  • 1. Data: 2004-04-06 13:54:20
    Temat: Tekst jednolity umowy spolki.
    Od: Schpakoo! <n...@s...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów!

    Spotkałem sie z problemem, który pokrótce opiszę oczekując pomocy z
    Waszej strony.

    Postanowiliśmy, jako zarząd spółki z o.o., dokonać zmiany siedziby
    spółki. Zostało zwołane zgromadzenie wspólników, podjęta została
    stosowna uchwała przed notariuszem i powstał protokół notarialny
    potwierdzający powzięcie uchwały. Złożyliśmy dokumenty do KRS, który
    oprócz wypisu z protokołu zgromadzenia zażądał tekstu jednolitego umowy
    spółki. Proszę o odpowiedź w następujących kwestiach:
    1. Czy sąd ma prawo odmówić wpisu do KRS bez teksu jednolitego?
    2. W jaki sposób sporządza się tekst jednolity: czy w formie uchwały
    zarządu, czy też po prostu tworzy sie dokument wprowadzając zmiany (czy
    ma w nim być 'widać' poprzednie brzmienie, jak tak to w jaki sposób?),
    pod którym podpisuje się zarząd, tytułując go: 'Tekst jednolity umowy
    spółki....;'? Czy może taki teskt jednolity sporządzają notariusze?

    Dziekuję i pozdrawiam

    T. S.

  • 2. Data: 2004-04-06 18:43:50
    Temat: Re: Tekst jednolity umowy spolki.
    Od: "Jan Galazka" <j...@i...pl>

    Moze

> [...]
    > pod którym podpisuje się zarząd, tytułując go: 'Tekst jednolity umowy
    > spółki....;'? Czy może taki teskt jednolity sporządzają notariusze?
    Tekst jednolity to taki tekst umowy spolki, ktory jest aktualny, czyli
    zawiera wszystkie dotychczas poczynione zmiany (nie uwidacznia sie
    poprzedniego brzmienia). Nie trzeba tego tekstu wprowadzac zadna uchwala
    zarzadu, notariusz tez nie jest potrzebny (chociaz tez moze to zrobic, ale
    po co mu placic dodatkowo). Wystarczy sporzadzic dokument, zatytulowac i
    podpisac (caly zarzad musi podpisac) i juz...
    JG

  • 3. Data: 2004-04-07 11:34:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jan Galazka" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > po co mu placic dodatkowo). Wystarczy sporzadzic dokument, zatytulowac i
    > podpisac (caly zarzad musi podpisac) i juz...

    Zgadzam się ze wszystkim z wyjątkiem tych podpisów. Moim zdaniem
    wystarczy, że podpiszą zgodnie z reprezentatą zgłoszoną w sądzie. Czy li
    na przykład Prezes i inny członek zarządu. nie wydaje mi się konieczne, by
    wszyscy członkowie zarządu to musieli robić.

  • 4. Data: 2004-04-08 06:03:08
    Od: "Jan Galazka" <j...@i...pl>

> [...]
    > na przykład Prezes i inny członek zarządu. nie wydaje mi się konieczne, by
    > wszyscy członkowie zarządu to musieli robić.

    Co do zasady dokumenty skladane do sadu rejestrowego powinny byc podpisane
    przez caly zarzad, wiec z ostrozonosci doradzilem tak, jak doradzilem.
    JG