  • 161. Data: 2012-08-06 21:50:46
    Temat: Re: kto wtrynil policji winzgroze?!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości
    news:jvp5b7$u9i$1@mx1.internetia.pl...

> [...]
    > np w mono by działał w dowolnym systemie. Czy tam w przeglądarce, też
    > praktykowane już w urzędach. Używanie jakiegokolwiek pakietu biurowego
    > jest zbyteczne. Tak, że w tym akurat spokojnie można użyć dowolnego
    > systemu. Mówiąc szczerze nie rozumiem tej całej dyskusji. Głównym
    > kryterium systemu powinno być bezpieczeństwo. Z tego powodu systemy
    > zamknięte nie powinny mieć prawa by pełnić istotne funkcje w policji czy
    > państwie. Ale nie oddałbym zarządzania takimi systemami większości
    > linuksiarzy bo to jeszcze bardziej chore niż używanie łindołs.

    Nie. Bo radzajów tych druków jest mnóstwo i co chwilę się zmieniają. Co
    więcej nie ma nawet standaryzacji w skali kraju, bo czasem bywają różne
    lokalne pomysły. Zreszt zamówiono. Nie będę wymieniał nazwy tego wynalazku,
    ale z różnych powodów nienajlepiej to działa :-)

  • 162. Data: 2012-08-06 22:47:35
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2012-08-05 22:51, witek pisze:

    > dokladnie tak jest.
    >
    > nawet wiecej. koszt zakupu komputera i windowsa jest pomijalny.
    > To jest maly procent kosztow utrzymania takiej sieci i jej obslugi.

    Ale osobom, które zajmują się 10 - 30 kompami w firmie, które na zakup
    kompa potrzebują podpisu dyrektora i zgodę na to musi wydać księgowy -
    tego, że komp i SO to pomijany koszt, nigdy nie wytłumaczysz.
    W porządniej firmie, przeciętny informatyk w dziale IT to miesięcznie 2
    - 3 kompy razem z tym śmiesznym Windowsem. A może więcej bo podpisane są
    umowy na wiele lat. Można zaoszczędzić na Winodwsie czyli 10% pensji
    pracownika IT, a na to miejsce cały dział wzmocnić zwiększając 10%
    etatów, oszczędność jak huj - kolokwialnie mówiąc.
    Zagrożenie i koszty przy migracji przeogromne i nikt nie daje gwarancji
    że będzie lepiej :) Szkolenia pracowników, oj nie ma firmy, której
    działalność opiera się na IT by podjęła takie ryzyko.
    W policji wymieniając system, trzeba przewidzieć szkolenia ludzi.
    Jedno szkolenie liczy się w tysiącach złotych. To cena SO i jego upgrade
    do nowych wersji do Windows 12 pewnie :))

  • 163. Data: 2012-08-06 22:54:12
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2012-08-06 10:03, Tomasz Kaczanowski pisze:
> [...]
    > tacy co chcieli mieć Linuksa, albo systemy mieszane. Nie bylo zadnego
    > problemu. Dla 90% pracowników, szczególnie pracujacych przy obsłudze
    > klienta nie było róznicy. Jedyne co było róznica, to sposób łączenia się
    > z serwerem, cóż wtedy łącza były jeszcze bardzo słabe i połączenie się z
    > centralą do terminala na Linuksie było dużo efektywniejsze niż by
    > połączyć się do terminala windowsowego. Tak samo przy wdrażaniu i
    > instalowaniu dnie było wielkich różnic, co najwyżej parametry na
    > serwerach powinny być odpowiednio ustawione.
    OK, ale wyobraź sobie, że taki bank przechodzi z Windowsa na Linuksa.
    To inna zupełnie sprawa. Szkolenia dla ludzi, pochłoną więcej kosztów
    niż bank zaoszczędzi.
    I nie mówię o kobitce z okienka, która włącza kompa i na start ma
    uruchomioną aplikację i nawet nie wie czego używa, linuksa, czy
    windowsa. Może go nawet nie widzieć.

  • 164. Data: 2012-08-06 23:01:59
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2012-08-06 10:06, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Tutaj częsciowo muszę się zgodzić. Jednak jest sposób, na to by tak nie
    > było - własna dystrybucja linuksa instalowana w firmach... niestety to
    > powoduje więcej pracy i fakt, że ten linux kosztuje mniej więcej tyle co
    > windows.

