  • 1. Data: 2004-11-30 18:14:58
    Temat: Odszkodowanie-zwrot kosztów
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Witam,
    pozwolę sobie przedstawić Wam sytuację, którą ostatnio "przeżywa" mój
    znajomy:
    firma X zleca prowadzenie księgowości do biura rachunkowego. Po ok.dwóch
    latach właściciel firmy X zreflektował się, że biuro żle księguje
    comiesięczny przychód (zamiast netto-brutto) więc rozwiązuje umowę z biurem
    rachunkowym i przekazuje całość dokumentów do innego biura celem sprawdzenia
    całej dotychczas prowadzonej dokumentacji. Kosztami sprawdzenia obciąża
    poprzednie biuro rachunkowe. I tu zaczynają się schody, bo poprzednie biuro
    uważa, że koszty te są nieproporcjonalnie duże. Czy jest jakaś możliwość
    uśrednienia kosztów sprawdzenia dokumentacji (może wycena takiej usługi
    przez biegłego?). Z drugiej strony patrząc, przecież każde biuro może
    inaczej wycenić tą samą usługę, a klient nie ma obowiązku wybrać tą
    najtańszą.
    Jak przeprowadzić wycenę, aby była ona do zaakceptowania przez obydwie
    strony?

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2004-11-30 20:32:01
    Temat: Re: Odszkodowanie-zwrot kosztów
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Jarek napisał(a) w wiadomości
    .
    > Jak przeprowadzić wycenę, aby była ona do zaakceptowania przez obydwie
    > strony?

    Ustalić ze stroną sposób wyceny. Inaczej się nie da.
    Być może można uzyskać średnią cenę w jakimś stowarzyszeniu księgowych.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-12-01 13:02:07
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości
> [...]
    >>

    > Ustalić ze stroną sposób wyceny. Inaczej się nie da.
    > Być może można uzyskać średnią cenę w jakimś stowarzyszeniu księgowych.

    Dzięki.

    Pozdrawiam
    Jarek