  • 1. Data: 2008-06-23 08:16:22
    Temat: Przesyłka staroci z zagranicy
    Od: d...@g...com

    Witam

    Czy istnieją jakieś ograniczenia co do wwozu (a konkretnie - przesyłki
    do Polski) antyków - chodzi mi konkretnie o monety? Wiem, że wg prawa
    istnieją ograniczenia co do wywozu z kraju wszystkiego co jest starsze
    niż 55 lat - jak to się ma w drugą stronę?

    Konkretny przykład - kupuję na eBayu stare monety za równowartość
    500zł. Sprzedawca jest z USA. Przepisy tego kraju nie zabraniają
    wysyłki tych monet zagranicę. Czy mimo wszystko mogą pojawic się
    jakieś problemy po polskiej stronie? A jeśli wszystko jest w porządku
    - czy takie przedmity podlegają ocleniu?

    Na logikę, jeśli przepisy kraju, z którego pieniądze są wysłane
    zezwalaja na to, nie powinno być problemów po stronie odbiorcy. Ale
    logika to jedno a prawo to inna rzecz :-)

    Pozdrawiam,
    Dawid