  • 1. Data: 2006-09-15 11:29:58
    Temat: Zgoda na ogrz. gazowe wspólwlasciciela
    Od: "iza" <i...@w...pl>

    Mam pytanie. Jestem wspólwlascicielka budynku mieszkalengo który
    posiada 2 lokatorów . Sasiedzi chca zalozyc ogrzewanie gazowe
    lecz ja nie chce sie na to zgodzic. Kiedys juz mieli zalozone i
    strasznie smierdzialo u mnie gazem poniewaz mieszkam nad nimi. Z
    zwiazku z tym jesli sie nie zgodze to czy moga je zalozyc bez
    mojej zgody? Jak mam postepowac dalej?Iza

  • 2. Data: 2006-09-15 11:56:42
    Temat: Re: Zgoda na ogrz. gazowe wspólwlasciciela
    Od: "Ewa K." <e...@w...pl>

    Witam

> [...]
    >zwiazku z tym jesli sie nie zgodze to czy moga je zalozyc bez
    >mojej zgody? Jak mam postepowac dalej?Iza

    Skoro smierdzialo gazem to chyba instalacja byla nieszczelna.
    Jezeli bedzie robiona nowa instalacja gazu bedzie musial byc wykonany
    projekt budowlany i wszystkie odbiory min odbior szczelnosci instalacji
    gazowej. Nikt z inspektorow o zdrowych zmyslach nie podpisze sie pod
    odbiorem instalacji jezeli bedzie ona nie szczelna - wiec nie widze w tym
    przypadku problemu.
    Poza tym - czym obecnie ogrzewacie budynek? Weglem? Elektycznie?

    Pozdrawiam
    Ewa K.

  • 3. Data: 2006-09-15 13:06:30
    Od: Sebcio <s...@w...com>

    iza napisał(a):

> [...]
    > zwiazku z tym jesli sie nie zgodze to czy moga je zalozyc bez
    > mojej zgody? Jak mam postepowac dalej?Iza

    Mogą to zrobić bez względu na Twoje zdanie. Natomiast to o czym piszesz
    wynika raczej z wadliwie wykonanej instalacji kominowej, bo zakładam że
    to spaliny śmierdziały.

    Prawidłowo wykonana instalacja nie będzie stwarzała dla Ciebie żadnej
    uciążliwości, więc nie masz czym się martwić.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 4. Data: 2006-09-15 14:46:57
    Od: "iza" <i...@w...pl>

  • 5. Data: 2006-09-15 17:48:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@w...com> napisał w wiadomości

    > Mogą to zrobić bez względu na Twoje zdanie.
    Nie do końca. Na wykonanie instalacji muszą mieć pozwolenie na budowę. A w jego
    uzyskaniu może skutecznie zaszkodzić współwłaściciel budynku. Choć uznaję Twoje
    pozostałe argumenty i podejrzewam, że sąd - który w wypadku braku zgody będzie
    jedynym rozwiązaniem - zgodę wyrazi.