    Będzie jak mówisz dla małych, rodzinnych firemek. Jakaś SC, jedna
    lokalizacja, czy kilka, po kilku pracowników etc.
    Ale firma, z wieloma oddziałami, lokalnymi jednostkami, gdzie mnóstwo
    aplikacji, wymiany dokumentów, wielu dostawców oprogramowania, wiele
    lokalnych rozwiązań, gdzie ktoś sobie napisał aplikacyjkę, uruchomił BD
    itd.
    Tu przejście z jednego systemu na inny to masakra.
    A teraz wyobraź sobie, że istnienie firmy zależy od działania tych
    systemów, wszystko zinformatyzowano, działa kupę automatów, ludzi
    pozwalniano.
    Jaka firma przechodzi na iny system? Chyba żadna. Ja tam nie wiem czego
    policja używa.

  • 165. Data: 2012-08-06 23:07:35
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2012-08-05 23:58, witek pisze:
    > znowu teorie mijajace sie z praktyka.
    > Jak uzytkownik nie bedzie mogl wylaczyc komputera wtedy kiedy on chce,
    > tandrzej Lo go trzasnie jak leci, a burdel na dyskach bedzie musial naprawiac ty.

    Bo wątkotwórca mówi o firmie, gdzie informatyk wpada do biura gdzie
    siedzą wszyscy pracownicy i krzyczy: Nie wyłączać kompów, będę
    upgradował! Jak nie to polecą łby! :))))
    Niech to zrobi w firmie z 500 oddziałami, tysiącami pracowników.
    Niech to zrobi we wszystkich komisariatach bo o policji mowa :)

  • 166. Data: 2012-08-06 23:35:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.08.2012 23:01, Jawi pisze:

    > Tu przejście z jednego systemu na inny to masakra.

    Zauważ, że ja nie poruszałem kwestii przejścia. Ja się pytam, kto
    odpowiada za wtrynienie tego syfu na początku?

    Czy to było świadome za $$$, czy z nieświadomości?

    Powiedzmy że policjanci mieli jakiś system, który pięknie się sprawdzał,
    aplikacje które były wygodne w użytkowaniu i spełniały swoje zadania.
    Niech to nawet będą windowsowe aplikacje.

    Przez 5 lat się sprawdza, działa pięknie, powstaje nowy posterunek... i
    gucio, korporacja przestała sprzedawać, wspierać i pozwalać na
    uruchamiane czegoś, co działa i nie wymaga zmiany. Trzeba kupić nowe i
    wszystko przerabiać.

    Albo - zaczyna brakować miejsca na dane... Warto przejść na 64 bity.
    Niech będzie, że 64-bitiwy system jest gratis. Teraz aplikację trzeba
    kupić na nowo, zamiast zamówić rekompilację za parę złotych u byle
    "pryszczersa" (jak to mikrosyfowi fanboje piszą o wszystkich, którzy nie
    wyznają, że "nie ma systemu nad Windows, a Microsoft jest jego
    prorokiem"). Tak, wiem, czasem problem nie jest taki prosty. Ale
    nierzadko jest!

    Wreszcie systemy "zamknięte" są zagrożeniem bezpieczeństwa - bo kto wie,
    co tak na prawdę w nich tkwi? O czym donoszą mocodawcom?

  • 167. Data: 2012-08-06 23:45:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.08.2012 16:30, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > monitoringu - bo zakładam, że nie o oglądanie teledysków chodzi -
    > stosują takie dość udziwniione kodeki, któych nie ma w normalnych

    U mnie działa. Na komputerze z systemem instalowanym 3 lata temu (a już
    wtedy była to stara wersja, tylko nie chciało mi się nowej instalować,
    bo ciągle działa i się nie sypie ;->)

    A na nowym lapku policyjnym z nowym Win7, za przeproszeniem, nihuja.

    > Dlatego normalnie najlepiej, by mądrze zapisywał ten, kto
    > zabezpiecza.

    Bez przekodowywania masz gwarancję najlepszej jakości przy sensownej
    wielkości.

    > Większość systemów pozwala na zapisanie do normalnego
    > formatu

    Co to jest "normalny format" dla ciebie? AVI? Ten sam problem - kodeki.

    Jak przekodowyałem nagranie w ramach testera wykorzystywałem lapek
    prezesa, bo miał akurat nową, podstawową instalację Win7 bez żadnych
    dodatków i zakładałem, że to samo będzie na tamtym. Nawet h264 nie
    zadziałał - dopiero ten gówniany Microsoft Video Codec 1 (czy jak się on
    tam zwie). Gorsza jakość i ponad 10x większe pliki.

    > albo w formie takiego programinu exe, że na każdym kompie to
    > pójdzie.

