  • 61. Data: 2005-06-02 06:17:28
    Temat: Re: klastry wiejskie
    Od: "Tenar" <t...@k...org>

    > Pierwsza rzecz która mnie razi to ta rezygnacja beneficjenta w noc
    > poprzedzajacą. To on sie z choinki urwał? Taż ustawa, to nie znikajacy
    > punkt. To, ze jej nie ma jest dość powszechnie znanym faktem.

    Mnie razi jeszcze bardziej, bo poszedl do kosza wniosek, ktopry zrobilem w
    czynie spolecznym (to sporo roboty). Wyobraz sobie, ze tym beneficjentem bylo
    wlasnie dosc prezne stowarzyszenie dzialajace na wsi. I pomimo, ze za byl prezes
    i kilku preznie dzialajacych czlonkow, zarzad podjal decyzje jaka podjal (zero
    ryzyka, zero wkladu wlasnego, potwierdzona informacja iz wnioskow jest
    tak malo, ze nasz prawie na pewno przejdzie - a jednak).
    Nikt nie negowal jednego: forma stowarzyszenia jest zbyt "ciasna".
    Ci ktorzy sa bardziej aktywni - chca wiecej zarabiac - powstaja
    konflikty, bo cele stowarzyszenia moga z tym koligowac. Duzo by pisac ....

    > A druga sprawa, to czy sądzisz, że gdyby zamiast Klastrów powstały
    > Stowarzyszenia "Klastry", to poparcie by zmalało?

    Slowo "klastry" jest zle przyjmowane, wiec taki marketingowy zabieg jest
    chybiony. Zmienilismy tytul ustawy i operujemy pojeciem "grupy".

    > Za produkt niebezpieczny
    > odpowiada wytwórca na podstawie samej ustawy i do tego umowa nie jest
    > potrzebna - vide art. 449(1) kc.

    A jesli wytworcow jest 5-ciu - mozna zabezpieczyc ich odpowiedzialnosc
    proporcjonalnie?

    > A załozenie klastra nie bedzie dla nich zbyt kosztowne?

    Nie. To bardzo "lekka" struktura.
    Poza tym uwazamy, ze w ramach funduszy strukturalnych mozna wesprzec
    tworzenie "centrow rozliczeniowych" (np. przy ODR'ach), ktore
    specjalizowalyby sie w rozliczaniu klastrow. Taki model z powodzeniem
    funkcjonuje Danii.
    To nie narusza zasad konkurencji, a ogranicza koszt zalozenia klastra
    prawie do zera. Koszty utrzymania tez bez porownania mniejsze.

    > Jakich znowu narzutów i kto się z tym nie chce godzić?

    Pisales o ZAIKS. To posrednik, ktory nie pracuje za darmo.

    > No to po co ten punkt? Taż wystarczy napisać:
    > "2) określa udział w pozytkach z realizacji przedsięwzięcia."

    Moze i wystarczy.
    Przyjelismy zalozenie, ze ustawa opisuje wariant najprostszy, dajac
    mozliwosc wyboru innego rozwiazania. Ten zapis wiaze sie z innym
    paragrafem, w ktorym mowimy iz jesli odbiorca jest poinformowany przed
    zakupem o procentowym podziale zobowiazan, to sie na to godzi. Teraz
    wystarczy taka informacje umiescic na fakturze, albo etykiecie dzemu i
    sprawa zalatwiona.

    > Ale jak to w ten sposób ujmiesz, to po prostu zrobisz spółkę cywilną
    > dostawców i odbiorców. )Pamietaj, ze właśnie takie było pierwotne
    > przeznaczenie spółki cywilnej w prawie cywilnym.[...]

    Nasz pierwotny projekt zmierzal wlasnie do modyfikacji spolki cywilnej
    ptrzez rezygnacje z solidarnej odpowiedzialnosci. Jednak - jak sam
    wspomniales - wiazalo sie to z koniecznoscia tak duzej ingerencji w
    prawo cywilne i podatkowe, ze spotkalismy sie ze zmasowanym atakiem
    prawnikow. Okazuje sie, ze w Polsce prawa wcale nie tworza prawnicy -
    oni sa WYLACZNIE od krytykowania.
    A ze krytyka byla na takim zenujacym poziomie jak opisalem - nie zostalo
    nam nic innego jak rezygnacja z podmiotowosci grupy. To jestesmy w
    stanie sami zrobic i obronic przed prawnikami.

