  • 1. Data: 2004-04-06 14:51:40
    Temat: najem mieszkania i szkoda
    Od: "olo" <o...@w...pl>

    Witam

    Sprawa bardzo przykra i kosztowna.
    Wynajalem mieszkanie od osoby prywatnej i w wyniku awarii wody, a konkretnie
    wezyka doprowadzajacego wode do spluczki zalane zostalo moje mieszkanie i
    sklep nizej.
    W jakiej czesci jestem za to odpowiedzialny i w jakiej czesci powinienem
    pokryc szkode.
    Nie bylem ubezpieczony, wiem natomiat ze wlasciciel ma ubezpieczony caly
    budynek.
    Szkoda wynikla w kilka miesiecy od momentu najmu, zadne remonty i
    modernizacje nie mialy miejsca, wynajalem mieszkanie wraz z wyposazeniem,
    wszystkie urzadzenia lacznie z nieszczesliwym wezykiem wlasnoscia
    wlasciciela kamienicy.
    Prosze o zrozumienie, ze w zaden sposob nie przyczynilem sie do szkody,
    ktora teraz trzeba pokryc.
    Wlasciciel twierdzi ze jego ubezpieczenie tego nie obejmuje, poniewaz to co
    w mieszkaniu sprawa najemcy.
    Niby wszystko logiczne, ale czy najmujac lokal dzisiaj, gdy szkoda wyniknie
    w nocy w skutek wadliwego urzadzenia najemcy, cala wine ponosi wynajmujacy?
    Prosze o porady i ewentualnie podstawy prawne w tej przykrej dla mnie
    sprawie.
    Pozdrawiam serdecznie.

    Aleksander

  • 2. Data: 2004-04-06 14:54:57
    Temat: Re: najem mieszkania i szkoda
    Od: "olo" <o...@w...pl>

    dodam jeszcze ze protokol zdawczo odbiorczy okresla stan lazienki jako
    bardzo dobry
    wszystkich napraw biezacych i usuwanie usterek dokonuje wlasciciel

    Aleksander