  • 1. Data: 2004-11-06 14:57:13
    Temat: porada
    Od: "Magda" <c...@p...onet.pl>

    Jestem wlascicielka domu,w ktorym nikt nie jest zameldowany.Umowy na wszystkie
    media ( prad,gaz,woda) sa podpisane przez poprzednia wlascicielke domu,ktora
    zmarla.Poniewaz jak wspomnialam dom nalezy do mnie i zamierzam sie tam teraz
    wprowadzic,przepisac media na siebie .ale co z zaleglymi oplatami,o ktorych
    wiem ze sa duze....kto ma za to zaplacic...czy w tej sytuacji bede mogla
    podpisac nowe umowy na moje nazwisko...
    w oczekiwaniu na pomoc pozdrawiam Magda z Poznania

  • 2. Data: 2004-11-06 19:36:51
    Temat: Re: porada
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Magda" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    To, na kogo są spisane umowy, ma niejako drugoplanowe znaczenie. Przede
    wszystkim liczy się, kto z tych mediów korzysta. Tak więc Ciebie obciążają
    na pewno wszystkie rachunki od chwili, gdy weszłaś w posiadanie domu.
    Pozostałe długi powinna spłacić zmarła, ale skoro zmarła, to przechodzą one
    na spadkobierców na tych samych zasadach, co majątek.

    O zasadach przechodzenia było już na grupie wiele razy, więc wystarczy
    przejrzeć do tyłu. W skrócie, to spadkobiercy mogą odrzucić spadek, przyjąć
    go z dobrodziejstwem inwentarza lub przyjąć go. W pierwszym wypadku nic im
    się nie należy, ale i płacić nie muszą. W drugim mają obowiązek zapłacić do
    wartości aktywów spadku, a w trzecim mają obowiązek to zapłacić w całości.
    Przy czym wydaje mi się, że będzie to odpowiedzialność solidarna, czyli
    zapłacić całość może którykolwiek i później sobie ściąga to od pozostałych.