-
1. Data: 2008-04-02 11:13:37
Temat: gwarancja nei obejmuje calego przedmiotu objetego gwarancja
Od: "Konrad N>S>" <n...@o...pl>
czy gwarancja może nie obejmować przedmiotu na który została udzielona?
mam duży kłopot z pralką: pęka jej przedni plastikowy panel, gdzie umieszczone
są wszystkie pokrętła i klawisze.
serwis odmawia naprawy, twierdzi, że części plastikowe nie podlegają gwarancji.
tymczasem po każdym użyciu pralki pęknięcia powiększają się i pojawiają się
nowe - niedługo wszystko spadnie na ziemię a ktoś zostanie porażony prądem.
co mogę zrobić? pralka jest na gwarancji.
na jakiej podstawie mogę żądać usunięcia wady (pękającego plastiku, którego
rzekomo gwarancja nie obejmuje)?
jeśli odmówią usunięcia tej wady co mogę robić dalej?
mogę żądać wymiany pralki? - czy tu ma znaczenie, że jej już nie produkują i nie
ma jej w ofercie?
czy mogę żądać zwrotu pieniędzy i oddać im pralkę?
gwarancja kończy się za trzy tygodnie - co zrobić, żeby nie zostać "na lodzie",
z zepsutą i psującą się pralką już po gwarancji?
wysłać żądanie usunięcia wady na piśmie za potwierdzeniem odbioru, wraz ze
zdjęciami popękanych elementów?
i w ogóle co dalej, jaki są szanse i jak postępować, na podstawie jakich
przepisów?
bardzo proszę o pomoc
-
2. Data: 2008-04-02 11:16:48
Temat: Re: gwarancja nei obejmuje calego przedmiotu objetego gwarancja
Od: "gasper" <n...@m...pl>
Użytkownik "Konrad N>S>" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
news:fsvpp2$22m$1@opal.icpnet.pl...
> czy gwarancja może nie obejmować przedmiotu na który została udzielona?
może
zwróć sie d sprzedawcy a nie do serwisu z reklamacją
-
3. Data: 2008-04-02 11:22:57
Temat: Re: gwarancja nei obejmuje calego przedmiotu objetego gwarancja
Od: "Konrad N>S>" <n...@o...pl>
Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
news:fsvpvh$gh$1@inews.gazeta.pl...
> zwróć sie d sprzedawcy a nie do serwisu z reklamacją
sprzedawcy i sklepu już nie ma.
może miałeś na myśli producenta?
K>N>S>
-
4. Data: 2008-04-02 11:52:26
Temat: Re: gwarancja nei obejmuje calego przedmiotu objetego gwarancja
Od: "gasper" <n...@m...pl>
Użytkownik "Konrad N>S>" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
news:fsvqai$2fb$1@opal.icpnet.pl...
> Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
> news:fsvpvh$gh$1@inews.gazeta.pl...
>
>> zwróć sie d sprzedawcy a nie do serwisu z reklamacją
>
> sprzedawcy i sklepu już nie ma.
>
> może miałeś na myśli producenta?
>
nie - pisałem wyraźnie - to sprzedawca odpowiada przed Tobą a nie producent
Pozdrawiam
-
5. Data: 2008-04-02 13:16:24
Temat: Re: gwarancja nei obejmuje calego przedmiotu objetego gwarancja
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Wed, 2 Apr 2008, Konrad N>S> wrote:
> Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
> news:fsvpvh$gh$1@inews.gazeta.pl...
>
>> zwróć sie d sprzedawcy a nie do serwisu z reklamacją
>
> sprzedawcy i sklepu już nie ma.
Znaczy firmą była spółka - osoba prawna?
No to już wiesz, dlaczego bezpieczniej kupować u osoby fizycznej ;)
(może umrzeć, ale na to żeby roszczenia się rozwiały jak dym jeszcze
musi zbankrutować, żeby spadkobiercom się nie opłacało wziąć
spadku :))
Potraktuj to poważnie: sprawdź u kogo kupowałeś.
To że *sklepu* nie ma, nie znaczy że nie ma *osoby* w imieniu której
dokonano sprzedaży. Owa osoba odpowiada cywilnie za przeszłe transakcje
(wobec konsumenta albo rękojmią albo tp).
pzdr, Gotfryd
-
6. Data: 2008-04-02 17:03:37
Temat: Re: gwarancja nei obejmuje calego przedmiotu objetego gwarancja
Od: leon <l...@n...interia.pl>
Dnia 02-04-2008 o 13:52:26 gasper <n...@m...pl> napisał(a):
> nie - pisałem wyraźnie - to sprzedawca odpowiada przed Tobą a nie
> producent
nie tyle sprzedawca a wlasciel sklepu. po jego dane wystarczy sie przejsc
do rejestru DG
leon
--
"Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
- Łysa Śpiewaczka - EUGENE IONESCO
-
7. Data: 2008-04-02 17:08:58
Temat: Re: gwarancja nei obejmuje calego przedmiotu objetego gwarancja
Od: leon <l...@n...interia.pl>
Dnia 02-04-2008 o 13:13:37 Konrad N>S> <n...@o...pl> napisał(a):
> czy gwarancja może nie obejmować przedmiotu na który została udzielona?
