  • 71. Data: 2024-07-17 14:06:50
    Temat: Re: fotografowanie dzieci na plaży
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.07.2024 o 13:32, Kviat pisze:

    > Bo tak pisałeś.

    To, że Ty z dłuższej wypowiedzi potrafisz odczytać tylko jedno zdanie i
    dłuższy tekst Cię przerasta, to już sam oficjalnie przyznałeś. Zatem nie
    pisz, co ja pisałem, bo tego nie wiesz. To to raczej powinno być, "co
    zdołałem pojąć", ale ja na Twoje deficyty nic nie poradzę. Spróbuj
    przeczytać całość, może pojmiesz.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 72. Data: 2024-07-17 14:10:24
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > I to jest bardzo mądre i światłe stwierdzenie. Już nie jeden raz byłem
    > na tym forum rugany za to stanowisko. Nie am sensu pieniaczyć się z
    > policjantem, bo on swoje i tak musi zrobić. Skoro legitymuje, to widać
    > uważa, że ma ku temu podstawy.

    Może inaczej. Trzeba się bronić przed bezprawnymi działaniami i podziwiam
    audytora, że broni swoich praw na miejscu (z różnym skutkiem, ale broni).
    Ja sam po prostu doszedłbym do wniosku, że na ulicy nie mam przewagi, więc
    skupiłbym się na ewentualnym udokumentowaniu tego, co się dzieje (np.
    nagrywanie z ukrycia), a potem, na spokojnie, przemyślałbym sobie swoje
    opcje, skonsultowałbym się z adwokatem, zaplanował sobie, co w zasadzie
    chcę osiągnąć, i w sądzie miałbym już bardziej wyrównane szanse, niż na
    gorąco na ulicy.

    --
    Podchodzi kulturysta na plaży nudystów do kobiety, napina mięśnie i
    mówi do niej z nieukrywaną satysfakcją:

  • 73. Data: 2024-07-17 14:21:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.07.2024 o 07:04, Robert Wańkowski pisze:
    > Ale mój powód legitymowania jest prawdziwy i adekwatny do sytuacji, a
    > Twój zmyślony.

    No też nie do końca. To rzecz o której już wiele razy pisałem, ale sporo
    osób uważa, ze namawiam do kłamstwa czy podawania nieprawdziwych
    powodów. Poszukiwanych z różnych powodów osób w Polsce jest masa.
    Obecnie jeszcze mamy dostęp do danych z całej Europy o międzynarodowych
    poszukiwaniach Interpol nie wspominając już litościwie. Po pierwsze,e
    nie do wszystkich tych poszukiwań mamy fotki.

    Po drugie ta baza zmienia się co chwilę i nikt nie przegląda tych fotek
    co pięć minut. Tu przykładem choćby publikowanie "z nudów" przez media
    takich katalogów osób poszukiwanych. Żeby podnieś klikalność, to
    przykładowo jest materiał o kobietach poszukiwanych "w naszym
    województwie". Tylko nikt nie ogarnia, ze potem te strony żyją własnym
    życiem. Niejednokrotnie poszukiwane osoby nawet nie wiedzą, ze są
    poszukiwane. Dowiadują się z takiego artykułu i przyjeżdżają do Policji.
    Nikt ich nie zatrzymuje. Robi się, co trzeba i idą. A potem latami wszą
    jako poszukiwane. Policja już ich nie poszukuje, a dziennikarze nawet
    nie mają tego jak zweryfikować. Dokąd się sama sfotografowana osoba nie
    przypieniaczy o bezbarwne posłużenie się jej wizerunkiem.

