  • 171. Data: 2007-08-21 07:44:39
    Temat: Re: mundurki w szkołach
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 21 Aug 2007 09:39:58 +0200, Alek napisał(a)
    w:<news:fae4t9$q94$1@news.onet.pl>:

    > Generalnie podoba mi się to co piszesz, mam tylko małą uwagę: swoje
    > marzenia opisujesz jako fakty co może być nieco mylące ;)

    To nie marzenia. Tak to działa w wykonaniu bardzo wielu doświadczonych,
    wspaniałych, lubianych i szanowanych nauczycieli.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 172. Data: 2007-08-21 07:46:20
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 21 Aug 2007 09:44:34 +0200, Wrak Tristana napisał(a)
    w:<news:fae554$ost$2@news.onet.pl>:

    > Bo nie ma żadnego systemu przymusu? Bo uczeń robi tylko to, na co ma ochotę,
    > a nauczyciel może tylko prosić.

    Jak to nie ma żadnego systemu przymusu? Wydaję polecenie (jest to akt
    władztwa zakładowego, nie prośba), w razie potrzeby określam konsekwencje
    jego niewypełnienia. I stosuję je!

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 173. Data: 2007-08-21 08:05:57
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 21 sierpnia 2007 09:46
    (autor Szerr
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <18a4gmdlr649q$.dcmzs0qlw850.dlg@40tude.net>):
    > Jak to nie ma żadnego systemu przymusu? Wydaję polecenie (jest to akt
    > władztwa zakładowego, nie prośba), w razie potrzeby określam konsekwencje
    > jego niewypełnienia. I stosuję je!

    Jakie konsekwencje? Ocen nie możesz kształtować na podstawie czynników
    innych niż wiedza (to, że czasami nauczyciele to robią, to inna bajka), a
    innych metod przymusu nie ma.

    Miałem dwa przypadki sfałszowania przez ucznia dokumentacji szkolnej w dwóch
    różnych szkołach. Obydwa skończyły się na reprymendzie ustnej udzielonej
    uczniowi oraz... nauczycielowi. Okazuje się, że nauczyciel nie może wyjść
    na 5 minut do toalety bez dziennika, bo jak uczeń-przestępca skorzysta z
    okazji to wina jest nauczyciela, który nie dopilnował.

    Dodatkowo Dyrektor w jednej ze szkół stwierdził, że nie wolno nawet
    publicznie takich fałszerzy wymienić, bo musi być gradacja kar i za 2 czy 3
    razem można... Zresztą co to dla kara dla ucznia, że dostanie opierdol albo
    nawet wymienią go na apelu na koniec roku... Nawet obniżone zachowanie nic
    nie zmienia, jeśli dziecko nie boi się mamusi/tatusia.

    W obecnej szkole winny jest nauczyciel...

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 174. Data: 2007-08-21 10:19:52
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 21 Aug 2007 10:05:57 +0200, Wrak Tristana napisał(a)
    w:<news:fae6d6$v7o$1@news.onet.pl>:

    > Jakie konsekwencje? Ocen nie możesz kształtować na podstawie czynników
    > innych niż wiedza (to, że czasami nauczyciele to robią, to inna bajka), a
    > innych metod przymusu nie ma.

    Jak to nie ma? Konsekwencją niewykonania mojego polecenia mogą być
    dodatkowe zadania, odebranie przywilejów, prace na rzecz szkoły,
    time-out... Zresztą sama rozmowa ze mną nie będzie, jeśli zechcę, dla
    ucznia przyjemna. Ważny jest spokój i pełne szacunku do ucznia zdecydowanie
    oraz stanowczość.

    > Miałem dwa przypadki sfałszowania przez ucznia dokumentacji szkolnej w dwóch
    > różnych szkołach. Obydwa skończyły się na reprymendzie ustnej udzielonej
    > uczniowi oraz... nauczycielowi.

    To nie wina prawa, tylko jego niestosowania przez dyrektora i grono
    pedagogiczne.

    > Okazuje się, że nauczyciel nie może wyjść na 5 minut do toalety bez dziennika,
    > bo jak uczeń-przestępca skorzysta z okazji to wina jest nauczyciela, który
    > nie dopilnował.

    Odrzucam taką logikę. Bezkarność demoralizuje uczniów.

    > Dodatkowo Dyrektor w jednej ze szkół stwierdził, że nie wolno nawet
    > publicznie takich fałszerzy wymienić, bo musi być gradacja kar i za 2 czy 3
    > razem można...

    Nieprawda, że nie można wymienić, nieprawda, że musi być gradacja kar.

