  • 51. Data: 2022-12-02 17:11:47
    Temat: Re: naukowe podstawy rasizmu;)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Dec 2022 16:30:37 +0100, Shrek wrote:
    > IMHO więcej niż na samego kowida. Ale za to poszli do nieba na naukowych
    > podstawach... A nie wróć - co nauka mówi o dziadku w niebie?

    A nie wiem.

    Tym niemniej - po pewnym czasie w miare bylo widac jaka jest
    smiertelnosc, i ze wielu bezobjawowych.
    Slabsi wymrą, odporni zostaną, a smiertelnosc na poziomie rzedu 1%.

    > Tak samo jak grypy - co najmniej trzy światowe pandemie grypy
    > przeżyliśmy? W tym dwie rasistowskie:P

    Inne czasy byly, inna medycyna.

    Ale ostatni atak grypy z 5 lat temu?

    Grypa wydaje mi sie malo grozna, a czasem jednak smiertelnosc rosnie,
    nie waidomo dlaczego.

    > Jak to szur:P Poczytaj sobie półtora roku wstecz jak tu miejscowi
    > fanatycy pisali, że szczepionki nigdy nie zapobiegały zakażeniom i to
    > jakaś szurska teoria bo od tego są hazmaty a nie szczepionki;) Zresztą
    > czytałes to;P

    Czytalem :-)

    >>> https://www.gov.uk/government/publications/covid-19-
    vaccine-weekly-surveillance-reports

    > Nie wiem. Pewnie każdy rząd "jakoś" współpracuje. Choćby przekazując
    > dane. W końcu to agenda onz, więc skoro ktoś należy do onz to chyba
    > wypada choćby dane przekazać.

    Finasowana chyba jakos bardziej bezposrednio.

    o, ciekawostka
    https://www.gov.pl/web/zdrowie/petycja-w-sprawie-zap
    rzestania-finansowania-swiatowej-organizacji-zdrowia
    -who-oraz-audytu-wszystkich-rekomendacji-wydanych-pr
    zez-ta-organizacje

    > W poprzenim nie było - i to mnie zdziwiło - czyżby się nie udało? Widzę
    > że wyszedł nowy - sprawdzę czy jest.

    Moze byc tez trudno zbadac ... choc jesli odpornosc po starych
    szczepionkach spadala szybko, to jakby latwiej ...

    J.

  • 52. Data: 2022-12-02 17:31:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.12.2022 o 17:11, J.F pisze:

    > Tym niemniej - po pewnym czasie w miare bylo widac jaka jest
    > smiertelnosc, i ze wielu bezobjawowych.
    > Slabsi wymrą, odporni zostaną, a smiertelnosc na poziomie rzedu 1%.

    Mniej - należy odjąć tych co i tak by umarli i bez kowida.

    > Inne czasy byly, inna medycyna.

    E tam - prasia, swińska to całkiem niedawno. No i chyba teraz z
    nowoczesną medycyną jest lepiej:P

    > Grypa wydaje mi sie malo grozna, a czasem jednak smiertelnosc rosnie,
    > nie waidomo dlaczego.

    Ano.

    > Finasowana chyba jakos bardziej bezposrednio.

    Oj nie wiem. Ktoś tam się odgrażał, że przestanie na WHO składki płacić,
    bo w chuja tną. NIe czasem trampek?

> [...]
    rzestania-finansowania-swiatowej-organizacji-zdrowia
    -who-oraz-audytu-wszystkich-rekomendacji-wydanych-pr

    O jakiś raport miał powstać do maja 2021 sprawdzający WHO;)

    > Moze byc tez trudno zbadac ... choc jesli odpornosc po starych
    > szczepionkach spadala szybko, to jakby latwiej ...

