eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoniezgodność z umowąRe: niezgodność z umową
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
    -mail
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niezgodność z umową
    Date: Tue, 19 Jul 2011 14:35:30 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 29
    Message-ID: <j03tml$jbn$1@news.onet.pl>
    References: <6...@e...googlegroups.com>
    <4e21fbc4$1$3503$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@y...googlegroups.com>
    <0...@o...googlegroups.com>
    <ivud1h$40e$1@inews.gazeta.pl> <ivudj2$pln$2@news.onet.pl>
    <4e22bb0b$0$2492$65785112@news.neostrada.pl> <ivug02$1no$2@news.onet.pl>
    <ivuqv0$toa$1@dont-email.me> <ivurjf$7so$1@news.onet.pl>
    <j026d4$6r6$1@news.onet.pl> <j0272u$8un$1@news.onet.pl>
    <j03tdm$inc$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: se233.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1311078933 19831 80.55.82.233 (19 Jul 2011 12:35:33 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 19 Jul 2011 12:35:33 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:5.0) Gecko/20110624 Thunderbird/5.0
    In-Reply-To: <j03tdm$inc$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:683575
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-07-19 14:30, s...@a...pl pisze:
    >>> Czy alternatywą może być odstapinie przez sprzedawcę od umowy (zwrot kasy
    >>> za
    >>> telefon)?
    >>
    >> Tak, pod pewnymi warunkami:
    >>
    >> "Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    >> doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
    >> wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają
    >> nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się
    >> wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej
    >> niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie
    >> naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia."
    >
    > To pytanie jest o tyle ciekawe, że jeśli klient kupił telefon za złotówkę to
    > w takiej sytuacji korzystnie jest rozwiązać umowę sprzedaży. W końcu zakup
    > nowego przez sprzedawcę by wymienić reklamujacemu wiaże się ze znacznymi
    > kosztami (kilkaset razy większymi niż cena zakupu przez klienta).

    Fakt, tu jest ten kozi róg umów promocyjnych z operatorami, że
    reklamowanie z związku z niezgodnością z umową nie zawsze może wyjść
    klientowi na dobre.

    A nie rzuciło mi się w oczy na razie żadne orzeczenie sądu w tym zakresie.

    --
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1