    > Nawet obniżone zachowanie nic nie zmienia, jeśli dziecko nie boi się
    > mamusi/tatusia.

    Chyba że postanowicie powiązać ocenę zachowania z przywilejami dla uczniów
    bądź ich brakiem.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 175. Data: 2007-08-21 10:51:57
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 21 sierpnia 2007 12:19
    (autor Szerr
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <4gbprhgfh9ed$.1nbuj9c07ms7o$.dlg@40tude.net>):

    > Jak to nie ma? Konsekwencją niewykonania mojego polecenia mogą być
    > dodatkowe zadania,

    Jakie?

    > odebranie przywilejów,

    Jakich?

    > prace na rzecz szkoły,

    Taaaaaaaaaa.... Ciekawe kto to orzeknie, kto przypilnuje i kto zmusi i jakim
    sposobem.

    > time-out...

    Co to?

    > Zresztą sama rozmowa ze mną nie będzie, jeśli zechcę, dla
    > ucznia przyjemna.

    Przejmującego się. Nieprzejmujący się ma cię gdzieś.

    > To nie wina prawa, tylko jego niestosowania przez dyrektora i grono
    > pedagogiczne.

    A co mieli zrobić? No w przypadku fałszerstwa można było próbować zgłaszać
    na policję... Ale z drugiej strony, też szkole nie zależy żeby od razu na
    policję na uczniów donosić.

    > Odrzucam taką logikę. Bezkarność demoralizuje uczniów.

    No a co ja mam poradzić? Opierdol zebrałem i tyle (jeden z tych przypadków
    był mój). Realia szkoły niestety są nieco inne niż powinny być :(

    Podobnie jak piszesz o opiece nad uczniami w innym wątku: Uczyłem w studium.
    Ludzie 19-20 lat i więcej. A że miałem 8 komputerów na 20 osób, to na
    sprawdzian zarządziłem rotację... Wszyscy na korytarz i 8 osób wchodzi. Jak
    ktoś skończy to wychodzi i idzie do domu, a wchodzi kolejny czekający....

    No i znów zebrałem opierdziel od dyrekcji, że zostawiłem uczniów samych na
    korytarzu... I na nic się nie zdały tłumaczenia, że takie mam warunki
    pracy, a uczniowie są już stare konie, część nawet mężate i
    dzieciate... ,,Nauczyciel opowiada za ucznia i ma pan tak zorganizować
    sobie pracę, żeby byli w klasie''... No i co z tego, że każdy sąd mnie
    uniewinni, skoro psychoza strachu w szkole sprawia, że nawet nad dorosłymi
    trzeba sprawować opiekę bezpośrednią.

    > Chyba że postanowicie powiązać ocenę zachowania z przywilejami dla uczniów
    > bądź ich brakiem.

    Ale jakie przywileje ma uczeń LO? No chyba że mamy wprowadzić cukierki dla
    grzecznych...

  • 176. Data: 2007-08-21 11:51:28
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 21 Aug 2007 12:51:57 +0200, Wrak Tristana napisał(a)
    w:<news:faeg4d$vir$1@news.onet.pl>:

    > Jakie?

    Referat, gazetka, dodatkowa lektura, wykonanie pomocy naukowych do
    przedmiotu...

    > Jakich?

    Choćby możliwości zgłaszania "np".

    > Taaaaaaaaaa.... Ciekawe kto to orzeknie, kto przypilnuje i kto zmusi i jakim
    > sposobem.

    Ja orzeknę, ja przypilnuję i ja zmuszę. I dopilnuję, żeby niewykonanie
    poleconej pracy nigdy się uczniowi nie opłaciło.

    > Co to?

    Tzw. przerwa w życiorysie. Na przykład dziecko spędza samotnie w klasie
    (podczas przerwy) tyle minut, ile ma lat.

    > Przejmującego się. Nieprzejmujący się ma cię gdzieś.

    Żartujesz chyba. Ja dysponuję nagrodami i karami, więc w interesie ucznia
    jest się ze mną dogadać. I uczeń wie, że nie odpuszczę, póki jego
    zachowanie będzie mnie zadowalać.

    > A co mieli zrobić? No w przypadku fałszerstwa można było próbować zgłaszać
    > na policję... Ale z drugiej strony, też szkole nie zależy żeby od razu na
    > policję na uczniów donosić.

