  • 31. Data: 2006-09-16 06:21:13
    Temat: Re: nazwisko po slubie (myslnik lub bez)
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał

    > A po cholere jej to dwuczłonowe.
    > Same kłopoty z tym są później.

    Równie dobrze możesz zapytać po co mu żona.
    Też same kłopoty są później ;)

  • 32. Data: 2006-09-16 13:35:37
    Od: "Padre" <s...@e...wroc.pl>

    Użytkownik "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał...

    > Dnia Fri, 15 Sep 2006 14:59:08 +0200, Tomasz Gasecki napisał(a):

    > Przy okazji możesz wypomnieć ludkom w USC że nazwisko nie może
    > być z myślnikiem i poleć jakiś podręcznik gramatyki ;-)

    Raczej ortografii. Przy okazji polecam Ci rozdział o interpunkcji. ;-)

    Sławomir Pacha

  • 33. Data: 2006-09-16 16:18:58
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Alek napisał(a):

    > No właśnie nie może w niego stuknąć bo mu go zjadło. Nie ma entera, dziura
    > w klawiaturze. Rozumiesz?

    Rozumiem ;-)

    --
    Kaja

  • 34. Data: 2006-09-18 06:13:31
    Od: "Tomasz Gasecki" <N...@g...pl>

    Użytkownik "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał
    w wiadomości news:1x8kzkfydn88a$.1tyuvw3nklcl2.dlg@40tude.net...

    | W KRodz masz wyraźnie napisane że albo zachowujesz nazwisko
    | albo łączysz z nim drugie. Nie możesz tam zostawić spacji bo to będą
    | dwa nazwiska - a każdy może mieć tylko jedno (jedno lub dwuczłonowe).
    | A jedynym znakiem jaki nadawał sie do łączenia jest łącznik - nie
    | żaden "myślnik" - chyba pominąłeś jedną lekcję na j. polskim ;-)
    | Jeżeli znasz jeszcze jakiś łącznik oprócz tej poziomek kreseczki
    | to też możesz go użyć (znaczy Twoja żona) ;-)
    |
    | Przy okazji możesz wypomnieć ludkom w USC że nazwisko nie może
    | być z myślnikiem i poleć jakiś podręcznik gramatyki ;-)

    Czuję, że abstrahujemy od układu odniesienia.
    I w ten sposób dysksja o problemie stała sie dyskusją o przejęzyczeniach i o
    tym, że komuś sygnaturka się zepsuła.
    Myślnik, łącznik, kreseczka jak zwał tak zwał.
    Za wszystkie rzeczowe odpowiedzi dziękuje, a pozostałym życzę miłego bicia
    piany ...
    Sejm stoi przed wami otworem :-)

    Tomek

  • 35. Data: 2006-09-18 09:03:54
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    Chodzi o "dywiz".

    Pozdrawiam,

    Czapla

  • 36. Data: 2006-09-18 09:07:06
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gasecki" <N...@g...pl> napisał:

> [...]
    > Myślnik, łącznik, kreseczka jak zwał tak zwał.
    > Za wszystkie rzeczowe odpowiedzi dziękuje, a pozostałym życzę miłego bicia

    Przesadzasz, duża część dyskusji była na temat.
    Kodeks Rodzinny mówiący o możliwości połączenia nazwisk oraz
    stosowanie łącznika (a nie myślnika) zgodnie z regułami polskiej ortografii
    (a nie gramatyki) to wnioski, które są odpowiedzią na Twoje pytanie.

    > Sejm stoi przed wami otworem :-)

    A przed Tobą laska...
    marszałkowska? ;-)

    Krystian

  • 37. Data: 2006-09-18 09:31:56
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Johnson napisał(a):

    > Nie zastanawia cię to? Dziwny charakter ma twoja narzeczona. Ważny dla
    > niej jest myślnik, czy tez jego brak.

    To to opikuś. Spotkałem się kiedyś z osobą, dla której miało znaczenie
    czy mięczy myślnikiem a nazwiskami jest spacja czy też jej nie ma.

    --
    Schwester

  • 38. Data: 2006-09-18 12:09:26
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 18-09-2006 o 11:03:54 Czapla <k...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Chodzi o "dywiz".

    Dywiz jest bardziej jednoznaczny ... ale brzmi jakos strasznie
    obcojezycznie.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 39. Data: 2006-09-18 14:04:40
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    W dniu 9/18/2006 8:13 AM, Tomasz Gasecki wrote :
> [...]
    > |
    > Czuję, że abstrahujemy od układu odniesienia.
    > I w ten sposób dysksja o problemie stała sie dyskusją o przejęzyczeniach i o

    Jeszcze to Ci się przyda:
    http://www.rjp.pl/?mod=oip&type=inne&id=316&letter=
    "Odnośnie do drugiego pytanie: Nazwiska dwuczłonowe piszemy zawsze z
    łącznikiem." (Przewodniczący Rady Języka Polskiego).

    --
    Przemysław Płaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)