    From: Paweł Marcisz <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: lekarz faszysta
    Date: Wed, 10 Sep 2008 05:59:37 -0700 (PDT)

    On 10 Wrz, 13:47, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Za słownikiem języka polskiego:
    > propagować == upowszechniać jakieś poglądy, idee lub wiedzę

    No więc obnoszenie się z symbolem jakiejś powszechnie znanej
    ideologii, w dodatku w połączeniu z jej głównym reprezentantem tudzież
    wywieszanie ich przedstawień w pokoju przyjęć jest - w moim odczuciu
    językowym - upowszechnianiem tej ideologii.

    > A to takie samo propagowanie faszyzmu jak punktualne pociągi czy
    > porządna sieć autostrad - z czym wielu ludziom się III Rzesza właśnie
    > kojarzy...

    Tu nie chodzi o żadne skojarzenie. Faszyści wybrali sobie swastykę za
    swój znak, symbol, emblemat, jakkolwiek to nazwiemy. I swastyka jest
    (nadal tak funkcjonuje w kulturze) ich znakiem, symbolem, a punktualne
    pociągi czy autostrady - nie.

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Swastyka

    Tutaj odpowiadam Tobie i Maćkowi, żeby nie mnożyć postów ponad
    potrzebę. Polska Wikipedia mi się tutaj nie wiedzieć czemu nie ładuje,
    przeczytałem na angielskiej. Co prawda nie ma tam źródeł, ale
    rzeczywiście wynika z tego (i z ikonografii tam przedstawionej
    oczywiście), że w znaczeniu pozytywnym używano obu skrętów. Nie widzę
    tylko przechylonej swastyki, ale tak czy owak przyznaję Wam rację.

    Co nie zmienia faktu, że konkretne przedstawienie faszystowskiej
    swastyki (na planie kwadratu, przechylonej o 45 st., czarnej, w białym
    kole, na czerwonym tle etc.) jest jednoznacznym symbolem faszyzmu a
    nie czegokolwiek innego.