    Ogólnie - dziwna sprawa - kiedyś wklepałeś "skuteczniość szczepionek" to
    było wszędzie 95, 96, 97% a teraz jak poszukałem to półębkiem 20-50%
    większa niż całej reszty;) Przy czym 30*1,2 to 36% a razy 1,5 to raptem
    45%. I nigdzie nie piszą jak szybko spieprza manna:) Więc pewnie lipa i
    tym razem "naukowcy" nie chcą już robić z kurwy u polityków tworząc
    naukowe konsensusy z dupy wzięte.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 53. Data: 2022-12-02 23:37:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-02, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Pewnie tak z "na ukrainie" i obecnie "w ukrainie". Tyle czasu nikomu nie
    > przeszkadzało, teraz jak zapytasz ukrainca czy mu przeszkadza, to pewnie
    > nie. Ale nadgorliwi będą tyle o tym pierdolić, że w końcu właściwa forma
    > "na ukrainie" zacznie być uważana za pejoratywną i zacznie to
    > przeszkadzać ukraincą - nie z ich inicjatywy. Nadgorliwośc gorsza od
    > faszyzmu i tas samo jest z małpią ospą.

    Trochę inaczej, bo "w" zaczęto MZ używać nie dlatego, że "na" było w
    jakikolwiek sposób pejoratywne (nawet dla nadgorliwców) co że "w"
    podkreślało odrębność państwową. Pewnie jakby się to "w" przyjeło, to
    "na" zrobiłoby się w końcu pejoratywne, ale wydaje się, że nie przyjeło
    się w jakiś dominujący sposób. Jakoś tego "w" jest obecnie mniej niż te
    pół roku temu.

    --
    Marcin

  • 54. Data: 2022-12-03 00:08:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-02, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    riminatory-and-non-stigmatizing-nomenclature-for-mon
    keypox-virus/853

    > Bo w Polsce bylo to okreslenie takie ... obojętne.

    > Zostali pouczeni z zagranicy :-)

    Zapewne tak, tylko to trochę dziwnie wygląda, bo o ile dobrze pamiętam
    chodziło też o te same osoby, w sensie wcześniej im nie przeszkadzało,
    potem zaczeło. Ideologicznie dojrzały? :) To jest wbrew pozorom ważna
    kwestia, bo jeśli jakieś sformułowanie rzeczywiście irytuje pewną
    znaczącą grupę osób, to oczywiście nie będę go wobec tej grupy używać.
    Istotne jest jak oni to odbierają, a nie co ja sobie racjonalizuję. Z
    tym że problemu tu są dwa:

    1) co jeśli nie wynika to z prawdziwych odczuć a jakiegoś politycznego
    interesu
    2) jak duża musi to być grupa osób (w przypadku osób anonimowych)?

    > Raz, ze jezyka nie znaja, dwa - rudowlosy to jakby niz zdroznego,
    > trzy - biali rozne wlosy maja, cztery - w wielu krajach Azji

    Każdy biały zna to słowo. O ile nie jest jakoś odizolowany to kwestia
    góra miesiąca. Języka możesz nie znać, słowo usłysz. Poza tym nie ważne,
    że literalnie oznacza to termin neutralny skoro faktycznie oznaczało to
    bardziej ruda małpa albo rudy diabeł i w takim kontelscie znaczeniowym
    było używane. Jak Ci powiem, Ty orangutanie, to w odpowiednich
    okolicznościach możesz poczuć się dotknięty i nie pomoże, gdy wyjaśnię,
    że przeciez orang-utan to słowo pochodzenia malajskiego literalnie
    oznaczające leśnego człowieka (sprawdź se :).

    > bialy to bylo cos, a żólty krajowiec to nic :-)

    To nie ma znaczenia bo określenie było pierwotnie mocno pejoratywnie,
    pogardliwe.

    > Ale Murzynow, czy Polaków?

    Murzynów. Ludzie reagują bardziej nerwowo jak coś dotyka ich kompleksów.
    Ale może to inne czyniki skoro pierwotnie problem nie istniał.

    --
    Marcin

  • 55. Data: 2022-12-03 00:16:14
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski napisał(a) :

    > Trochę inaczej, bo "w" zaczęto MZ używać nie dlatego, że "na" było w
    > jakikolwiek sposób pejoratywne (nawet dla nadgorliwców) co że "w"
    > podkreślało odrębność państwową.