    Tu już taka przy okazji prośba do czytaczy - ze zrozumieniem. Jeśli już
    na FaceBook, czy gdzieś indziej postanowimy pomóc i opublikować
    informację o poszukiwaniu (najczęściej zaginionego), to likujmy materiał
    ze stron Policji, a nie replikujmy jakieś informacje z gazet, od
    znajomych itp. Jeśli linkujemy ze strony Policji, to jak Policja
    znajdzie osobę, to albo tam jest dodawany komunikat, albo często służby
    prasowe usuwają ten komunikat. To rozwiązuje problem. Jak podlinkujecie
    jakiś portal, a portal ten nie śledzi na bieżąco rozwoju wydarzeń, to
    będzie to trwało wiecznie. Ja już wiele razy się z tym spotkałem.
    Człowiek dawno znaleziony i bezpieczny, a nagle ktoś z moich znajomych
    (bo wówczas dostaję "cynk" of Facebook) umieszcza informację, ze trzeba
    go szukać i ratować.

    Im mniej bedzie komunikatów o poszukiwaniach, tym większa szansa, że
    ktoś to zauważy, zadziała, pomoże. Jak niektórzy znajomi moi wrzucają
    wszystko jak leci i nawet nie ma w opisie, jakiego to miasta dotyczy, to
    nawet tam nie wchodzę.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 74. Data: 2024-07-17 15:04:59
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > ... a powinien być dokładnie taki. Tylko, że legitymujący sam nie
    > wierzy, że to szpieg i w konsekwencji powstają takie dziwadła. Bo jeśli
    > to szpieg, to legitymowanie nie wystarczy. ...

    No właśnie nie może taki być póki jedyną podstawą są legalne czynności.

    > Z tym, że z tym "nigdy" bym na Twoim miejscu nie szarżował, bo z tego co
    > wiem, to nie masz racji.

    Pokaż filmik w którym zarzucono Audytorowi szpiegostwo.

    > Zacznijmy od definicji szpiegostwa. Masz w
    > ustawie. Tam nigdzie nie ma mowy o fotografowaniu jakiś zakazów.

    No i właśnie dlatego nawet gdyby takie zakazy łamał, a tego przecież nie
    robi, to by zarzutu szpiegostwa nie można wywieść z robienia zdjęć.

    > Fotografowanie obiektów z zakazami, to wykroczenie zawsze było.

    Audytor fotografuje legalnie, także te strategiczne.

    > Mowa o
    > gromadzeniu materiałów celem ... . I jak nawet nie będzie zakazu
    > fotografowania, to jeśli gromadzisz je celem przekazania obcemu
    > wywiadowi, to i tak będzie przestępstwo.

    Skąd ten cel wywiedziesz?

    > Kwestią otwartą pozostaje
    > udowodnienie tego, ale tego poprzez legitymowanie i tak się nie da
    > rozwiązać. Jeśli ktoś na hurtowni spożywczej zacznie kserować i
    > gromadzić faktury tylko i wyłącznie z dostaw do pobliskiej jednostki
    > wojskowej, to ani to fotografie, ani zakazane samo w sobie, ale
    > kontrwywiad może się tym bliżej zainteresować.

    No to się może zainteresować a zarzut ciągle dęty jak opiera się o
    robienie zdjęć.

    ..
    > Jeśli chodzi o jełopów prowokujących ochronę obiektów ważnych dla
    > obronności, to uważam, ze naprawdę podstawą ich legitymowania jest
    > anormalne zachowanie. Bo jeśli ochroniarz siedzi w budce przed
    > "koszarami" od 10 lat i sam obiekt nigdy nie wzbudzał jakiś większych
    > emocji, nie jest szczególnie piękny i nie przyjeżdżają tam fotografowie,
    > aż tu nagle, "ni z gruchy, ni z pietruchy" jakiś idiota zaczyna z
    > aparatem cykać bezsensowne zdjęcia, to naprawdę jest powód do niepokoju.
    > Głównie - w mojej ocenie - że uciekł z jakiegoś domu pomocy dla obłąkanych.

    Więc się słusznie pyta Audytor "czym to się różni od robienia zdjęć
    ptaszkom".

