  • Data: 2008-06-20 14:11:06
    Temat: kwalifikacja prawna czynu (teoria)
    Od: "kuba " <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jaka jest waszym zdaniem kwalifikacja jeśli x gwałci y i wyniku tego gwałtu y
    umiera, jednak skutek w postaci śmierci nie jest objęty zamiarem x-a?
    Moja propozycja to art. 197 (pewnie z par. 4) w zbiegu ze 155 kk. - jednak nie
    ukrywam, że wydaje mi się to trochę sztuczne.
    Chyba że 148 par. 2, gdyby przyjąć, że gwałcenie _zawsze_ pociąga za sobą
    godzenie się na spowodowanie śmierci, ale z tym chyba też do końca nie można
    się zgodzić.

    pozdrawiam
    kuba