    > Wiesz, nieodparcie odnoszę wrażenie, że usilnie chcesz mnie przekonać,
    > że uda wam sie stworzyć skrzyzowanie spółki prawa handlowego (by rolnicy
    > nie odpowiadali za nic)

    nie za nic - tylko by nie odpowiadali za czyny sasiada

    > z spółką osobową (bo prościej prowadzić), ze
    > stowarzyszeniem (by nie prowadziło działaności gospodarczej) oraz
    > spółdzielnią (by wszyscy mogi rządzić) Poważnie obawiam się, ze ten
    > eksperyment się ne powiedzie, bo jak coś jest do wszystkiego, to jest do
    > d...

    My nie tworzymy nowego podmiotu, tylko chcemy umozliwic ich laczenie.
    Ty zakladasz, ze to nowy podmiot i probujesz go dopasowac do jakiejs
    istniejacej formy.

    > Czyli dało się ten klaster jednak bez ustawy stworzyć? Popatrz, wychodzi
    > na moje, że się da.

    To byl zart.
    Dostalem ostatnio zapytanie od studentki z Niemiec, bo tam profesor jej
    powiedzial ze na Slasku jest klaster, a ona nie moze znalezc informacji
    na ten temat.
    Moja polemika z IBnGR (jesli chcesz - mge przeslac na meila) opiera sie
    wlasnie na tym, ze oni identyfikuja klaster po strukturach, a my -
    analizujac dzialanie zgodnie z teoria opisana przez M. Portera. Dlatego
    zgodnie z ich programem stworzy sie na Slasku super-holding, nazwie
    klasterm i szafa gra - mozna dzielic sie pieniazkami.

    > biznes?
    >
    > Ale czemuTy mnie o to putasz.

    Pytam o podstawy Twojego sceptycyzmu. My uwazamy, ze znamy odpowiedz.
    I recpeta na to moga byc nowoczesne struktury, ktore proponujemy tworzyc.

    > Ja mam zaledwie 4a ....

    Na Podkarpciu standard to 2-5 ha.

    > a juz z sąsiadami [...]tylko to się po prostu pomoc
    > sąsiedzka nazywa, a nie klaster i tyle. W kilku się skąłdają na
    > ciężąrówkę i wożą jabłka na śląsk. U nas to w latach 80-tych tak
    > działało.

    Tak na wsi dzialalo od dawna.
    Ale juz przed wojna madrzy ludzie pisali, ze pora, by rolnika przeniesc z bazaru
    na rynek - dajac za przyklad Czechy.
    Klaster to nie tylko pomoc i wspolpraca, ale takze wzrost konkurencyjnosci.

    > To: http://dolinalotnicza.pl/en/ ?
    > I znowu stowarzyszenie? Popatrz, czyli nie odkryłem ameryki. Kurcze, ja
    > chyba na eksperta rządowego wystartuję. :-)

    Gdyby odemnie to zalezalo - to bym Cie poparl ;-)
    A jesli chodzi o Doline Lotnicza, to aby to byl klaster, musialby dzialac w
    oparciu o zasady wolnej konkurencji.

    > Nie rozumiem.

    Czego nie rozumiesz?

    > Ale jeśli to jakiś problem, to chyba o wiele prościej dać
    > uprawnienia rolnikom do wystawiania tych faktur, niż tworzyć jakiegoś
    > potworka prawnego.

    Tez jestem za tym, by rolnicy wystawiali faktury.
    Nawet wowczas ustawa mialaby sens.
    Przytocze jedno zdanie z ksiazki :Porter o konkurencji":
    "Potezne sily przeciwdzialaja podnoszeniu poziomu gospodarki, od przestarzalych
    pogladow na konkurencyjnosc, do starych, mocnych grup interesow prosperujacych w
    dotychczasowych odpowiadajacych im warunkach."
    Prawo gospodarcze jest dostosowane do tych warunkow.
    A na dodatek prawnicy to dokrynerzy ....

    > Nowy Sącz. U nas podobnie sie dzieje.

    Czyli tez Malopolska.
    Popytaj o dzialania przedwojennych agrarystow.

    > Myślę, ze nie z tego powodu, że jabłka do worków wkładali.

    A ja mysle ze tak - uznano to za dzialalnosc gospodarcza.

    > Jeśli to nie ma podmiotowości parwnej, nie ma zdolności parwnej, nie ma
    > kapitału, nie ma zarządu - to tego po prostu nie ma! O czym my
    > dyskutujemy?

