  • 11. Data: 2004-12-01 20:41:52
    Temat: Re: jak to jest licencje oprogramowania a zagubione plyty cD
    Od: "Radek" <radek(shiht+F2)list.pl>

    > np. Corel

    a cos poza plytam ? ksiazeczke, pudelko ?
    czy to sama plytka dolaczona np. do skanera ?

    Radek.

  • 12. Data: 2004-12-01 20:45:15
    Od: Arek <a...@e...net>

    Radek rzecze:
    > Proponuje lekture jak dobrze pamietam ostatnigo "Chip" -a tam jest to bardzo
    > ladnie wytlumaczone.

    Od kiedy prawo stanowi "CHIP" ?

    Bo prawo autorskie wyraźnie mówi, że jedynym warunkiem legalności utworu
    jest posiadanie jego oryginalnej kopii, czyli kopii utworu wprowadzonej
    do obrotu przez twórcę lub upoważnionego przez twórcę.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 13. Data: 2004-12-01 21:00:01
    Od: "Radek" <radek(shiht+F2)list.pl>

    Chip - nie stanowi prawa ,w ostatnim numerze podana jest podstawa prawna o
    ktora pytal kolega

    Radek.

  • 14. Data: 2004-12-01 21:12:54
    Od: Tomek <k...@z...net.pl>

    Użytkownik Radek napisał:
    > Mam oryginalne płyty instalacyjne a nie posiadam faktury.
    >
    > a o jakie oprogramowanie konkretnie chodzi ?
    >
    > Radek.

    Chodzi o windows 98
    pozdrawiam
    --
    Tk

  • 15. Data: 2004-12-01 22:28:45
    Od: Arek <a...@e...net>

    Artur M. Piwko rzecze:
    > Zbyt ogólnikowo. Zależy od licencji programu. W przypadku niektórych
    > licencji np. Windows - posiadanie płyty instalacyjnej nie jest równoważne
    > z posiadaniem licencji.

    Bzdura wierutna.
    I pozostanie wierutną bzdurą dopóki prawo w Polsce stanowi Sejm,
    a nie M$.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 16. Data: 2004-12-01 22:28:48
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Wed, 01 Dec 2004 20:12:55 +0100,
    Arek <a...@e...net> screamed:

> [...]

    Zbyt ogólnikowo. Zależy od licencji programu. W przypadku niektórych
    licencji np. Windows - posiadanie płyty instalacyjnej nie jest równoważne

    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:225B ]
    [ 23:27:54 user up 10447 days, 11:22, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Justify my text? I'm sorry but it has no excuse.

  • 17. Data: 2004-12-01 22:54:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Popieram. W Polsce jest karalne wykonanie czy nabycie nielegalnej kopii, a
    nie niestosowanie się do wyssanych z palca unormowań.

  • 18. Data: 2004-12-01 23:13:15
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Arek <a...@e...net> wrote:
    > Artur M. Piwko rzecze:
    >
    > Bzdura wierutna.
    > I pozostanie wierutną bzdurą dopóki prawo w Polsce stanowi Sejm,
    > a nie M$.

    Mógłbyś mnie naprowadzić na przepis, który to reguluje? Bo mam kilka
    płytek Win98, a nie mam do nich instrukcji z 'certyfikatem autentyczności'
    czy jak to oni nazywają. W MS czy BSA mówią, że bez instrukcji się nie
    liczy i mogę co najwyżej liczyć na uprzejmość kontrolera.

    P.

  • 19. Data: 2004-12-02 00:03:22
    Od: "ZB" <a...@s...gazeta.pl>

    [...]
    | a cos poza plytam ? ksiazeczke, pudelko ?
    | czy to sama plytka dolaczona np. do skanera ?

    Pudełko też mam, ale czy to coś zmienia? Zwykły kawałek kartonu, którego nie
    mam zamiaru składować. Książki owszem - podręcznik użytkownika, taka
    cegłówka. Nie jest to płytka dołączona do skanera (nie wersja OEM jak się
    domyślam, do czego zmierzasz). To co dostałem to wersja na 3 CD w pudełku +
    ksiązki. Pudełko uważam za makulaturę, faktury nie mam.

    Stawiam drugie pytanie z tym tematem. Co w sytuacji, gdy osoba, która mi to
    podarowała, zrobiła sobie kopie płytek instalacyjnych? Co wtedy jeżeli
    posiada fakturę? Ma zatem wg mnie podstawę prawną do używania
    oprogramowania, przecież ma dowód, że za to zapłaciła.

    ZB

  • 20. Data: 2004-12-02 01:03:02
    Od: Arek <a...@e...net>

    Robert Tomasik rzecze:
    > Popieram. W Polsce jest karalne wykonanie czy nabycie nielegalnej kopii, a
    > nie niestosowanie się do wyssanych z palca unormowań.

    Sprecyzowałbym, że karalne jest pirackiej kopii.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info