  • 1. Data: 2004-11-06 17:51:27
    Temat: niezgodność z umową ?
    Od: "tommybox" <t...@o...pl>

    Witam wszystkich i od razu prosze pomoc:

    około 7 tygodni temu zamówiłem meble ze skóry w meble Agata w Warszawie.
    Wczoraj dostałem info, że mebelki juz są pojechałem wplacić pieniążki.
    Dzisiaj dostawa do mieszkania gratis od firmy...

    Meble dostrczyła firma transportowa z ktorej uslug korzysta meble Agata. Po
    rozpokowaniu mebli (w obecnosci firmy transportowej) okazało się, że meble
    były pakowane w gąbki, które były pomazane mazakiem olejnym....W wyniku
    czego meble mają bardzo szpecące plamy.....

    Ja oczywiście w szoku - meble kosztowały ponad 7000 zl.

    Oczywiscie, nie chcialem tej dostawy przyjąć - firma transportowa mówi, że
    nie może tego zabrać - może tylko spisać protokół, że towar dostrczono
    uszkodzony fabrycznie - itd itp....

    Jakie sa moje prawa w chwili obecnej? meble robione na indywidualne
    zamówie: 3 cześci (kanapa, fotel i puf) - z czego 2 części posiadają
    strasznie szpecące plamy....

    Jutro z samego rana jadę do sklepu....co mogą mi zaproponować ? podkreślam,
    że towar był uszkodzony w momecie dostrczenia - ale dostawca nie chciał go
    zabrać - ponieważ stwierdził, że jest uszkodzony nie w wyniku transportu a
    w wyniku złego pakowania przez fabrykę...

    Czy mój problem to niezgodność z umową ?
    Czy mogę żądać zwotu gotówki ?
    Żaden rabat nie wchodzi w grę, ponieważ meble są naprawdę oszpecone..

    prosze Was o rady ...

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-11-06 18:12:09
    Temat: Re: niezgodność z umową ?
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    tommybox wrote:
    > Czy mój problem to niezgodność z umową ?

    tak

    > Czy mogę żądać zwotu gotówki ?

    co do zasady najpierw naprawa albo wymiana (wg Twojego wyboru)
    chyba że są niemożliwe lub narażałyby Cię na znaczne niedogodności lub
    nie nastąpiłyby w odpowiednim czasie...
    Naprawa raczej nie.. ale wymienić (zrobić nowe chyba) mogą... pytanie
    ile czasu im to zajmie

    KG

  • 3. Data: 2004-11-06 19:05:57
    Od: "tommybox" <t...@o...pl>

    "kam" <X#k...@w...pl#X> wrote in message news:cmj40f$1tr$1@news.onet.pl...

> [...]
    > nie nastąpiłyby w odpowiednim czasie...
    > Naprawa raczej nie.. ale wymienić (zrobić nowe chyba) mogą... pytanie

    dziekuje za odpowiedz

  • 4. Data: 2004-11-06 20:05:00
    Od: "tommybox" <t...@o...pl>

> [...]
    nie nastąpiłyby w odpowiednim czasie...
    > Naprawa raczej nie.. ale wymienić (zrobić nowe chyba) mogą... pytanie

    a wlasciwie jezeli powiedzą, że za siedem tygodni zrobią nowe - to czy musze
    się na to zgodzic ?

    co znaczy "odpowiedni czas"?

    czy moge zadac zwrotu gotowki na czas "robienia" nowego zestawu ? - przeciez
    najpierw zamawialem (placąc małą 10% zaliczkę) - a dopiero w momencie
    dostawy uiszczałem resztę.....

    pozdr

  • 5. Data: 2004-11-06 21:24:43
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    tommybox wrote:
    > a wlasciwie jezeli powiedzą, że za siedem tygodni zrobią nowe - to czy musze
    > się na to zgodzic ?
    >
    > co znaczy "odpowiedni czas"?

    "Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się
    rodzaj towaru i cel jego nabycia." - tyle mówią przepisy... 7 tygodni
    wydaje się być trochę długim terminem. Ale jeśli nie będą chcieli Ci
    oddać pieniędzy, to skończy się w sądzie. Nawet jeśli byś wygrał, to
    zapewne poczekasz na pieniądze dłużej niż 7 tygodni (to jeszcze zależy
    skąd jesteś), a czy wygrasz... A skąd ja mam wiedzieć ;)
    Więc wiedzę o swoich prawach warto mieć, ale lepiej załatwić sprawę
    polubownie.

    > czy moge zadac zwrotu gotowki na czas "robienia" nowego zestawu ? - przeciez
    > najpierw zamawialem (placąc małą 10% zaliczkę) - a dopiero w momencie
    > dostawy uiszczałem resztę.....

    Nie bardzo, bo umowa została już wykonana, a teraz tylko reklamujesz jej
    niewłaściwe wykonanie. Ale jeśli się zgodzą...

    KG