    Prawnicy zostali juz zmuszeni przez rzeczywistosc, by zauwazyc konsorcja (przy
    okazji unormowan dotyczacych zamowien publicznych). Klastry tez zauwaza.

    > Do czasu, jak ktoś nie zacznie produkować paliwa z biokomponentów
    > upierając się, że to produkcja rolnicza.

    Doskonaly przyklad.
    Zawsze jak tworzy sie "urzednicze prawo" - powstaja takie "luki".

  • 62. Data: 2005-06-02 06:50:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tenar" <t...@k...org> napisał w wiadomości

    > Slowo "klastry" jest zle przyjmowane, wiec taki marketingowy zabieg
    jest
    > chybiony. Zmienilismy tytul ustawy i operujemy pojeciem "grupy".

    Moim zdaniem niewiele to zmieni.

    > A jesli wytworcow jest 5-ciu - mozna zabezpieczyc ich odpowiedzialnosc
    > proporcjonalnie?

    Nic to nie zmieni. Może być i stu. Mnie się tak dużych litanii nie
    chciało pisać.

> [...]
    > To nie narusza zasad konkurencji, a ogranicza koszt zalozenia klastra
    > prawie do zera. Koszty utrzymania tez bez porownania mniejsze.

    Ale centrum rozliczeniowe mnie się kojarzy z czyms w rodzaju
    przedwijennegi Izby Rozrachunkowej. Oni raczej nie szukali nabywców, a
    mnie sie wydaje, że to miało być celem Twojej propozycji.

    > Pisales o ZAIKS. To posrednik, ktory nie pracuje za darmo.

    A klaster czy ta grupa będzie?

> [...]
    > zakupem o procentowym podziale zobowiazan, to sie na to godzi. Teraz
    > wystarczy taka informacje umiescic na fakturze, albo etykiecie dzemu i

    Na fakturze nie wystarczy. Było już na tym forum wałkowane. Faktura jest
    po sprzedaży, a zastrzeżenie musi być wcześniej. Na etykiecie, to tym
    bardziej, bo przecież dany konkretny drzem zrobiła dana konkretna osoba.
    W wypadku etykiety chodzi o to, by dało sie szybko wycofać produkt,
    jakby się okazało, ze truciznę zawiera.

> [...]
    > nam nic innego jak rezygnacja z podmiotowosci grupy. To jestesmy w
    > stanie sami zrobic i obronic przed prawnikami.

    Bo moim zdaniem próbujesz stworzyc potworka prawnego.

    > My nie tworzymy nowego podmiotu, tylko chcemy umozliwic ich laczenie.
    > Ty zakladasz, ze to nowy podmiot i probujesz go dopasowac do jakiejs
    > istniejacej formy.

    To znaczy mam rozumieć to już istnieje. To w jakiej formie działa i co
    mu dolega?

> [...]
    > zgodnie z ich programem stworzy sie na Slasku super-holding, nazwie
    > klasterm i szafa gra - mozna dzielic sie pieniazkami.

    To chyba zbyt mało praktyczne dla mnie. Nawet nie wiem, co to ten IBnGR
    :-)

    > Pytam o podstawy Twojego sceptycyzmu. My uwazamy, ze znamy odpowiedz.
    > I recpeta na to moga byc nowoczesne struktury, ktore proponujemy
    tworzyc.

    Wiesz, jest tylko jeden problem. Ja nie rozumiem, co Wam stoi na
    przeszkodzie w tworzeniu tych nowoczesnych struktur.

    > Tak na wsi dzialalo od dawna.
    > Ale juz przed wojna madrzy ludzie pisali, ze pora, by rolnika
    przeniesc z bazaru
    > na rynek - dajac za przyklad Czechy.

    Nie znam ich systemu, to i polemizować nie będę.

> [...]
    >
    > Gdyby odemnie to zalezalo - to bym Cie poparl ;-)
    > A jesli chodzi o Doline Lotnicza, to aby to byl klaster, musialby

    Boje się, że to nierealen. Nie ma siły i albo będziemy współpracować,
    albo konkurować. Naraz się nie da.

    > Czego nie rozumiesz?

    Że jak nie ma faktury, to nikt nie kupi.

    > Czyli tez Malopolska.

    Czemu "też", bo Ty pisałeś o Podkarpaciu?

    > Popytaj o dzialania przedwojennych agrarystow.

