  • 21. Data: 2008-09-10 13:32:51
    Temat: Re: lekarz faszysta
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł Marcisz pisze:

    > No więc obnoszenie się z symbolem jakiejś powszechnie znanej
    > ideologii, w dodatku w połączeniu z jej głównym reprezentantem tudzież
    > wywieszanie ich przedstawień w pokoju przyjęć jest - w moim odczuciu
    > językowym - upowszechnianiem tej ideologii.

    O'RLY? To w takim razie co z tej ideologii upowszechni swastyka czy
    podobizna Hitlera wśród ludzi, którzy nigdy wcześniej o tym nie
    słyszeli, hmm? Kult małego wąsika? ;)

    > Tu nie chodzi o żadne skojarzenie. Faszyści wybrali sobie swastykę za
    > swój znak, symbol, emblemat, jakkolwiek to nazwiemy. I swastyka jest
    > (nadal tak funkcjonuje w kulturze) ich znakiem, symbolem, a punktualne
    > pociągi czy autostrady - nie.

    Bogu dzięki nie wybrali np. normalnego krzyża albo jakiejś litery...
    Dzisiaj latałbyś po wszystkich kościołach i cmentarzach rozwalając
    krzyże w słusznej walce z "propagowaniem faszyzmu" ;->

    > Tutaj odpowiadam Tobie i Maćkowi, żeby nie mnożyć postów ponad
    > potrzebę. Polska Wikipedia mi się tutaj nie wiedzieć czemu nie ładuje,

    Pewnie faszystowski spisek ;->

    > przeczytałem na angielskiej. Co prawda nie ma tam źródeł, ale
    > rzeczywiście wynika z tego (i z ikonografii tam przedstawionej
    > oczywiście), że w znaczeniu pozytywnym używano obu skrętów. Nie widzę
    > tylko przechylonej swastyki, ale tak czy owak przyznaję Wam rację.

    A widzisz.

    > Co nie zmienia faktu, że konkretne przedstawienie faszystowskiej
    > swastyki (na planie kwadratu, przechylonej o 45 st., czarnej, w białym
    > kole, na czerwonym tle etc.) jest jednoznacznym symbolem faszyzmu a
    > nie czegokolwiek innego.

    Ale nie jest propagowaniem.

    Inaczej powinieneś aresztować szefostwo TVP za emisję Stawki Większej
    Niż Życie ;->

  • 22. Data: 2008-09-10 15:56:00
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    napisał

    > Ciebie chyba ktoś już puknął i stąd twoja głupota:
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Swastyka

    Nie posłuchałeś rady, niedobrze.
    Swastyka, owszem, jest starym znakiem, ale *tu i teraz* czyli
    w konkretnym kontekście ma jednoznaczny wydźwięk. Próbowałem
    ci to zasugerować przypominając głupawe tłumaczenia nazioli
    używających hitlerowskiego gestu pozdrowienia, ale póki nie
    skorzystasz z ww mojej rady - nie pojmiesz.

  • 23. Data: 2008-09-10 16:34:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek pisze:

    > Nie posłuchałeś rady, niedobrze.
    > Swastyka, owszem, jest starym znakiem, ale *tu i teraz* czyli
    > w konkretnym kontekście ma jednoznaczny wydźwięk. Próbowałem

    Czego nie rozumiesz w słowie "pomijam"? Pewnie zwrot "uwaga formalna"
    też ci nic nie powie?

    > ci to zasugerować przypominając głupawe tłumaczenia nazioli
    > używających hitlerowskiego gestu pozdrowienia, ale póki nie
    > skorzystasz z ww mojej rady - nie pojmiesz.

    Ciebie może ciągle walą w ten twój głupi łeb pewnie nawet to lubisz i
    dorobiłeś sobie ideologię - ale nie sądź wszystkich podług swoich dewiacji.

  • 24. Data: 2008-09-10 17:22:23
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    napisał

    > Czego nie rozumiesz w słowie "pomijam"?

    Czego nie rozumiesz w rozkładzie jazdy pociągów?

  • 25. Data: 2008-09-10 17:30:00
    Od: r...@o...pl

    On 10 Wrz, 17:56, "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    wrote:
    > Próbowałem ci to zasugerować przypominając głupawe tłumaczenia nazioli
    > używających hitlerowskiego gestu pozdrowienia, ale póki nie
    > skorzystasz z ww mojej rady - nie pojmiesz.

    A co maja mowic - ze Hitler to ich idol? Maja sie sami podlozyc?
    Skoro moga sie wylgac "glupawym tlumaczeniem" od glupawego przepisu
    to to robia, nie widze w tym nic zlego.

    Poza tym prawdziwi adolfiarze nie obnosza sie ze swoim adolfizmem,
    tylko go wcielaja w zycie pod postepowymi haslami - i to ich
    bym sie bal.

  • 26. Data: 2008-09-10 17:32:08
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik <r...@o...pl> napisał

> [...]

    Poza tym prawdziwi adolfiarze nie obnosza sie ze swoim adolfizmem,
    tylko go wcielaja w zycie pod postepowymi haslami - i to ich

    ===
    Mogą się tłumaczyć jak tylko sobie chcą, ale rozumnym ludziom
    (w tym sędziom) wiary takim tłumaczeniom dawać nie wypada.

  • 27. Data: 2008-09-10 17:56:41
    Od: r...@o...pl

    On 10 Wrz, 19:32, "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    wrote:
> [...]
    > Mogą się tłumaczyć jak tylko sobie chcą, ale rozumnym ludziom
    > (w tym sędziom) wiary takim tłumaczeniom dawać nie wypada.

    Odrobina common law(i common sense) nie zaszkodzi

  • 28. Data: 2008-09-10 18:30:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek pisze:

    > Czego nie rozumiesz w rozkładzie jazdy pociągów?

    Dlaczego przypisujesz swoje braki innym?

  • 29. Data: 2008-09-10 18:49:26
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    o !
    Ja też zrobiłem bezwiednie szlaczek ze swastykami i potem był problem, bo
    trzeba było kartkę wytargać i strony przepisać. Pierwsza klasa podstawówki
    a jak dzis pamiętam
    Jacek

  • 30. Data: 2008-09-10 19:28:23
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Wed, 10 Sep 2008 10:30:00 -0700 (PDT), r...@o...pl napisał(a):

    > A co maja mowic - ze Hitler to ich idol?

    Swietny pomysl na koszulke :)
    "Hitler to moj idol".

    --
    Pozdrawiam,