    From: "Konrad N>S>" <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: gwarancja nei obejmuje calego przedmiotu objetego gwarancja
    Date: Wed, 2 Apr 2008 13:13:37 +0200

    czy gwarancja może nie obejmować przedmiotu na który została udzielona?
    mam duży kłopot z pralką: pęka jej przedni plastikowy panel, gdzie umieszczone
    są wszystkie pokrętła i klawisze.
    serwis odmawia naprawy, twierdzi, że części plastikowe nie podlegają gwarancji.
    tymczasem po każdym użyciu pralki pęknięcia powiększają się i pojawiają się
    nowe - niedługo wszystko spadnie na ziemię a ktoś zostanie porażony prądem.

    co mogę zrobić? pralka jest na gwarancji.

    na jakiej podstawie mogę żądać usunięcia wady (pękającego plastiku, którego
    rzekomo gwarancja nie obejmuje)?

    jeśli odmówią usunięcia tej wady co mogę robić dalej?

    mogę żądać wymiany pralki? - czy tu ma znaczenie, że jej już nie produkują i nie
    ma jej w ofercie?

    czy mogę żądać zwrotu pieniędzy i oddać im pralkę?

    gwarancja kończy się za trzy tygodnie - co zrobić, żeby nie zostać "na lodzie",
    z zepsutą i psującą się pralką już po gwarancji?
    wysłać żądanie usunięcia wady na piśmie za potwierdzeniem odbioru, wraz ze
    zdjęciami popękanych elementów?

    i w ogóle co dalej, jaki są szanse i jak postępować, na podstawie jakich
    przepisów?

    bardzo proszę o pomoc