    Kogo? Pamiętaj, że wojna częła się w 1939 roku. To było 65 lat temu.
    Nieiwele jest osób, które pamiętają tamte czasy.

    > A ja mysle ze tak - uznano to za dzialalnosc gospodarcza.

    No to było walczyć z głupim uznaniem. Kto i na jakiej podstawie tak
    uznał?

    > Prawnicy zostali juz zmuszeni przez rzeczywistosc, by zauwazyc
    konsorcja (przy
    > okazji unormowan dotyczacych zamowien publicznych). Klastry tez
    zauwaza.

    Ależ ja nie mam nic przeciwko temu. Pisałem Ci, ze moim zdaniem właściwą
    drogę leasing wskazał. Najpierw formy, potem się zobaczy, co jest
    potrzebne.

    > Doskonaly przyklad.
    > Zawsze jak tworzy sie "urzednicze prawo" - powstaja takie "luki".

    No właśnie.

  • 63. Data: 2005-06-02 09:18:39
    Od: "Tenar" <t...@k...org>

    > Bo moim zdaniem próbujesz stworzyc potworka prawnego.

    A mozesz to uzasadnic?
    Co konkretnie jest w tym potwornego?

  • 64. Data: 2005-06-02 11:13:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tenar" <t...@k...org> napisał w wiadomości

    Pisałem, ale tutaj zbiorę. Próbujesz stworzyć formę prawną, która nie ma
    osobowości prawnej, nie ma zarządu, nie ma kapitału i której zadaniem
    jest unikniecie przez strony czynności cywilnoprawnej odpowiedzialności
    za skutki niewywiązania się z umowy.

    Postaw się na miejscu potencjalnego odbiorcy. Czy na jego miejscu
    potraktował byś poważnie tak ujętego w prawie kontrahenta? To już lepiej
    przecież za każdym razem te umowy spisywać, bo co za problem raz napisać
    z wykropkowanymi ilościami i powielać.

    Jeśli masz jakąś tam moc sprawczą i możliwość wpływania na nowele prawa,
    to prędzej bym forsował zapis w kodeksie cywilnym, na mocy którego
    wzajemne ustalenie warunków ujęte na rachunku / fakturze jest wiążące z
    mocą umowy wzajemnej dla stron. Wówczas załóżmy te wszystkie umowy można
    by było obejść wzmiankami na rachunkach. Choć i tak uważam to za
    zbyteczne.

  • 65. Data: 2005-06-02 12:43:05
    Od: "Tenar" <t...@k...org>

    > Próbujesz stworzyć formę prawną,

    Co rozumiesz pod pojeciem "formy prawnej"?

    > która nie ma
    > osobowości prawnej, nie ma zarządu, nie ma kapitału

    Dokladnie tak jak konsorcjum.
    To takie straszne?

    > i której zadaniem
    > jest unikniecie przez strony czynności cywilnoprawnej odpowiedzialności
    > za skutki niewywiązania się z umowy.

    A skad te wnioski?
    To jest nieprawda.

    > Postaw się na miejscu potencjalnego odbiorcy. Czy na jego miejscu
    > potraktował byś poważnie tak ujętego w prawie kontrahenta?

    Kontrahentem nie bedzie grupa, tylko uczestnicy przedsiewziecia.
    Konsultowalismy to z przedsiebiorcami i biznesmenami.
    Nie widza problemu.

    > To już lepiej
    > przecież za każdym razem te umowy spisywać, bo co za problem raz napisać
    > z wykropkowanymi ilościami i powielać.

    Umowe na co?
    W klastrze moze powstawac wiele bardzo roznych przedsiewziec.

    > Jeśli masz jakąś tam moc sprawczą [...]

    Nie mam "mocy sprawczej". Udalo nam sie przekonac bardzo wiele osob do naszej
    idei. Takze wsrod poslow.
    Dzisiaj odbylo sie ostatnie posiedzenie podkomisji specjalnej do tej inicjatywy.
    Przyjeto poprawki po ktorych ustawa wroci do polczonych komisji rolnictwa i
    gosapodarki. Ustawa jest na liscie - do rozpatrzenia jeszcze w tej kadencji.
    Jesli przejdzie przez komisje, to jestem pewien, ze zostanie uchwalona.
    I pewnie bedzie to pierwsza ustawa w Polsce uchwalona przy tak totalnej negacji
    prawnikow (z niewielkimi wyjatkami).