    Po prostu nie jesteście konsekwentni w drobnych sprawach, uczniowie rządzą,
    robią, co im się podoba, a wy jesteście bezradni, wobec tego nie okazują
    wam należnego szacunku i lekceważą stosowane przez was kary. W takiej
    sytuacji pozostaje naprawdę tylko wyręczyć się policją.
    Policji można nie wzywać, jeżeli szkoła ma przemyślany i skuteczny system
    kar. Natomiast zaniechanie wzywania policji przy braku innych konsekwencji,
    w imię fałszywie pojętej litości, powoduje rosnącą bezkarność, lekceważenie
    poleceń nauczycieli i rozzuchwala uczniów. Problemy trzeba rozwiązywać, a
    nie zamiatać je pod dywan.

    > No a co ja mam poradzić? Opierdol zebrałem i tyle

    Na głupotę i wychowawczą bezradność dyrektora nie jestem w stanie nic
    poradzić. Powiem tylko, że w takim przypadku starałbym się ukarać ucznia we
    własnym zakresie, bez oglądania się na dyrektora.

> [...]
    > pracy, a uczniowie są już stare konie, część nawet mężate i
    > dzieciate... ,,Nauczyciel opowiada za ucznia i ma pan tak zorganizować

    Jak wyżej. Powiedziałbym dyrektorowi, że moim zdaniem postępuję zgodnie z
    prawem, bo w moich kompetencjach leży organizacja zajęć z uczniami. Jak mi
    to będzie wynikać z celów zajęć, to odbędziemy lekcję, stojąc na jednej
    nodze, i dyrektorowi nic do tego.
    Jeżeli dyrektor uważa, że złamałem prawo, proszę o upomnienie lub naganę na
    podstawie Kodeksu pracy, ja się od niej odwołam do sądu i będziemy mieć
    rozstrzygnięcie. Albo się szanujesz i masz zaufanie do swoich racji i do
    swojej fachowości, albo dajesz sobą pomiatać. Proste.

    > Ale jakie przywileje ma uczeń LO?

    Nie żartuj sobie. Ma mnóstwo. Może zgłaszać "np", może samodzielnie
    wybierać sobie miejsce w klasie, jeździć na wycieczki, reprezentować
    szkołę, nieobecności lub spóźnienia usprawiedliwiać ustnie, ma niemalże
    całkowitą swobodę poruszania się po szkole...
    W uzasadnionych wychowawczo przypadkach to wszystko można ograniczyć.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 177. Data: 2007-08-21 11:56:30
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Szerr" <n...@p...pl> napisał

    > Konsekwencją niewykonania mojego polecenia mogą być
    > dodatkowe zadania,

    Tamtego nie wykonał a to wykona?

    > odebranie przywilejów,

    Jakie przywileje ma uczeń? Może prawo noszenia mundurka?
    Będą się bić o taką karę :D

    > prace na rzecz szkoły,

    Jak wyżej. Oleje a ty nic nie poradzisz.

    > Zresztą sama rozmowa ze mną nie będzie, jeśli zechcę, dla
    > ucznia przyjemna.

    I wice wersa, jeśli kiepsko trafisz.

  • 178. Data: 2007-08-21 12:02:23
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 21 Aug 2007 13:56:30 +0200, Alek napisał(a)
    w:<news:faeju9$c4i$1@news.onet.pl>:

    > Jak wyżej. Oleje a ty nic nie poradzisz.

    To przesiedzi tę godzinkę bezczynnie pod moim nadzorem, a ja sobie
    tymczasem sprawdzę zaległe klasówki.

    > I wice wersa, jeśli kiepsko trafisz.

    Akurat. To ja jestem sprytniejszy, mądrzejszy i bardziej doświadczony. No i
    za mną stoi słuszność oraz prawo.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 179. Data: 2007-08-21 12:11:05
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Szerr" <n...@p...pl> napisał

    > To przesiedzi tę godzinkę bezczynnie pod moim nadzorem, a ja sobie
    > tymczasem sprawdzę zaległe klasówki.

    Godzinka minie i on nadal będzie miał cię gdzieś a w twoim arsenale
    będzie już o jedną broń mniej. Poza tym przesiedzi jak będzie chciał.
    A jak nie zechce to se dostanie "ataku ADHD" i zacznie ci klasę
    demolować albo szykować się do skoku przez okno. Posprawdzasz sobie
    te klasówki że hej.
    Poza tym pozbawienie wolności jest przestępstwem.

    > Akurat. To ja jestem sprytniejszy, mądrzejszy i bardziej
    > doświadczony. No i za mną stoi słuszność oraz prawo.

    Taa... i sprawiedliwość.
    Zdegenerowany uczeń ma nad tobą przewagę bo on wie że podlegasz
    regułom, że na pewnych sprawach ci zależy itd. A on ma wszytko w D4
    i zrób mu co.

