    From: __Ania__ <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: nabycie dzialki przez zasiedzenie
    Date: Mon, 01 Dec 2008 20:59:04 +0100

    Mam mały problem, może ktoś mnie oświeci jakie jest rozwiązanie.

    Sprawa wygląda następująco: babcia wraz z dziadkiem pod koniec lat 50
    kupili działkę 240m2 wraz z domem podpiwniczonym 53m2(użytkowanie
    wieczyste). W 1999 nieruchomość przeszła na własność dziadków, ale za
    domem i obok niego jest wydzielona w KW działka 300m2 w kształcie litery
    "L", która okala ich nieruchomość i przez te wszystkie lata była przez
    nich użytkowana - marchewka, składowanie drzewa, postawiony budynek
    gospodarczy itp. Babcia wystąpiła z wnioskiem o bezprzetargowe zbycie
    przez gminę nieruchomości na jej rzecz; kłopot się zaczął, kiedy
    dowiedzieli się o tym sąsiedzi - również chcą nabyć te 300m2. Moje
    pytanie brzmi: czy babcia w chwili obecnej może wystąpić z wnioskiem
    zasiedzenie (po wystąpieniu z wnioskiem o nabycie nieruchomości bez
    przetargu)? Minęło już ponad 50 lat jak tam mieszka i przez ten czas
    gmina ani razu nie upomniała się o wydanie tej działki itp. Jakie inne
    argumenty podnieść, by ziemia nie została podzielona między babcię i jej
    sąsiadów?

    Zdaje się, że dom o powierzchni 53m2 na tak małej działce nie spełni
    żadnych norm budowlanych(?)

    Z góry dzięki za odpowiedzi