  • 66. Data: 2005-06-02 16:41:36
    Od: "Tenar" <t...@k...org>

    W oczekiwaniu na uzasadnienie - dlaczego konsorcja sa potworami odpowiem na
    wczesniejsza wypowiedz (wczesniej nie mialem czasu).

    > Nic to nie zmieni. Może być i stu. Mnie się tak dużych litanii nie
    > chciało pisać.

    Mam powazne watpliwosci, ale to Ty tu jestes prawnikiem (choc tak
    na zdrowy rozsadek wydaje sie to dziwne).

    > Ale centrum rozliczeniowe mnie się kojarzy z czyms w rodzaju
    > przedwijennegi Izby Rozrachunkowej. Oni raczej nie szukali nabywców, a
    > mnie sie wydaje, że to miało być celem Twojej propozycji.

    Absolutnie nie.
    Grupa musi miec cos w rodzaju "Izby Rozrachunkowej". Ten sam podmiot moze pelnic
    role koordynatora (jednostka koordynujaco rozliczeniowa) i zajmowac sie ogolnym
    marketingiem. Kwestia zbytu na produkty przedsiewziec - powinna byc zmartwieniem
    uczestnikow tego przedsiewziecia.

    > A klaster czy ta grupa będzie?

    W grupie nie ma posrednikow.

    > Na fakturze nie wystarczy. Było już na tym forum wałkowane.

    dzieki za cenne informacje (nie dotyczy to aktualnych zapisow projektu, ale
    warto wiedziec iz tak wyglada sytuacja.

    > To znaczy mam rozumieć to już istnieje. To w jakiej formie działa i co
    > mu dolega?

    Istnieje - a raczej istnieja: rozne podmioty gospodarcze i rolnicy.
    A dolega im problem w znalezieniu odpowiedniej formy dzialania.
    Pewna osoba, ktora jakims dziwnym zrzadzeniem losu zostala naszym ekspertem
    argumentowala, ze jak ustawa nie tworzy nowego podmiotu, to nie wiadomo kogo
    dotyczy. Nie wiedzialem, ze to bardziej powszechna przypadlosc (zdaje sie, ze
    ustawy podatkowe tez nie tworza nowego podmiotu?).

    > To chyba zbyt mało praktyczne dla mnie. Nawet nie wiem, co to ten IBnGR
    > :-)

    Coz - jesli interesujesz sie gospodarka, to poinienes wiedziec.
    IBnGR to "Instytut Badan nad Gospodarka Rynkowa".

    > Wiesz, jest tylko jeden problem. Ja nie rozumiem, co Wam stoi na
    > przeszkodzie w tworzeniu tych nowoczesnych struktur.

    Najwiecej to chyba doktrynalni prawnicy.

    > Boje się, że to nierealen. Nie ma siły i albo będziemy współpracować,
    > albo konkurować. Naraz się nie da.

    "nie da sie" to jakas prawnicza mantra?
    Od prawie 20 lat jest to przedmiotem badan ekonomistow,
    niejeden program gospodarczy zrealizowano zgodnie z tymi zasadami. A w Polsce
    sie "nie da", bo prawnikom to sie w glowach nie miesci (to chyba z tego
    zakowania paragrafow).

    > Czemu "też", bo Ty pisałeś o Podkarpaciu?

    Sorry - mialem napisac "Galicja".

    > Kogo? Pamiętaj, że wojna częła się w 1939 roku. To było 65 lat temu.
    > Nieiwele jest osób, które pamiętają tamte czasy.

    Ale na wsiach o nich pamietaja.
    Byc moze w okolicach N.Sacza ta tradycja nie tak jest zywa
    jak na Podkarpaciu (zwlaszcza w okolicach Lancuta).

    > Ależ ja nie mam nic przeciwko temu. Pisałem Ci, ze moim zdaniem właściwą
    > drogę leasing wskazał. Najpierw formy, potem się zobaczy, co jest
    > potrzebne.

    W tym wypadku sytuacja jest odmienna.

  • 67. Data: 2005-06-02 17:52:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Kontrahentem nie bedzie grupa, tylko uczestnicy przedsiewziecia.
    > Konsultowalismy to z przedsiebiorcami i biznesmenami.
    > Nie widza problemu.

    No to powiedz, czemu nie chcesz spiszać pomiędzy tymi uczestnikami
    umowy?

    > Umowe na co?
    > W klastrze moze powstawac wiele bardzo roznych przedsiewziec.