    Twoje metody pasują do normalnych dzieci, ale przecież nie one
    zasadniczo stanowią problem szkoły.

  • 180. Data: 2007-08-21 13:43:27
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 21 sierpnia 2007 13:51
    (autor Szerr
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <1s3gwecl85y0q$.f6b78np88sz4.dlg@40tude.net>):

    > Referat, gazetka, dodatkowa lektura, wykonanie pomocy naukowych do
    > przedmiotu...

    No i jak zmusisz do realizacji? Powie że ma to w de i nadal jesteś w punkcie
    wyjścia.

    > Choćby możliwości zgłaszania "np".

    No tak to jeden z niewielu przywilejów :D Zapomniałem, bo ja go nie daję z
    definicji. Mam taki system że nie pytam jednostkowo.

    > Ja orzeknę, ja przypilnuję i ja zmuszę.

    Na jakiej podstawie prawnej? [1]

    > I dopilnuję, żeby niewykonanie
    > poleconej pracy nigdy się uczniowi nie opłaciło.

    Pytanie tylko jak.

    > Tzw. przerwa w życiorysie. Na przykład dziecko spędza samotnie w klasie
    > (podczas przerwy) tyle minut, ile ma lat.

    A) dolegliwość tej ,,kary jest zerowa''
    B) jaka podstawa prawna? [1]

    [1] ja nie krytykuję, tylko chętnie poznam możliwości.

    > Żartujesz chyba. Ja dysponuję nagrodami i karami, więc w interesie ucznia
    > jest się ze mną dogadać. I uczeń wie, że nie odpuszczę, póki jego
    > zachowanie będzie mnie zadowalać.

    No tak, o ile masz takie możliwości. Ja np. w tym roku pierwszy raz w życiu
    się nie cieszę, że wrzesień idzie... Bo znów zobaczę klasę
    porno-dresiarską, z którą przeżyłem w zeszłym roku swoje... Jedno dobrze,
    że się lekko rodziców bali, więc jak już sprawa się oparła o nagany
    dyrektora, o konsultacje z psychologiem i o zawiadamianie rodziców to lekko
    się uspokoili. Bo jakby nie presja rodziców, to byśmy tak w kółko spędzali
    czas na trasie wychowawca --> psycholog --> dyrektor.

> [...]
    > bezkarność, lekceważenie poleceń nauczycieli i rozzuchwala uczniów.
    > Problemy trzeba rozwiązywać, a nie zamiatać je pod dywan.

    Tyle, że to nijak nie chce działać :( A wszyscy twierdzą, że nie ma żadnych
    podstaw prawnych do jakiegokolwiek egzekwowania dyscypliny i można bazować
    tylko na tym, że uczeń się może mamusi przestraszy albo ta reprymenda
    słowna go psychicznie zaatakuje dość silnie, że może se przemyśli... Sęk w
    tym, że to działa na łobuziaków, ale nie na przestępców lub dresów... A
    pewien odestek takich niestety zawsze się trafia... W mniej elitarnych
    szkołach nawet całkiem spory

> [...]
    > to będzie wynikać z celów zajęć, to odbędziemy lekcję, stojąc na jednej

    No w zasadzie tamta szkoła mnie i tak drażni i nie będę tam chyba od
    września i tak pracował sam z siebie... Ale wiesz.... :D Dyrektor to
    dyrektor... Jak w każdym zakładzie pracy.... Jak nie ma racji, to patrz
    punkt 1.

    > Nie żartuj sobie. Ma mnóstwo. Może zgłaszać "np",

    No i mnie nie ma, ale fakt... Może miewać. Inna sprawa, że miewa najczęściej
    ukazem regulaminu i defakto to nawet fakt, że u mnie nie ma jest
    nielegalny.

    > może samodzielnie
    > wybierać sobie miejsce w klasie,

    Czy ja wiem czy to taki przywilej?

    > jeździć na wycieczki,

    No tak... To drugi z argumentów, po np, jaki mogę uznać :D

    > reprezentować szkołę,

    To raczej przywilej szkoły a nie ucznia :D Dla niego to kara a nie
    nagroda :D

    > nieobecności lub spóźnienia usprawiedliwiać ustnie,

    No nie, to megagłupie.

    > ma niemalże
    > całkowitą swobodę poruszania się po szkole...
    > W uzasadnionych wychowawczo przypadkach to wszystko można ograniczyć.

    Znaczy co? Zakaz wyjścia do kibla?