  • 11. Data: 2008-09-10 10:23:46
    Temat: Re: lekarz faszysta
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    humoresk pisze:
    > W Mikołajkach lekarz przyjmuje w swoim prywatnym gabinecie, który jest
    > udekorowany podobiznami Hitlera i swastykami. Czy to nie jest
    > propagowanie faszyzmu? Dotychczas istniała moda na propagowanie symboli
    > komuznimu i nikt się nie czepia ludzi w koszulkach z Che Guevarą czy z
    > sierpem i młotem. W takim razie czy mogę sobie swobodnie chodzić po
    > ulicy w koszulce z Hitlerem na klacie i swastyką na plecach? Co na to
    > prawo?

    Andrzej Lawa ma rację. niedawno był reportaż o tym lekarzu i to, że to
    wszystko tylko tam wisi nie jest karalne,. dopiero jakby agitował za
    faszyzmem, namawiał ludzi do tego możnaby podpiąć pod jakiś paragraf.
    w radio słyszałem też kilka dni temu, że w polsce była jakaś sprawa o
    podnoszeniu ręki w sposób jak to robili hitlerowcy. sąd uznał, że gest
    ten wykonywany był już w starożytnym rzymie i oznacza coś w rodzaju
    pozdrowienia i nie można za to karać.

  • 12. Data: 2008-09-10 10:31:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek pisze:

    > A łysi bojówkarze zamawiają pięć piw albo zasłaniają oczy od słońca?
    > Puknij się w łeb i to mocno.

    Ciebie chyba ktoś już puknął i stąd twoja głupota:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Swastyka

  • 13. Data: 2008-09-10 10:34:42
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On 9 Wrz, 22:47, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Nic. To nie jest propagowanie ustroju.

    Twoim zdaniem propagowaniem ustroju jest dopiero wygłaszanie
    stwierdzeń typu "Zaprowadźmy w Polsce faszyzm"?

    > Pomijam taki detal, że swastyka to starożytny symbol słońca i ma z
    > faszyzmem mniej-więcej tyle samo wspólnego, co np. regularne kursowanie
    > pociągów ;)

    Twoja wypowiedź jest najlepszym dowodem na to, że współcześnie
    swastyka nie jest kojarzona jako starożytny symbol, tylko jako symbol
    faszyzmu. Swastyka, o której piszesz, a która w starożytności
    oznaczała szczęście, słońce itp. była prosta i lewoskrętna.
    Prawoskrętna oznaczała podobno noc, boginię Kali itp. - tak więc
    Hitler wybrał sobie bardzo odpowiedni emblemat.

  • 14. Data: 2008-09-10 10:50:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    LukaszS pisze:

    > Swastyka ma wiele źródeł i znaczeń.

    Owszem.

    > Jednak wszyskim kojarzy się tylko z jednym.

    Wszystkim? Ktoś cię mianował rzecznikiem całej ludzkości?

    > I dlatego nauczyciel nie jest ignorantem, ale prawidłowo zwrócił
    > uwagę.

    To na czarną koszulkę też powinien zwracać uwagę.

    > Jak jeszcze ganiałeś po podwórku i rysowałeś swastyki na murach,

    W odróżnieniu o ciebie nie jestem prymitywem i wandalem i nigdy nie
    bazgrałem po murach.

    > to wcale nie dlatego, że były symbolem dżinizmu, Arian, Słońca czy czego
    > tam jeszcze, ale dlatego, że naoglądałeś się filmów z II w. św. Nie bez
    > powodu w Niemczech używanie swastyki jest zabronione.

    Działania pozorne - symbole zakazane, a ideologia ma się całkiem nieźle
    i neofaszystowskie partie uzyskują niezłe wyniki w wyborach.

  • 15. Data: 2008-09-10 11:47:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł Marcisz pisze:

    > Twoim zdaniem propagowaniem ustroju jest dopiero wygłaszanie
    > stwierdzeń typu "Zaprowadźmy w Polsce faszyzm"?

    Za słownikiem języka polskiego:
    propagować == upowszechniać jakieś poglądy, idee lub wiedzę

    > Twoja wypowiedź jest najlepszym dowodem na to, że współcześnie
    > swastyka nie jest kojarzona jako starożytny symbol, tylko jako symbol
    > faszyzmu.

    Huh? To inicjator wątku twierdził, że "propagowanie faszyzmu".

    A to takie samo propagowanie faszyzmu jak punktualne pociągi czy
    porządna sieć autostrad - z czym wielu ludziom się III Rzesza właśnie
    kojarzy...

