  • 1. Data: 2006-09-15 10:20:19
    Temat: Kasa fisklana?
    Od: "Zullka" <i...@w...nospam.pl>

    Jesli sprzedaję zapisane płyty CD firmą (f-ry VAT) a nie osobą fiz.
    nieprowadzącym działalnosc gosp to czy musze instalowac kase fiskalna?

    Z góry dziekuje
    Zullka

  • 2. Data: 2006-09-15 10:45:39
    Temat: Re: Kasa fisklana?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <i...@w...nospam.pl> napisal(a):
    > Jesli sprzedaję zapisane płyty CD firmą (f-ry VAT) a nie osobą fiz.
    > nieprowadzącym działalnosc gosp to czy musze instalowac kase fiskalna?

    Nie
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-09-15 11:09:39
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 15 Sep 2006 12:20:19 +0200, Zullka napisał(a):

    > Jesli sprzedaję zapisane płyty CD firmą (f-ry VAT) a nie osobą fiz.
    > nieprowadzącym działalnosc gosp to czy musze instalowac kase fiskalna?

    firmOM
    osobOM
    !!!

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2006-09-15 11:21:13
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości: news:17v0xz6z17qxf$.e4y9nid8vihb.dlg@40tude.net
    użytkownik *scream* napisał(a):

    > firmOM
    > osobOM

    siłom i godnościom osobistom ;)

    --
    Big Jack
    //////

  • 5. Data: 2006-09-15 12:22:37
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Zullka" <i...@w...nospam.pl> napisał w wiadomości
    > Jesli sprzedaję zapisane płyty CD firmą (f-ry VAT) a nie osobą fiz.
    > nieprowadzącym działalnosc gosp to czy musze instalowac kase fiskalna?

    tą firmą, tym firmom
    tą osobą, tym osobom

    w liczbie mnogiej zazwyczaj "ą" zmienia się na "om".

  • 6. Data: 2006-09-15 16:15:16
    Od: "mixer" <p...@a...email>

    Użytkownik "Zullka" <i...@w...nospam.pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    to ja mam jeszcze pytanie dodatkowe:
    czy handlując i z firmami i z osobami fizycznymi muszę instalować kasę,
    skoro na WSZYSTKO co sprzedaję wystawiam fakturę VAT?

    --
    pozdrawiam
    młodociany rozgniewany

  • 7. Data: 2006-09-15 16:26:31
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

> [...]
    > czy handlując i z firmami i z osobami fizycznymi muszę instalować kasę,
    > skoro na WSZYSTKO co sprzedaję wystawiam fakturę VAT?

    To jest dość skomplikowane. Ogólna zasada mówi, że tak, ale są
    wyjątki. Sprawa zbyt skomplikowana, żeby komuś się chciało tutaj
    to szczegółowo opisywać, idź do jakiegoś doradcy podatkowego albo
    przeczytaj rozporządzenie.
    --
    Samotnik

  • 8. Data: 2006-09-15 17:15:13
    Od: "glang" <g...@o...pl>

> [...]
    > wyjątki. Sprawa zbyt skomplikowana, żeby komuś się chciało tutaj
    > to szczegółowo opisywać, idź do jakiegoś doradcy podatkowego albo

    mi doradca podatkowy powiedział że na kasie musisz zarejestrować każdą
    sprzedaż osobie fizycznej nie prowadzącej działalności. w takiej sytuacji do
    kopii faktury podpinasz paragon
    pzdr
    Grzegorz L.

  • 9. Data: 2006-09-15 17:48:55
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    glang napisał(a):

> [...]
    > sprzedaż osobie fizycznej nie prowadzącej działalności. w takiej sytuacji do

    Po czesci mial racje, po czesci gadal glupoty.
    Poniewaz w wiekszosci przypadkow, kase fiskalna nalezy zakupic po
    przekroczeniu pewnego pulapu obrotow z osobami fizycznymi. Nie dotyczy
    to kilku przypadkow, w tym od 1 wrzesnia miedzy innymi oprogramowania. W
    tym przypadku niezaleznie od wysokosci obrotow nalezy posiadac kase
    fiskalna.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 10. Data: 2006-09-15 18:48:09
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > Po czesci mial racje, po czesci gadal glupoty.

    oczywiście pominałem fakt że mówimy o osobach które już ją mają/powinny mieć
    pzdr
    Grzegorz L.