    > Wywiad obcego państwa naprawdę znajdzie tuzin sposobów zrobienia tego w
    > sposób nie tylko nie wzbudzający takiej sensacji, co po prostu w sposób
    > nie do zauważenia dla ochrony.

    A to wcale nie jest całkiem pewne. Choćby coś takiego, że przy tej
    okazji można poznać słabości ochrony tych obiektów. No ale to ktoś inny
    powinien siedzieć a nie Audytor.

  • 75. Data: 2024-07-17 15:20:27
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > przeprowadzać z nim jakiekolwiek czynności.
    >
    > Z drugiej strony jestem za tym, żeby wyłapywać pijanych kierowców i jeśli
    > dzięki takim kontrolom ma ich być mniej na drodze (czyli mniej skurwieli,
    > z których każdy może mnie potencjalnie okaleczyć lub zabić), to jestem w
    > stanie przymknąć oko na tę lukę prawną i po prostu dmuchnąć w alkomat bez
    > kłócenia się i zastanawiania, czy policja ma do tego prawo, czy nie. Chyba
    > po prostu moja granica prywatności akurat w tym przypadku nie jest
    > przekroczona, bo ogólnie rozumiany interes społeczny jest także moim

    Ale nie ma ukrytych pijanych kierowców którzy tylko czychają by Ciebie
    uszkodzić.

  • 76. Data: 2024-07-17 15:21:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A sąd zapyta, na jakiej podstawie policjant doszedł do wniosku, że ten
    > konkretny osobnik może być osobą poszukiwaną.

    Ma takie prawo. Wyjaśnienie dla mnie jest proste, tylko czy sąd tak
    argumentację w danej konkretnej sytuacji uzna za właściwą. Nie ma
    żadnego sensownego algorytmu pozwalającego bez wylegitymowania
    stwierdzić, czy dana konkretna osoba jest poszukiwana, czy nie.
    Policjant po kilku latach doświadczenia może coś takiego "na czuja"
    zrobić i zwiększyć prawdopodobieństwo. Bo - przykładowo - gość na widok
    oznakowanego radiowozu zaczął uciekać - no niby być może w tym momencie
    zapragnął uprawiania joggingu, ale w garniturze i pod krawatem (ale
    zakazu nie ma). To jest cały szereg takich trudnych do uchwycenia
    elementów, o których niespecjalnie chciałbym pisać publicznie pomimo
    tego, że nie są to jakieś tajne wytyczne. No po prostu jakaś osoba jest
    nieadekwatna do reszty. Każdy ma swoje sposoby.

    Tak przykładowo facet z rowerem wchodzący na imprezę religijną w grupie
    pątników z Hiszpanii, którzy przyjechali autobusem. Nie ma zakazu
    prowadzenia roweru. Nie można wykluczyć, że jednym z pątników jest jakiś
    kolarz. No ale mimo wszystko... - ten nie miał "biletu" i chciał się
    "wkręcić".

    Albo ksiądz w koszuli popielatej z koloratką wchodzący w "szyk" ubranych
    w tradycyjne stroje do mszy księży ustawionych obok papieskiego ołtarza
    - ten akurat odpowiadał za techniczny aspekt przedsięwzięcia i dlatego
    był odmiennie ubrany.

    Albo ... naprawdę znam masę przypadków, gdy pozornie coś jest
    podejrzane, ale daje się to wyjaśnić w spokojnej rozmowie. Najgorsze, co
    może taki wytypowany do sprawdzenia osobnik zrobić, to zacząć
    "pier...lic" o prawach konstytucyjnych. Ma zagwarantowane, że wszyscy
    zrobią wszystko, by wykonać w stosunku do niego wszystkie dostępne i
    możliwe procedury - a czasem by kilka minut rozmowy wystarczył i świat
    by o idiocie nie słyszał. I nie chodzi o zemstę, ale obawę, że jak
    kretyn napisze skargę, to będą się czepiać procedury - czy przykładowo
    zajrzeli mu do majtek, bo ówczesne rozporządzenie przewidywało, ze mają
    wszystko przeszukać niezalezienie od tego, co szukają. Jeden policjant
    "weźmie to na klatę" i będzie później tłumaczył notatkami, że roweru do
    majtek wsadzić nie sposób, a drugiemu nie będzie się chciało "kopać z
    systemem" i zajrzy do majtek zgodnie z procedurą.