  • 16. Data: 2008-09-10 12:12:47
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>

    Użytkownik "Paweł Marcisz" <p...@g...com> napisał
    w news:2fc235cf-1217-40b4-b7e6-5bae99aebfde@e39g2000hs
    f.googlegroups.com...

    > (...) Swastyka, o której piszesz, a która w starożytności
    > oznaczała szczęście, słońce itp. była prosta i lewoskrętna.
    > Prawoskrętna oznaczała podobno noc, boginię Kali itp.

    Skąd to wziąłeś? Jest dokładnie odwrotnie
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Swastyka#Formy_i_symbol
    http://en.wikipedia.org/wiki/Sauwastika#Etymology

    a także ilustracje (tekst oczywiście też nie do pogardzenia) w
    http://en.wikipedia.org/wiki/Swastika

    > - tak więc Hitler wybrał sobie bardzo odpowiedni emblemat.

    No tak....

    MAciek

  • 17. Data: 2008-09-10 12:13:28
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    napisał w wiadomości news:014jp5-38n.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Nic. To nie jest propagowanie ustroju.
    >
    > Pomijam taki detal, że swastyka to starożytny symbol słońca
    > i ma z faszyzmem mniej-więcej tyle samo wspólnego, co np.
    > regularne kursowanie pociągów ;)

    Właściwie masz rację. Tak samo zwyczaj (czy może: metoda)
    uśmiercania ludzi przez rozpięcie na krzyżu nie ma wiele
    wspólnego z chrześcijaństwem. Niemniej symbol krzyża JEST
    wskutek splotu okoliczności używany przez chrześcijan
    i przez to stał się emblematem chrześcijaństwa.

    Podobnie swastyka, wskutek splotu historyczno-ideologicznych
    okoliczności została emblematem nazizmu, a po niesławnym
    pochodzie przez Europę tak właśnie jest kojarzona przez
    wszystkich, którzy ten pochód jeszcze pamiętają. I tak samo
    jest i będzie kojarzona przez ich dzieci i wnuki (przynajmniej
    przez większość z nich). Może po trzech - czterech pokoleniach
    dopiero Europejczycy zaczną sobie przypominać pierwotne,
    święte znaczenia swastyki...

    Maciek

  • 18. Data: 2008-09-10 12:27:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciek pisze:

> [...]
    > wskutek splotu okoliczności używany przez chrześcijan
    > i przez to stał się emblematem chrześcijaństwa.

    Pierwotnie była rybka i ten symbol wraca.

    A krzyż jest m.in. symbolem proto-nazistów, czyli Krzyżaków ;->

> [...]
    > pochodzie przez Europę tak właśnie jest kojarzona przez
    > wszystkich, którzy ten pochód jeszcze pamiętają. I tak samo

    To już jest ich problem - to są ich prywatne skojarzenia.

    Ale nie jest to żadne propagowanie faszyzmu.

  • 19. Data: 2008-09-10 12:59:37
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On 10 Wrz, 13:47, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Za słownikiem języka polskiego:
    > propagować == upowszechniać jakieś poglądy, idee lub wiedzę

    No więc obnoszenie się z symbolem jakiejś powszechnie znanej
    ideologii, w dodatku w połączeniu z jej głównym reprezentantem tudzież
    wywieszanie ich przedstawień w pokoju przyjęć jest - w moim odczuciu
    językowym - upowszechnianiem tej ideologii.

    > A to takie samo propagowanie faszyzmu jak punktualne pociągi czy
    > porządna sieć autostrad - z czym wielu ludziom się III Rzesza właśnie
    > kojarzy...

    Tu nie chodzi o żadne skojarzenie. Faszyści wybrali sobie swastykę za
    swój znak, symbol, emblemat, jakkolwiek to nazwiemy. I swastyka jest
    (nadal tak funkcjonuje w kulturze) ich znakiem, symbolem, a punktualne
    pociągi czy autostrady - nie.

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Swastyka

    Tutaj odpowiadam Tobie i Maćkowi, żeby nie mnożyć postów ponad
    potrzebę. Polska Wikipedia mi się tutaj nie wiedzieć czemu nie ładuje,
    przeczytałem na angielskiej. Co prawda nie ma tam źródeł, ale
    rzeczywiście wynika z tego (i z ikonografii tam przedstawionej
    oczywiście), że w znaczeniu pozytywnym używano obu skrętów. Nie widzę
    tylko przechylonej swastyki, ale tak czy owak przyznaję Wam rację.