    Umowę na coś tam konkretnego. ja wiem, ze tych przedsięwzięc może być
    wiele, ale to nie oznacza, że wzór umowy musi je wszystkie obejmowac. Ja
    rozwiazywałem postawiony przez Ciebie problem konieczności sporzadzania
    umowy przy każdej dostawie. Choć moim zdaniem ejst to zbyteczne.

> [...]
    uchwalona.
    > I pewnie bedzie to pierwsza ustawa w Polsce uchwalona przy tak

    Zobaczymy, co z tego wyjdzie. Życzę powodzenia.

  • 68. Data: 2005-06-02 17:57:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Absolutnie nie.
    > Grupa musi miec cos w rodzaju "Izby Rozrachunkowej".

    No to musi mieć, czy absolutnie nie?

> [...]
    sie ogolnym
    > marketingiem. Kwestia zbytu na produkty przedsiewziec - powinna byc

    Skoro chcesz mieć izbę obraruchnową, to bedzie pośrednik choćby przy
    przekazywaniu pieniędzy. Tak jest z ZAiKS-em. Oni przecież płyt nie
    rozwożą, a ejdynie pośredniczą przy podziale tantiem.

    IBnGR
    > Coz - jesli interesujesz sie gospodarka, to poinienes wiedziec.
    > IBnGR to "Instytut Badan nad Gospodarka Rynkowa".

    Nie interesuję się gospodarką.

    > Najwiecej to chyba doktrynalni prawnicy.

    Aha. No to może po prostu stwórzcie to, zamiast tworzyć prawo.

> [...]
    Polsce
    > sie "nie da", bo prawnikom to sie w glowach nie miesci (to chyba z

    Nie da sie, bo to są dwia wzajemnie sprzeczne postulaty.

    > Ale na wsiach o nich pamietaja.
    > Byc moze w okolicach N.Sacza ta tradycja nie tak jest zywa
    > jak na Podkarpaciu (zwlaszcza w okolicach Lancuta).

    Do Łańcuta nie pojadę.

  • 69. Data: 2005-06-02 19:26:58
    Od: "Tenar" <t...@k...org>

    > No to musi mieć, czy absolutnie nie?

    "Absolutnie nie" odnosi sie do " to miało być celem Twojej propozycji".
    Wydawalo mi sie to oczywiste.

    > Skoro chcesz mieć izbę obraruchnową, to bedzie pośrednik choćby przy
    > przekazywaniu pieniędzy.

    "cos w rodzaju"
    Nie ma mowy o przekazywaniu pieniedzy.
    Chodzi przede wszystkim o to, by ktos niezalezny skalkulowal przedsiewziecia
    i policzyl jak powinny byc rozliczone (np. jakie ceny).
    Najprosciej byloby, gdybys zapoznal sie z projektem.

    > Nie interesuję się gospodarką.

    To nasza dyskusja jest bez sensu.
    Uwazam, ze to wyznanie dyskwalifikuje Cie jako partnera w merytorycznej dyskusji
    na temat pozadanych zmian w prawie. Ale nie przejmuje sie. Przed chwila prezes
    jednego z najwiekszych polskich przedsiebiorstw (Stocznia Gdynia) powiedzial w
    TVP (Widomosci), ze u niego w firmie bilans sie nie zeruje. To juz nawet
    kabareciarze wiedza, ze "bilans musi wyjsc na zero" . Żałosne. Niekompetencja
    jest w naszym kraju czyms powszechnym, wiec prawnik moze wypowiadac sie "ze
    znastwem" na temat prawa gospodarczego nie majac pojecia o gospodarce.

    I na dodatek - kolejny prawnik, ktory daje dowod, ze nie ma pojecia o logice
    (coscie sie uparli na ta "sprzecznosc" - kiedys z rozpaczy zaczalem studiowac
    podrecznik logiki dla prawnikow - o dziwo jego tresc nie odbiega od innych
    podrecznikow na tym samym - elementarnym - poziomie).

    Ludzie! Co was ucza na tych studiach?

    Dziekuje za dyskusje, ktora moze nie byla zbyt tworcza, ale za to interesujaca.

    Szkoda tylko, ze nie dowiedzialem sie dlaczego konsorcja sa potworkami.

  • 70. Data: 2005-06-02 19:43:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > To nasza dyskusja jest bez sensu.
    > Uwazam, ze to wyznanie dyskwalifikuje Cie jako partnera w
    merytorycznej dyskusji
    > na temat pozadanych zmian w prawie.

    Ja się nie interesuję gospodarką, tylko prawem.