    Robert... Proszę... Ty tak poważnie? Wielkie zabezpieczenia, że
    policjant nie może sobie dodać kodeków ze sprawdzonego źródła, a ty
    chcesz pozwalać na uruchamianie obcych binariów na policyjnych komputerach?

    I powodzenia w uruchamianiu windowsowego EXE na jakiejś makówce ;)

    > Przykładowo wspólnie przygotowujemy jakieś sparwozdanie. Jeden jedna
    > część, drugi drugą. Chtyba najwygodniej powpisywać to jednak w normalnym
    > formacie, by osoba to składajaca nie musiała się zastanawiać czemu
    > akurat tak.

    No i w czym problem? Póki nie zaczniesz bawić się w jakieś aktywne
    bajery i bardzo wyrafinowane formatowane, które notabene pieprzy się
    między różnymi wersjami M$ Office znacznie bardziej, niż między M$
    Office a Open Office - problemu nie ma.

  • 168. Data: 2012-08-06 23:47:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.08.2012 21:50, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > lokalne pomysły. Zreszt zamówiono. Nie będę wymieniał nazwy tego
    > wynalazku, ale z różnych powodów nienajlepiej to działa :-)

    Masz na myśli to cudo, co ma tendencję do gubienia treści wielkiego pola
    tekstowego przy zatwierdzaniu do druku, przy pracy z którym
    doświadczeniu policjanci na wszelki wypadek wrzucają tę zagrożoną treść
    do schowka? ;)

  • 169. Data: 2012-08-06 23:51:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.08.2012 16:55, kamil pisze:

    > Z ciekawości - wersja Mplayer pod Windows tego nie robi?

    Niestety nie działa to jako uaktualnienie systemu (co może działać
    "samo" bez wołania o admina) tylko jako opcja doinstalowania przez
    użytkownika, który musi mieć uprawnienia admina.

    [ciach]

    > Nie wątpię, że taki mitoman jak Ty chodzi do głównego dyrektora
    > opierdolić go, że powinien dokumenty w .txt wysyłać bo inaczej nasz nowy
    > super darmowy alternatywny office się wysypie, ale ja jednak swoją pracę
    > lubię.

    Czy ktoś tutaj pisał o cofaniu się do TXT, kłamco?

    > Czego nie zrozumiałeś w prostym wyjaśnieniu, że żadnych płytek nie
    > używam bo Windows Update sam dociąga sterowniki?

    Która wersja i czy jesteś pewien że ma do wszystkiego?

    > I jeszcze mgłę pewnie rozpyla.

    Tak, helową. Leć do Smoleńska i zobacz, czy ciebie tam nie ma.

  • 170. Data: 2012-08-06 23:52:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:50203ae0$1@news.home.net.pl...

    > U mnie działa. Na komputerze z systemem instalowanym 3 lata temu (a już
    > wtedy była to stara wersja, tylko nie chciało mi się nowej instalować, bo
    > ciągle działa i się nie sypie ;->)

    Ale jaki system. Co zdarzenie, to inny monitoring. To sie fajno pisze, ale
    w praktyce cieżko nad tym zapanować.

    > A na nowym lapku policyjnym z nowym Win7, za przeproszeniem, nihuja.

    Bo tam są zabezpieczenia i cokolwiek doinstalować moze tylko
    administrator..

    > Bez przekodowywania masz gwarancję najlepszej jakości przy sensownej
    > wielkości.

    Pewnie, ale nie masz gwarancji, ze na każdym komputerze to odtworzysz.

> [...]
    > zadziałał - dopiero ten gówniany Microsoft Video Codec 1 (czy jak się on
    > tam zwie). Gorsza jakość i ponad 10x większe pliki.

    No widzisz. Tu nie ma reguły. Nawet na stronach producenta danego systemu
    czasem nie znajdziesz kodeka i tyle. Bo stary system i wsparcie przykładowo
    na W98 się skończyło.

    > Robert... Proszę... Ty tak poważnie? Wielkie zabezpieczenia, że policjant
    > nie może sobie dodać kodeków ze sprawdzonego źródła, a ty chcesz pozwalać
    > na uruchamianie obcych binariów na policyjnych komputerach?

    Zazwyczaj poświęca sie jeden komputer do tego celu i nic innego na nim nie
    robi.

    > I powodzenia w uruchamianiu windowsowego EXE na jakiejś makówce ;)

    Stąd właśnie są Windows'y

> [...]
    > i bardzo wyrafinowane formatowane, które notabene pieprzy się
    > między różnymi wersjami M$ Office znacznie bardziej, niż między M$ Office

    Tylko, ze czasem właśnie o to formatowanie chodzi.