  • 21. Data: 2004-12-02 07:34:52
    Temat: Re: jak to jest licencje oprogramowania a zagubione plyty cD
    Od: "Radek" <radek(shiht+F2)list.pl>

    > Pudełko też mam, ale czy to coś zmienia? Zwykły kawałek kartonu, którego
    nie
    > mam zamiaru składować. Książki owszem - podręcznik użytkownika, taka
    > cegłówka. Nie jest to płytka dołączona do skanera (nie wersja OEM jak się
    > domyślam, do czego zmierzasz). To co dostałem to wersja na 3 CD w pudełku
    +
    > ksiązki. Pudełko uważam za makulaturę, faktury nie mam.

    Musze Cie zmartwic, pudelko zawiera czesto numery i zabezpieczenia przed
    falszowaniem,
    wiec nie radze go wyrzucac.
    Faktura wymagana jest przy wersjach OEM, przy pudelkowcych wersjach
    trzymaj pudelko, CD, dokumentacje i nikt Ci nie zakwestionuje legealnosci
    mimo braku faktury.

    > Ma zatem wg mnie podstawę prawną do używania
    > oprogramowania, przecież ma dowód, że za to zapłaciła.

    Sama faktura nie upowaznia do uzywania.

    Radek.

  • 22. Data: 2004-12-02 09:48:01
    Od: "RAV" <z...@p...pl>

    Nie. Oddając tobie program, zgodnie z licencja, jest zobowiazana oddac
    rowniez wszelkie kopie, ktore zrobila. W tej chwili tylko Ty jestes
    pelnoprawnym uzytkownikiem.

    --
    Pozdrawiam - RAV
    GG: 4750296...TLEN: ravsite...SKYPE: rafalkudlinski

  • 23. Data: 2004-12-02 09:51:13
    Od: "RAV" <z...@p...pl>

    a jak udowodnisz ze to oryginał?

  • 24. Data: 2004-12-02 09:51:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Robert Tomasik rzecze:
    >
    > Sprecyzowałbym, że karalne jest pirackiej kopii.

    A jaka jest twoim zdaniem różnica pomiędzy "nielegalną" a "piracką" kopią?
    Bo według mnie żadna.

  • 25. Data: 2004-12-02 10:46:01
    Od: "ZB" <a...@s...gazeta.pl>

    [...]

> [...]
    | Faktura wymagana jest przy wersjach OEM, przy pudelkowcych wersjach
    | trzymaj pudelko, CD, dokumentacje i nikt Ci nie zakwestionuje legealnosci

    Na pudełku nic nie ma.

    ZB

  • 26. Data: 2004-12-02 11:09:40
    Od: Arek <a...@e...net>

    RAV rzecze:
    > a jak udowodnisz ze to oryginał?

    A od kiedy to ja muszę udowadniać?

    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 27. Data: 2004-12-02 11:11:17
    Od: Arek <a...@e...net>

    Robert Tomasik rzecze:
    > A jaka jest twoim zdaniem różnica pomiędzy "nielegalną" a "piracką" kopią?
    > Bo według mnie żadna.

    Piracka kopia to kopia wprowadzona do obrotu przez pirata, czyli osobę,
    która okrada twórcę.
    Natomiast nielegalna kopia to np. zgrana od kolegi, albo zainstalowana
    na kilku komputerach z jednego oryginału przez samego właściciela tegoż
    jednego oryginału.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 28. Data: 2004-12-02 11:14:59
    Od: Arek <a...@e...net>

    Paszczak rzecze:
    > Mógłbyś mnie naprowadzić na przepis, który to reguluje? Bo mam kilka

    Wynika to z Ustawy o prawach autorskich i pokrewnych.

    > płytek Win98, a nie mam do nich instrukcji z 'certyfikatem autentyczności'
    > czy jak to oni nazywają. W MS czy BSA mówią, że bez instrukcji się nie
    > liczy i mogę co najwyżej liczyć na uprzejmość kontrolera.

    Powiedz tym z BSA, że są p...nymi oszustami, zarządaj tego na piśmie
    i wnieś do sądu pozew o odszkodowanie za oszustwo.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 29. Data: 2004-12-02 11:35:00
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 02 Dec 2004 12:14:59 +0100, Arek <a...@e...net> napisał:

    > Paszczak rzecze:
    >
    > Wynika to z Ustawy o prawach autorskich i pokrewnych.

    > Powiedz tym z BSA, że są p...nymi oszustami, zarządaj tego na piśmie
    > i wnieś do sądu pozew o odszkodowanie za oszustwo.

    A jak tam pański pozew przeciwko Microsoftowi, panie Arnoldzie? CZy UOKiK
    nadal "bada sprawę"?

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 30. Data: 2004-12-02 15:29:11
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Arek <a...@e...net> wrote:

    > Wynika to z Ustawy o prawach autorskich i pokrewnych.

    Ale dokładniej z którego artykułu? Niestety nie znalazłem niczego,
    co by podpasowało.

    P.