    Jak się zrobi z tego problem, to można różne są taktyki tłumaczenia.
    Czasem ktoś po prostu odpisze, że w rozporządzeniu stoi, że wszystko, to
    wszystko - majtki też. Czasem ktoś próbuje znajdować uzasadnienie
    logiczne i argumentować, ze cały rower oczywiście nawet składany do
    majtek nie wejdzie, ale może schował wentyl od tego kradzionego roweru.
    Czasem sytuacja jest bardziej złożona. Dowodząc wieloma policjantami
    czasem każesz konkretnemu policjantowi wylegitymować konkretną osobę. I
    gwarantuje Ci, ze dowodzący wie czemu. Policjant legitymuje. Gość pisze
    skargę, która do policjanta często dociera po wielu dniach. Pytają
    policjanta, który legitymował, a on - zgodnie z prawdą - podaje, że
    legitymował, bowiem kazał mu dowódca. Czy to oznacza, że podstawą
    legitymowania jest rozkaz dowódcy? No oczywiście, że nie.

    Tylko po pierwsze należałoby zapytać o to dowódcę (a nie zawsze to się
    da, bo przykładowo legitymujący nie pamięta kryptonimu). po drugie
    dowódca, który wskazał do legitymowania kilka osób nei zawsze pamięta,
    co go skłoniło do wskazania akurat tej konkretne. Nie zawsze jest czas -
    choć to bardzo doby zwyczaj, bo korespondencja się nagrywa) przy
    polecenie dodać powód. Ale jak jest więcej legitymowanych, to czasem
    trudno dopasować korespondencje do danej osoby. No i potem pojawiają się
    takie materiały, ze policjanci legitymowali osoby, bo dowodzący im
    kazał. I ja nawet rozumiem, ze jeśli ktoś ne jest obeznany z realiami,
    to zaczyna się zastanawiać, co oni tam odwalają.

    Dlatego też uważam - tak przy okazji - że te wszystkie filmiki, jak to
    udaje się komuś policjanta sprowokować, albo uciec przed nim są bardzo,
    ale to bardzo szkodliwe. Po pierwsze prowokują niebezpieczne sytuacje.
    Przy takich ucieczkach błąd może popełnić policjant (i zastrzelić
    przykładowo kogoś), uciekający (i wpaść choćby pod samochód). Ktoś z
    osób przypadkowych może postanowić pomóc Policji (i podłoży nogę
    uciekającemu) albo uciekającemu (i podłożyć nogę policjantowi). O
    strzelaniu przez świadka do uciekającego nie wspomnę, bo jest to
    zakazane co do zasady. Przy takich akcjach często "odwala się" masa
    trudnych do przewidzenia rzeczy i każdy NORMALNY sam sobie to wymyśli.

    Ostatnio u nas młodzież urządziła sobie o 2 w nocy rajdy crossami po
    takim parkingu i przystanku przesiadkowym. Ktoś z mieszkających obok
    wezwał Policję, bo spać nie mógł. Wjechał radiowóz i zatrzymał się na
    jednym z wjazdów, by rozeznać się w ogóle w sytuacji. Dziewczyny zaczęły
    kręcić filmiki, a crossowcy wykonywać jakieś dziwne manewry mające
    zdezorientować Policjantów i wykazać, jacy są nieudolni, a owi
    motocykliści "szybcy i wściekli". Ponieważ jednak bardziej patrzyli na
    ten radiowóz i kręcące je dziewczyny, niż na to, co się dzieje, więc
    dwóch z nich zderzyło się na końcu przełączki czołowo. Jeden miał
    ochraniacze, więc wylądował w szpitalu ze złamaną ręką. Drugi był w
    podkoszulku i spodenkach i z tego co wiem nie żyje - no w każdym razie
    jeszcze kilka godzin po zdarzeniu jego stan był bardzo mocno krytyczny.
    Zapewne miał piękny pogrzeb w asyście wielu motocyklistów. A mógł żyć,
    bo to było poza drogą publiczną i nawet ciężko byłoby się czepić do
    niego, że nie miał tablicy rejestracyjnej na crossie.

