  • 1. Data: 2004-04-06 13:42:18
    Temat: błąd w umowie kredytowej
    Od: "Grzegorz" <g...@a...edu.pl>

    Jest tak:
    1. biorę kredyt na dokończenie budowy X; zabezpieczeniem jest hipoteka
    na nieruchomości Y (ważne!);
    2. wpis do księgi Y został dokonany, kredyt skonsumowany, zaczynam
    spłacać kredyt (to już trochę boli...)
    3. ostatnio przegladając umowę zauważyłem, że stoi jak byk napisane:
    zabezpieczeniem kredytu jest nieruchomość X! (czyli ta budowana, a tam
    hipoteka jest przecież czysta)
    i pytanie: czy mogę coś z tego mieć? Może chociaż satysfakcję, że bank
    nastraszę?? Zawsze to coś....
    Grzegorz

  • 2. Data: 2004-04-06 14:06:10
    Temat: Re: błąd w umowie kredytowej
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > 2. wpis do księgi Y został dokonany, kredyt skonsumowany, zaczynam
    > spłacać kredyt (to już trochę boli...)
    > 3. ostatnio przegladaj?c umowę zauważyłem, że stoi jak byk napisane:
    > zabezpieczeniem kredytu jest nieruchomo?ć X! (czyli ta budowana, a tam
    > hipoteka jest przecież czysta)
    > i pytanie: czy mogę co? z tego mieć? Może chociaż satysfakcję, że bank
    > nastraszę?? Zawsze to co?....

    Jesli jest juz wpis do hipoteki, to raczej nic nie mozesz miec. Gorzej
    byloby gdyby wpis nie zostal z tego powodu dokonany, bo bank po prostu
    moglby ci wypowiedziec umowe.

  • 3. Data: 2004-04-07 08:17:30
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Grzegorz wrote:

> [...]
    > hipoteka jest przecież czysta)
    > i pytanie: czy mogę coś z tego mieć? Może chociaż satysfakcję, że bank

    Wg mnie mozesz miec z tego to, ze bank postawi kredyt w stan natychmiastowej
    wymagalnosci...

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-04-07 11:31:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jesli jest juz wpis do hipoteki, to raczej nic nie mozesz miec. Gorzej
    > byloby gdyby wpis nie zostal z tego powodu dokonany, bo bank po prostu
    > moglby ci wypowiedziec umowe.

    Bankowi też zależy na udzieleniu kredytu, a nie na wyrzucaniu klientów za
    drzwi. pewnie by złożyli prawidłowy wniosek albo zrobili aneks do umowy
    kredytowej na prawidłową nieruchomość - w zależności od tego, co było
    zamysłem umawiających się stron.

  • 5. Data: 2004-04-08 06:04:08
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

> [...]
    > drzwi. pewnie by złożyli prawidłowy wniosek albo zrobili aneks do umowy
    > kredytowej na prawidłow? nieruchomo?ć - w zależno?ci od tego, co było

    Z mojego doswiadczenia wynika, ze bankowi zalezy tylko na udzieleniu
    kredytu. Potem klient stoi na stolku majac stryczek na szyi i przy
    jakimkolwiek problemie bank zaczyna kopac w stolek. Co wiecej, klient
    ponosi tez wszelkie koszty pomylek banku. Przechodzilem to z Slaskim,
    przechodze teraz z GE.

  • 6. Data: 2004-04-08 08:40:47
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > drzwi. pewnie by złożyli prawidłowy wniosek albo zrobili aneks do umowy
    > kredytowej na prawidłową nieruchomość - w zależności od tego, co było

    Poczytaj sobie umowe...
    Pewniejest tamnapisane ze do czasu ustanowienia hipoteki kredyt jest
    ubezpieczany na twoj oszt..

    Wiec jesli wuazasz, ze nie jest zabezpieczony hipoteka, to powinienes placic
    ubezpiecenie..

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-04-09 07:16:59
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Grzegorz wrote:

> [...]
    > hipoteka jest przecież czysta)
    > i pytanie: czy mogę coś z tego mieć? Może chociaż satysfakcję, że bank

    A teraz calkiem powaznie.

    Zwroc uwage, jaka podpisales umowe i co sie stalo.

    Dostales z sadu zawiadomieine o wpisie do hipoteki.
    Tam pewniejest napisane, ze mozesz sie odwolac w terminie...
    Nie odwolales sie, wiec zgadzasz sie z wpisem.

    Wiec bank jest wpisany jakio wierzyciel....

    W umowie jest napisane ze zabezpieczeniem umowy jest
    hioteka nieruchomosci X
    I pewniejest tez napisane, ze do czasu ustanowienia wpisu placisz
    ubezpieczenie...

    W umowie jest napisane, ze zmiany umowy wumagaja formy pisemnej...

    Wiec mysle, ze jak nie chesz miec klopotu, to zaproponuj bankowi zmiane
    umowy...

    Boguslaw