14 18:20:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 14.04.2013 17:53, inner continental pisze:

    > Tak? To popatrz jeszcze raz na maps.google.pl od strony ul. Podwale
    > Grodzkie. W odpowiednio duzym powiekszeniu widac tam jak na dloni 3
    > wyjscia schodowe, zadne z nich nie ma schodow ruchomych.

    A po jaką cholerę koniecznie chcesz iść trasą bez ułatwień?

    > I to zgadza sie z moim osobistym doswiadczeniem ostatniego lata kiedy
    > sie naszarpalismy niemilosiernie zeby pokonac wielkie strome schody.

    Może trzeba było (uwaga, trudna koncepcja!) POMYŚLEĆ i zamiast szukać
    najtrudniejszej trasy wybrać najłatwiejszą od frontu, hmm?

    [ciach]

    > zadnych ulatwien ani dla niepelnosprawnych ani dla watlych kobiet z
    > duzymi walizkami na malych koleczkach...

    A co ty taki męski szowinista? Uważasz, że kobieta gorsza od mężczyzny?

    > OK, lecz jezeli Dworze Gdansk Glowny sie zmienil to sie naprawde
    > ciesze. Jednak nadal pozostaje mnostwo innych miast WOJEWODZKICH na
    > ktorych nie ma zadnych ulatwien!

    Na podstawie wcześniejszych doświadczeń mam podstawy wątpić w rzetelność
    twoich twierdzeń.

    > Chocby Warszawa Zachodnia - JAK TAM maja pokonywac te wszystkie schody
    > niepelnosprawni i nieatletyczni podrozni z wielkimi walizkami na
    > malych kolkach?

    To wysiadaj na stacji Warszawa Centralna - w czym problem?

    Uważasz, że należy nagle zatrzymać CAŁY kraj i rzucić wszystkie środki
    na przebudowę WSZYSTKICH schodów bo pewien nikły odsetek ludzi może mieć
    kłopoty w tych konkretnych miejscach? Co jeszcze, specjalna rampa na
    Rysy, żeby inwalidzi z zacięciem taterniczym mogli się dostać na szczyt?

    Swoją drogą nowy kompleks "Warszawa Zachodnia" jest w planach czy może
    nawet już w początkach budowy...

> [...]
    > betonowyhch NIERUCHOMYCH schodow jako jedynych oferowanych podroznym!
    >
    > Sa dalsze miasta woejwodzkie z tym samym problemem...

    Cóż, podejrzewam że ten "problem" to ty ciągle usiłujący dostać się
    gdzieś od zaplecza, podczas gdy od frontu jest wygodny dostęp.

> [...]
    > bariera nie do pokonania na tego typu obiekcie i obsluga dworca
    > bezradnie rozklada przed nim rece?
    >
    > Jak to sie ma do obowizujacego nam prawa?

    Nijak, chyba że budynek przechodził jakiś istotny remont od (OIDP)
    wiosny 2002 lub był wybudowany po tej dacie.

    Wtedy prawo budowlane nakłada obowiązek zapewnienia podjazdów,
    aczkolwiek niekoniecznie z KAŻDEJ strony. Konkretnie wg przepisów w
    zupełności wystarczy, żeby dla inwalidów była tylko jedna specjalnie
    dostosowana trasa. Nie ma obowiązku dostosowywania WSZYSTKICH wyjść z
    budynku.

  • 9. Data: 2013-04-14 18:38:55
    Od: inner continental <i...@g...com>

    Andrzej Lawa wrote:

    > A po jaka˝ cholere˝ koniecznie chcesz isc trasa bez ulatwien?

    Ostatniego lata przynajmniej nie bylo zadnych ulatwien.

    > Moze trzeba bylo (uwaga, trudna koncepcja!) POMYSLEC i zamiast szukac
    > najtrudniejszej trasy wybrac najlatwiejsza od frontu, hmm?

    Tam nie bylo czlowieku zadnych ulatwien.

    > [ciach]

    > A co ty taki meski szowinista? Uwazasz, z kobieta gorsza od mezczyzny?

    Jakzesz, w zadnym wypadku! Takze wsrod mezczyzn moga byc np. ludzie z
    chorym kregoslupem i kiedy zaczna dzwigac swe ogromne walizki po
    trudnych schodach pod gore to calkiem realnie moga dolaczyc do
    niedocenianego przez Ciebie grona osob niepelnosprawnych...

    [...]

    > To wysiadaj na stacji Warszawa Centralna - w czym problem?

    Oj, wybacz... 2-milionowa stolica, tylko 3 dworce i tylko 1 z
    niedzialajacymi "ulatwieniami" dla niepelnosprawnych?

    [...]

    > Nijak, chyba ze budynek przechodzil jakis istotny remont od (OIDP)
    > wiosny 2002 lub byl˝ wybudowany po tej dacie.

    O wlasnie, tak jak Dworzec Centralny, prawda?

    > Wtedy prawo budowlane naklada obowiazek zapewnienia podjazdow,
    > aczkolwiek niekoniecznie z KAZDEJ strony.

    A co jesli nie ma z ZADNEJ?

    > Konkretnie wg przepisow w
    > zupelnosci wystarczy, zeby dla inwalidow byla tylko jedna specjalnie
    > dostosowana trasa.

    A co jesli nie ma i nie dziala i pracownicy danej placowki nie
    potrafia "nic poradzic"?

  • 10. Data: 2013-04-14 18:43:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 14.04.2013 18:38, inner continental pisze:

> [...]
    > trudnych schodach pod gore to calkiem realnie moga dolaczyc do
    > niedocenianego przez Ciebie grona osob niepelnosprawnych...

    To niech się rozsądnie pakują. A nie ponad miarę.

    > [...]
    >
    > Oj, wybacz... 2-milionowa stolica, tylko 3 dworce i tylko 1 z

    Warszawa Wschodnia jest zdaje się nowa i w pełni dostępna dla
    niepełnosprawnych.

    > niedzialajacymi "ulatwieniami" dla niepelnosprawnych?

    To że permanentnie nie działają to już ustaliliśmy jako twoje kłamstwo.

    [ciach]

    > A co jesli nie ma i nie dziala i pracownicy danej placowki nie
    > potrafia "nic poradzic"?

    To nie ma czy urządzenie jest uszkodzone? Bo awarie się zdarzają i nic
    na to nie poradzisz.