  • 1. Data: 2004-04-06 15:00:18
    Temat: zmiana nazwiska
    Od: "alberht" <a...@p...onet.pl>

    witam,

    mam pytanie czy [i w jakim wieku] mogę zmienić nazwisko, chodzi o zmianę
    naziwska ojca na nazwisko matki [ojciec ma sporo rodziny, a rodzina mamy kończy
    się w zasadzie na niej] dziękuje za ewentualne odpowiedzi:D

    pozdrawiam,
    alberht

  • 2. Data: 2004-04-06 20:12:18
    Temat: Re: zmiana nazwiska
    Od: c...@o...pl

    Jeśli jesteś pełnoletni, to możesz sam wystąpić o zmianę nazwiska. Piszesz po
    prostu podanie, załączasz znaczki skarbowe (bodajże za 30 zł) i ... czekasz na
    decyzję :)) W podaniu trzeba logicznie uzasadnić, dlaczego nazwisko chcesz
    zmienić. Aha, tę sprawę załatwia się drogą administracyjną, a nie sądową. Po
    wydaniu decyzji pouczą cię, gdzie musisz zgłosić zmianę nazwiska i jakie
    dokumenty wymienić na nowe.
    No i jeśli byłeś karany, to raczej licz się z odmową ...

  • 3. Data: 2004-04-06 21:06:02
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "alberht" <a...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > zmianę naziwska ojca na nazwisko matki [ojciec ma sporo rodziny, a
    > rodzina mamy kończy się w zasadzie na niej] dziękuje za ewentualne

    i tak jak ze zmiana imienia nie ma problemow - mozesz zmienic na
    dowolne, to z nazwiskiem jest trudniej i otrzymujesz zgode na zmiane np.
    litery w nazwisku. znam czlowieka, ktory nazywal sie Lucyfer i zmienil
    jedynie na Ulcyfer, takze zmiana nazwiska z Maliniak na Sobieski, czy inny
    Paderewski nie wchodzi w gre IMO.

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448