  • 11. Data: 2007-01-10 23:28:13
    Temat: Re: nagrywanie rozmow - firma
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eo3r8q$pvo$1@news.onet.pl kuba (aka cita) <i...@...pl>
    pisze:

    > Moje pytanie brzmi - czy firmowa rozmowa telefoniczna przeprowadzona
    > przez pracownika firmy jest własnością firmy a tym samym czy pracodawca
    > może rejestrować te rozmowy ?
    http://www.metasoft.pl/pl/reclaw.html
    http://www.adwokatura.pl/aktualnosci_karnoprawne_340
    3.htm

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2007-01-11 00:46:30
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 11 Jan 2007 00:01:45 +0100, kuba (aka cita) napisał(a):

    > Można, czy nie można. A jak można to na jakiej podstawie - prosze wskazac
    > chociaż wskazówke czego szukac.

    To nie tak. Prawo określa czego _nie można_, lub ewentualnie jak się
    zachować w konkretnych sytuacjach. To, czego prawo nie zabrania - można
    robić. Nagrywać rozmowy firmowe MOŻNA, nie informować rozmówcy o tym fakcie
    również. Gdyby nie można było, byłaby o tym stosowna wzmianka w którejś z
    ustaw.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 13. Data: 2007-01-11 02:05:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kuba (aka cita) wrote:

    > Moje pytanie brzmi - czy firmowa rozmowa telefoniczna przeprowadzona
    > przez pracownika firmy jest własnością firmy a tym samym czy pracodawca
    > może rejestrować te rozmowy ?

    Rozmowa własnością firmy... ROTFL :)

    > (dla przyponnienia - pracownicy wiedzą, ze są nagrywani, podpisali zgode
    > na nagrywanie, nagrania nie są udostępniane osobą trzecim, jedynie
    > rozmówca pracownika nie jest informowana o fakcie rejestracji)

    A co za różnica, czy jedna strona rozmowy nagrywa osobiście, czy to
    komuś zleci?

    > Można, czy nie można. A jak można to na jakiej podstawie - prosze
    > wskazac chociaż wskazówke czego szukac.

    "Co nie jest zabronione - jest dozwolone".

    > ps. zakładając, ze mozna - czy zbiór takich rozmów powinienem
    > zarejestrować w GIODO?

    Rozmowa to nie dana osobowa.

  • 14. Data: 2007-01-11 03:10:05
    Od: m...@g...com

    Andrzej Lawa wrote:

    > Rozmowa własnością firmy... ROTFL :)

    > A co za różnica, czy jedna strona rozmowy nagrywa osobiście, czy to
    > komuś zleci?

    W zasadzie żadna. Tylko że w takim przypadku pracodawca pełni rolę li
    tylko "magnetofonu", i nie może słuchać tego co mu zlecono do nagrania.

    p. m.

  • 15. Data: 2007-01-11 04:00:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    m...@g...com wrote:

    > W zasadzie żadna. Tylko że w takim przypadku pracodawca pełni rolę li
    > tylko "magnetofonu", i nie może słuchać tego co mu zlecono do nagrania.

    A jaki przepis mu tego zabrania, hmm?

  • 16. Data: 2007-01-11 08:53:05
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *Andrzej Lawa* na tej grupie:

    > A jaki przepis mu tego zabrania, hmm?

    Nienienie: jaki przepis mu na to pozwala, hmm?
    Wolno nagrywać i odtwarzać własne rozmowy, pod warunkiem, że nie godzi
    to w dobra osobiste innych osób. Rozmowa nagrana przez pracodawcę na
    zlecenie nie jest rozmową pracodawcy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl

  • 17. Data: 2007-01-11 09:26:46
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 11 Jan 2007 03:05:55 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Rozmowa własnością firmy... ROTFL :)

    Rozmowa jest przeprowadzana pomiędzy osobą z zewnątrz a firmą
    reprezentowaną przez jej pracownika. Więc de facto firma nagywa
    "własną rozmowę" i nie narusza 267 KK.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 18. Data: 2007-01-11 09:36:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd wrote:

> [...]

    > Wolno nagrywać i odtwarzać własne rozmowy, pod warunkiem, że nie godzi
    > to w dobra osobiste innych osób. Rozmowa nagrana przez pracodawcę na

    I co z tego?

  • 19. Data: 2007-01-11 10:24:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Henry (k) wrote:

    > Rozmowa jest przeprowadzana pomiędzy osobą z zewnątrz a firmą
    > reprezentowaną przez jej pracownika. Więc de facto firma nagywa
    > "własną rozmowę" i nie narusza 267 KK.

    W pełni się zgadzam (zakładając, że rozmawia służbowo), niemniej jednak
    ciężko mówić o "własności" w kontekście rozmowy ;)

  • 20. Data: 2007-01-11 11:49:51
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "PayMay" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    > Art. 47. konstytucji
    >
    > Każdy ma prawo do ochrony prawnej życia prywatnego,

    pracodawca też ma prawo do ochrony, żeby w pracy nie prowadzić życia prywatnego
    ;)