    Co nie zmienia faktu, że konkretne przedstawienie faszystowskiej
    swastyki (na planie kwadratu, przechylonej o 45 st., czarnej, w białym
    kole, na czerwonym tle etc.) jest jednoznacznym symbolem faszyzmu a
    nie czegokolwiek innego.

  • 20. Data: 2008-09-10 13:13:32
    Od: r...@o...pl

    On 10 Wrz, 14:13, "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam> wrote:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    > napisał w wiadomościnews:014jp5-38n.ln1@ncc1701.lechistan.com.
    ..

> [...]
    > wskutek splotu okoliczności używany przez chrześcijan
    > i przez to stał się emblematem chrześcijaństwa.

    No i git

> [...]
    > wszystkich, którzy ten pochód jeszcze pamiętają. I tak samo
    > jest i będzie kojarzona przez ich dzieci i wnuki (przynajmniej

    No i git.

    Wiec w czym problem?

    Tym razem Andrzej Lawa broni slusznej sprawy :) Co kogo obchodzi kto
    sobie hailuje
    i gdzie? A w myslach wolno sobie hailowac czy tez nie?
    Poza tym, skoro propagowanie ustroju totalitarnego jest zabronione,
    to:
    - co robi lokal PRL w Rynku we wrocku(jesli jeszcze jest, ze dwa latka
    nie bylem)
    - co robia studenciaki w koszulkach Che

    Idac z innej manki - za Wikipedia: "Totalitaryzm - charakterystyczny
    dla XX-wiecznych reżimów dyktatorskich system rządów dążący do
    całkowitego podporządkowania społeczeństwa państwu za pomocą monopolu
    informacyjnego i propagandy, ideologii państwowej, terroru tajnych
    służb i masowej monopartii."

    No i ludzie sa wyczuleni na monopartie itd. Tylko ze nie widza, ze
    duopartia, multiprasa, propaganda, lewacka unijna ideologia, terror
    tajnych sluzb - to jest dzisiejsza rzeczywistosc.
    Oczywiscie - zaraz mnie chor zrypie, a nastepnie pojdzie poslusznie w
    kolejce po dowod biometryczny..

    Ustroj totalitarny, to - jak sama nazwa wskazuje - taki ustrow, w
    ktorym wladza jedzie po totalu, po calosci,
    chcac podporzadkowac sobie wszystkie obszary zycia czlowieka. I to
    jest naturalna tendencja chyba kazdej wladzy.

    - sprobuj nie poslac dzieci do szkoly
    - sprobuj mowic dziecku zeby nie kupowalo tych lewackie brednie
    ktorych ucza w szkolach
    - sprobuj nie zaszczepic dziecka
    - sprobuj miec zbyt chude dziecko
    - sprobuj miec otyle dziecko(na razie w UK)
    - sprobuj wziac swoje dziecko za reke w "zly" sposob(na razie w UK)

    - sprobuj zalozyc mikrofirme i nie przestrzegac: ustawy o PIT, o VAT,
    o PCC, o NIP, o SUS, o odpadach, POŚ, śmieciach elektronicznych,
    opakowaniach, ochronie DO i dwudziestu innych.
    - sprobuj wyciac wlasne drzewo nieowocowe
    - sprobuj przelac 20k euro
    - sprobuj zorganizowac wycieczke po rynku we wrocku
    - sprobuj oddac znaleziony pocisk na komisariat
    - sprobuj wyjsc z aresztu przed uplywem roku, gdy prowadzisz sredniej
    wielkosci firme i ktos podkablowal ze robisz machlojki gospodarcze

    Teraz pytanie - czy czasem Panstwo Polskie nie propaguje ustroju
    totalitarnego?

    w dalszej kolejnosci
    - sprobuj nosic czapke na ulicy(czapki nosza tylko terrorysci)
    - sprobuj nie miec kamery w aucie(ucziwy nie ma sie czego bac, tylko
    terrorysci sie boja)
    - sprobuj nie miec kamery w domu(ucziwy nie ma sie czego bac, tylko
    terrorysci sie boja)

    i 100 innych rzeczy mozna by tu dopisac

    A dla tych ktorzy sie teraz smiej i mysla ze mi mozg zjadlo, mala
    dedykacja:
    http://www.flickr.com/photos/doctorow/2810415169/

    Wiec cala dyskusja o tym czy jakis maly pionek nie propaguje faszyzmu/
    nazizmu/kwasizmu
    ociera sie o smiesznosc