  • 81. Data: 2010-11-03 19:56:28
    Temat: Re: napad z bronia/atrapa, a wysokosc wyroku
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-11-03 13:06, Olgierd pisze:
    > Zaś dla rozweselenia, dwa cytaty z orzecznictwa dot. art. 280 kk:
    >
    > "Zakresy znaczeniowe zwrotów: <<przemoc wobec osoby>>, użytego w art. 280 §
    > 1 k.k., i <<gwałt na osobie>>, użytego w art. 130 § 3 k.w. - są
    > tożsame" (II KK 350/07)
    >
    > "Znaczenie normatywne określeń "gwałt na osobie" zawarte w art. 130 § 3
    > k.w. i "przemoc wobec osoby" użyte w art. 280 § 1 k.k. nie są
    > tożsame" (II KK 1/08)

    potem była uchwała 7 sędziów o mocy zasady prawnej I KZP 27/08
    wyjaśniająca rozbieżności

    KG

  • 82. Data: 2010-11-03 20:34:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > chyba jednak nie :)

    > tak był przy art.210 kk z 1969 roku, który posługiwał się pojęciem
    > 'innego niebezpiecznego narzędzia'
    > przy obecnym art.280 par.2, w którym mowa o innym _podobnie_
    > niebezpiecznym przedmiotem wykładnia jest ścisła

    Widać w niektórych miejscach czas sie zatrzymał.

    Dziś musiałem ocenić w sumie dość oczywiste zdarzenia polegajace na tym, że
    jeden facet zabrał drugiemu na jego oczach kluczyki od samochodu i
    powiedział, że odda jak tamten da mu 1.500 zł, bo jego zdaniem jest mu tyle
    winien. Wierzyteność była conajmniej wątpliwa, ale z kluczykami czy
    samochodem nie byłą w zaden sposób związana - zastaw nie wchodzi w rachubę.
    No i jakieś tamn niezerowe szanse na jej dochodzenie przed sądem były, ale
    nie chcę zaciemniać, bo to nie istotne. 4 różne osoby doświadczone w
    zagadnieniu postawiły 4 różne diagnozy:

    - kradzież (278 kk), ale miałem wątpliwości, bo celem działania nie było
    przywłaszczenie, tylko rozliczenie się właściciela samochodu
    - zmuszanie do określonego zachowania, ale nie było działania wobec osoby -
    po prostu wykorzystał fakt, ze ofiara w ogóle się tego nie spodziewała i
    rozmawiali w samochodzie
    - 282 kk - mnie to najbardziej pasowało, ale resza orzekła, że nie.
    - BCP - niby najprościej, bo sprawa pieniacka, ale jakby sie rozeszło, to
    ludzie na mieście zamiat do sądu zaczeli by sobie po prostu kreaść drobne
    fanty.

    Ostatecznie facet dobrowolnie się poddał karze za kradzież i pewnie to sąd
    przyklepie :-) Z godzinę sie zastanawialiśmy z udziałem prokuratorów, zeby
    nie było, że laicy sie zeszli. Jakby chłop się dobrowolnie nie poddał, to
    pewnie by dostał ostatecznie zarzut z 282 kk :-) Tak więc nie pisz, że to
    takie oczywiste.

    Ad rem, to osobiście kilkukrotnie uczestniczyłem w checach, gdzie sprawcy
    właśnie z atrapami robili napady. Ba, nawet w jednym wypadku z pneumatyka
    (pal sześć zacytowane tu definicje, bo każdy wie o co chodzi) strzelili do
    ekspedientki i nie udało sie ustalić, czy nie było srutu, czy śrut poleciał
    w krzaki. I zawsze w takich wypadkach zarzut stawiano z tegoi ostrzejszego
    przepisu, a malkontentów właśnie atakowano zacytowanym przeze mnie
    uzasadnieniem. Wcale bym się znie zdziwił - przeanalizowawszy rzecz - jakby
    w wypadku dobregio adwokata to ostatecznie zeszło na normalny rozbój przed
    sądem.

  • 83. Data: 2010-11-03 20:55:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-03 21:34, Robert Tomasik pisze:

    > - BCP - niby najprościej, bo sprawa pieniacka, ale jakby sie rozeszło,
    > to ludzie na mieście zamiat do sądu zaczeli by sobie po prostu kreaść
    > drobne fanty.

    Co to jest bcp?

    --
    Liwiusz

  • 84. Data: 2010-11-03 21:20:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Co to jest bcp?

    Brak Cech Przestępstwa

  • 85. Data: 2010-11-03 21:35:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-03 22:20, Robert Tomasik pisze:
    > wiadomości news:iasi78$t09$1@news.onet.pl...

    > Brak Cech Przestępstwa

    A może NCNS (nie chce nam się ;) ) - skoro masowe kradzenie sobie fantów
    za wierzytelności jest jednak niezgodne z prawem, to i ten jednostkowy
    przypadek też jest przestępstwem.

    Zresztą niedawno na grupie była dyskusja na temat "czy można wziąć w
    zastaw ruchomości za wierzytelność", gdzie prokurator sprawę umorzył
    mimo tego, że ta wierzytelność była mocno wątpliwa i strony zbywał do
    sądu cywilnego, pamiętasz?

    --
    Liwiusz

  • 86. Data: 2010-11-03 21:43:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > zastaw ruchomości za wierzytelność", gdzie prokurator sprawę umorzył mimo
    > tego, że ta wierzytelność była mocno wątpliwa i strony zbywał do sądu

    Pamiętam. Właśnie tym argumentem im rzuciłem w oczy. Przyznali wszyscy
    zgodnie rację, ze faktycznie szybko by to doprowadziło do anarchii. Powstał
    jedynie problem z klasyfikacją karną Nawet sięgnęliśmy po kodeks wykroczeń
    i koncepcje utrudnienia z korzystania z rzeczy, ale ta koncepcja padła, bo
    są przecież drugie kluczyki.

  • 87. Data: 2010-11-03 23:37:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.11.2010 22:43, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > kodeks wykroczeń i koncepcje utrudnienia z korzystania z rzeczy, ale ta
    > koncepcja padła, bo są przecież drugie kluczyki.

    Przygotowanie do kradzieży samochodu? ;)

  • 88. Data: 2010-11-03 23:41:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.11.2010 15:09, szerszen pisze:

    > stoi przed toba bandyta z pistoletem w reku, nie wiesz czy to asg czy
    > prawdziwy pistolet, naprawde wiszisz tutaj jakakolwiek roznice?

    Tak. W Przypadku ASG nie ma zagrożenia życia w razie, gdyby napadnięty
    się "postawił" albo gdyby napadający w stresie coś za mocno ścisnął.

  • 89. Data: 2010-11-03 23:42:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.11.2010 15:17, szerszen pisze:

    > kara za caloksztalt, czyli za to co zrobil i jaki skutek wywolal, stad
    > widelki

    Oraz za to, jakie zagrożenie faktycznie powodował, nawet wbrew własnym
    chęciom.

  • 90. Data: 2010-11-03 23:43:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.11.2010 15:36, RedLite pisze:
    > W dniu 2010-11-02 15:55, oskarżony *szerszen*, zeznał co następuje:

    > Po pierwsze ASG nie jest atrapą, tylko bronią pneumatyczną (zgodnie z
    > ustawą o broni i amunicji)

    Bredzisz.