    Myślę, że jak pojedziesz do Węgier, to tam Tobie w tych Węgrach
    powiedzą, że im nie przeszkadza "na".

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 56. Data: 2022-12-03 00:24:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-02, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Zostawic Murzyna. Tylko dla ciasta :-)
    >
    > Ale ale ... dlaczego Afroamerykanina?
    > U nas mamy tez Afrykanów, Afrofrancuzów, Afroholendrow itp :-)

    Trzeba by zbadać istotę problemu: zastępczo jedząc, kogo obraża się
    najmniej, lub kogo najbardziej odzwieciedla charakterem ciasta. Tak czy
    inaczej nie mam cienia wątpliwości, że jeśli Murzyn obraża, to takie
    ciasto, czy pianka w waflu polana czekoladą, również.

    > A - jeszcze czasem widuje ludzi o bardzo ciemniej karnacji,
    > takiej czarno-brązowej, ale jakby nie afrykanskie rysy twarzy.
    >
    > Hindusi, Nepalczycy, Bhutanczycy, Bangladeszczycy ?

    Hindusi / Bangladeszczycy (Bengalczycy chuba po polsku) potrafią być
    faktycznie tak czarni, że aż swiatło ugina. Dla Polaka pewnie wciąż
    Murzyn.

    --
    Marcin

  • 57. Data: 2022-12-03 00:35:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-02, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ci co ich wymieniłeś to zasadniczo cyganie:P

    Tacy cyganie Hindusi/.. jak i tzw. rasa aryjska Hindusi/..., czy nawet
    kaukaska.

    --
    Marcin

  • 58. Data: 2022-12-03 00:43:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-01, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Bo z jakiegoś powodu wcześniej wszystko wydalone przez WHO było uważane
    > że stanowiska o czysto naukowych podstawach.

    Jakoś mi to musiało umknąć :) Każda duża organizacja działa też w
    określonej przestrzeni socjalno-polityczno-administracyjnej.

    > Chce powiedzieć, że WHO jest organizacją bardziej polityczną niż naukową
    > i tak należy jej stanowisko traktować. Porównałbym ją raczej do
    > wszelkich agend ONZ o których w zasadzie slepo możesz powiedzieć, że
    > większość jest upolityczniona, skorumpowana i nieskuteczna.

    Jak WHO twierdzi, zmieńmy nazwę szczepionki, bo jej obecna może powodować
    niechęć ludzi (niektórych grup) do korzystania z tej szczepionki, to dla
    mnie jest to racjonalny technicznie argument dużo bardziej niż
    polityczny.

    > Ale że jak?

    Argumenty szurów są często tak głupie, że mogą pewnie całkiem skutecznie
    zniechęcać ludzi, bo przecież to coś od/dla małp. Jak to się nadal wcale
    nie żadko zdarza w innym, acz pewnie zachądzącym mocno na szuróoe
    środowisku, "może Ty pochodzisz od małpy!"

    --
    Marcin

  • 59. Data: 2022-12-03 00:47:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-01, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nie. Neguje, że jak się komuś źle kojarzy to jest to naukowa podstawa do
    > brania ich skojarzeń po uwagę i zmiany świata pod ich pojebane
    > skojarzenia. Prawakom się wszystko z pedałami i lewakami kojarzy ale nie
    > znaczy to że są ku temu naukowe podstawy.

    Ale pewnie da się spokojnie i naukowo wykazać, że nazwa szczepionka na
    małpią ospę, vs. szczepionka na ospę X22 (czy co tam rezolutnie
    wykoncypowano) skutkuje tym, że ludzie się będą tą z nazwą małpią mniej
    szczepisz. Wątpisz w to? MZ w przypadku WHO jest to pragmatyzm i nic
    poza tym.

    --
    Marcin

  • 60. Data: 2022-12-03 07:31:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > wykoncypowano) skutkuje tym, że ludzie się będą tą z nazwą małpią mniej
    > szczepisz. Wątpisz w to? MZ w przypadku WHO jest to pragmatyzm i nic

    Szczerze mówiąc - nie widzę związku. Ale dalej nie jest to naukowa
    podstawa.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!