> mam duży kłopot z pralką: pęka jej przedni plastikowy panel, gdzie
> umieszczone są wszystkie pokrętła i klawisze.
> serwis odmawia naprawy, twierdzi, że części plastikowe nie podlegają
> gwarancji.
jak dla mnie jest to tzw "uszkodznie mechaniczne" wynikle z nieprawidowego
uzytkowania.
krotko mowiac uderzyles czyms w panel to pekl. jescze mi sie nie zdazylo
aby serwis czy producent
uznal taka reklamacje
> tymczasem po każdym użyciu pralki pęknięcia powiększają się i pojawiają
> się nowe - niedługo wszystko spadnie na ziemię a ktoś zostanie porażony
> prądem.
skoro za kazdym razem pekniecia rosnatzn , ze pralka jest pewnie
niewypoziomowana.
to juz twoja wina.
leon
--
"Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
- Łysa Śpiewaczka - EUGENE IONESCO
-
8. Data: 2008-04-03 06:10:07
Temat: Re: gwarancja nei obejmuje calego przedmiotu objetego gwarancja
Od: "Konrad N>S>" <n...@o...pl>
Użytkownik "leon" <l...@n...interia.pl> napisał w wiadomości
news:op.t8ztw8yl895wyf@jiriki.telgam.pl...
> jak dla mnie jest to tzw "uszkodznie mechaniczne" wynikle z nieprawidowego
> uzytkowania.
> krotko mowiac uderzyles czyms w panel to pekl.
jesteś geniuszem, rozpracowałeś mnie i moje walenie siekierą w pralkę.
czy czasem nie wpadłeś także na to, że jeździłem ciągnikiem i wlokłem pralkę po
progach zwalniających?
o waleniu bejsbolem nie wspomnę, bo to była tylko rozgrzewka.
> skoro za kazdym razem pekniecia rosna tzn , ze pralka jest pewnie
> niewypoziomowana. to juz twoja wina.
także masz rację. niewypoziomowałem, nie zdjąłem blokady, w pralce mieszałem
beton i kruszyłem pozbruk.
a pralka - jak wiesz oczywiście - jest niewypoziomowana, stoi od wtorku do
piątku do góry nogami, a w pozostałe dni tygodnia na jednej nodze.
tylko ja o tym wszystkim nie wiedziałem, ale teraz wiem dzięki tobie. jestem
tEMpy, nawet kowadło jest dla mnie zbyt skomplikowane, ma zbyt wiele części i
nie umiem go użyć.
K>N>S>
-
9. Data: 2008-04-03 14:07:33
Temat: Re: gwarancja nei obejmuje calego przedmiotu objetego gwarancja
Od: leon <l...@n...interia.pl>
Dnia 03-04-2008 o 08:10:07 Konrad N>S> <n...@o...pl> napisał(a):
>> krotko mowiac uderzyles czyms w panel to pekl.
>
> jesteś geniuszem, rozpracowałeś mnie i moje walenie siekierą w pralkę.
> [..]
> o waleniu bejsbolem nie wspomnę, bo to była tylko rozgrzewka.
daruj sobie, w kazydm razie samo z siebie obudowy nie pekaja.
zawsze mozesz zreszta ro reklamowac - lub niezgodnosc towaru z umowa. ale
jakos nie widze abys sie do tego palil
>> skoro za kazdym razem pekniecia rosna tzn , ze pralka jest pewnie
>> niewypoziomowana. to juz twoja wina.
>
> także masz rację. niewypoziomowałem, nie zdjąłem blokady,
widac nie, inaczej bys nie uzywal wadliwej pralki cigle lecz od razu
zwrocil
leon
--
"Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
- Łysa Śpiewaczka - EUGENE IONESCO
-
10. Data: 2008-04-03 20:24:24
Temat: Re: gwarancja nei obejmuje calego przedmiotu objetego gwarancja
Od: Tristan <n...@s...pl>
W odpowiedzi na pismo z środa, 02 kwiecień 2008 15:16
(autor Gotfryd Smolik news
publikowane na pl.soc.prawo,
wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0804021513250.1904@athlon64>):
> To że sklepu nie ma, nie znaczy że nie ma osoby w imieniu której
> dokonano sprzedaży. Owa osoba odpowiada cywilnie za przeszłe transakcje
> (wobec konsumenta albo rękojmią albo tp).
Inna sprawa, że to kurewstwo tak iść do takiego upadniętego właściciela, bo
wiadomo, że on biedak po kieszeni tylko dostanie, a już i tak ma niefajnie.
--
Tristan
Jeśli chcesz się dowiedzieć jak nieskutecznie a złośliwie spamować,
napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com
f...@e...pl b...@v...interia.pl