  • 11. Data: 2008-06-24 11:09:00
    Temat: Re: moje prace w pewnej firmie a publikacja bez podpsiu
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 24 Jun 2008 03:41:28 -0700, Paweł Marcisz napisał(a):

    > Z przepisów karnych wynikałoby coś przeciwnego...

    Masz na myśli art. 115 ust. 2 pr.aut.? W zestawieniu z art. 16 ust. 2
    pr.aut. faktycznie wygląda dziwnie, aczkolwiek oczywiście trzeba go
    rozumieć systemowo.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 12. Data: 2008-06-24 12:23:45
    Od: Marian <m...@a...pl>

    prefi wrote:

    > to przeczytaj chociaz ustawe

    ...ze zrozumieniem. Ty.

    Na reszte odpisal gotfryd ponizej.

  • 13. Data: 2008-06-24 14:28:22
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On 24 Cze, 13:09, Olgierd <n...@r...org> wrote:

    > Masz na myśli art. 115 ust. 2 pr.aut.?

    Zgadza się.

    > W zestawieniu z art. 16 ust. 2
    > pr.aut. faktycznie wygląda dziwnie, aczkolwiek oczywiście trzeba go
    > rozumieć systemowo.

    Wydaje mi się, że wykładnia systemowa powinna przebiegać tak: jest
    (prawnokarny) obowiązek podania nazwiska (lub pseudonimu, jeśli pod
    nim tworzy autor), chyba że autor zastrzegł/zażyczył sobie
    anonimowość. Czyli nazwisko (lub pseudonim) są "defaultowe".

  • 14. Data: 2008-06-24 14:44:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Jun 2008, Paweł Marcisz wrote:

    > Dlaczego podpis miałby być częścią rysunku/znajdować się na rysunku?

    Wcale nie musi :)

    > Podpisać rysunek wydawca może równie dobrze pod nim, na odwrotnej
    > stronie kartki, na którym go wydrukowano etc.

    Oczywiscie.
    I stąd moja druga część pytania: jak autor wyraził wolę podpisania
    swojego dzieła?
    O sprawie "defualtu" w poście obok.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2008-06-24 14:48:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    > nim tworzy autor), chyba że autor zastrzegł/zażyczył sobie
    > anonimowość. Czyli nazwisko (lub pseudonim) są "defaultowe".

    IMHO systemowo trzeba patrzeć na 115.2 tak, że jest to dalszy ciąg
    115, czyli celem jest zapobieżenie "zawłaszczenia" utworu.
    Przyznaję, że zapis faktycznie brzmi dziwnie :[
    Ale ów "default" mi się (nadal) nie podoba.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2008-06-25 08:43:57
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 24 Jun 2008 07:28:22 -0700, Paweł Marcisz napisał(a):

> [...]
    > tworzy autor), chyba że autor zastrzegł/zażyczył sobie anonimowość.
    > Czyli nazwisko (lub pseudonim) są "defaultowe".

    Si, zgadzam się.
    Dla precyzji przepis mógłby mieć na końcu zastrzeżenie 'chyba że' bądź
    inną treść, np. 'kto oznacza utwór w sposób inny, niż wskazany przez
    autora'.

  • 17. Data: 2008-06-25 12:32:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Jun 2008, Olgierd wrote:

    > Dla precyzji przepis mógłby mieć na końcu zastrzeżenie 'chyba że' bądź
    > inną treść, np. 'kto oznacza utwór w sposób inny, niż wskazany przez
    > autora'.

    O, to mi się podoba.
    Jeszcze biuro prawne Sejmu powinno mieć obowiązek czytania grup
    dyskusyjnych ;) (acz po przeczytaniu sąsiedniego wątku o czynach
    zabronionych mogliby zwątpić w sens :>)

    pzdr, Gotfryd