    Wracając do tego typowania do legitymowania. Niestety trzeba trochę
    doświadczenia, by z większym prawdopodobieństwem typować osoby do
    legitymowania. Powiedzmy wprost, że trzeba kilku "bezpodstawnie"
    wylegitymować, by zatrzymać szpiega, złodzieja, poszukiwanego czy
    zaginionego. Z czasem wzrasta udział procentowy tych prawidłowo
    wytypowanych. Gwarancji nikt nie da, bo ludzie czasem robią takie dziwne
    rzeczy, że naprawdę potrafią zaskoczyć nawet po kilkudziesięciu latach
    policjanta. Tego starszego po prostu trudniej zaskoczyć. Policjanci,
    zwłaszcza służby patrolowej, są rozliczani z tzw. "wyników", czyli
    między innymi zatrzymanych osób poszukiwanych. Ale żeby zatrzymać
    poszukiwanego trzeba po prostu wylegitymować osoby. Im bardziej idioci
    będą domagać się podstaw do legitymowania, tym więcej powstanie mniej
    lub bardziej wiarygodnych wyjaśnień. Faktu, że żeby zatrzymać
    poszukiwanego trzeba go po prostu wylegitymować to nie zmieni i nie ma
    co tu "tupać".

    Nie wiem, ile konkretnie dzisiaj jest osób poszukiwanych, ale nie
    wnikając w to, jak to oszacowałem (a mam swoje powody by akurat tyle
    podać) sądzę, że będzie to około 40~50 tysięcy osób w Polsce. Z różnych
    powodów, wliczając w to zaginionych. Czyli mniej więcej jeden promil
    populacji w Polsce. Z tego wniosek, że jeśli dany policjant częściej,
    niż raz na tysiąc legitymowań ujawnia poszukiwanego, no to jest to wynik
    pozwalający sądzić statystycznie, że jednak jakoś tam ich typuje i
    wyłapuje tych bardziej prawdopodobnych. Pozostałe 999 osób może się
    jedynka z tym czuć szczególnie gorzej.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 77. Data: 2024-07-17 15:24:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.07.2024 o 01:03, Animka pisze:

    > Przejrzą w telefonie czy aparacie zdjęcia jakie zrobił.

    Przejrzenie telefonu, to już czynność procesowa. Wymaga zatwierdzenia.
    Czyli musimy wszcząć śledztwo w sprawie podejrzenia szpiegostwa. nie
    znam policjanta, który zatrzymanego na gorącym uczynku w sprawie o
    szpiegostwo zwolni po wykonaniu przeszukania. Może na coś takiego odważy
    się prokurator, ale wątpię. Wniesie o areszt. Może sąd. W to już
    uwierzę. Bez podejrzenia o szpiegostwo nie ma podstawy prawnej do
    przeglądania fotek - chyba, że teraz jak są te tablice i obok ten obiekt
    z zakazem, to pod wykroczenie można by tak to spłycić.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 78. Data: 2024-07-17 15:26:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.07.2024 o 10:04, Kviat pisze:
    > Nie o prawa autorskie tu chodzi.

    Aaaa! To jakbyś przybliżył o co też Ci chodzi. Bo tak trochę trudno mi
    się domyślać.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 79. Data: 2024-07-17 15:51:46
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Ale nie ma ukrytych pijanych kierowców którzy tylko czychają by Ciebie
    > uszkodzić.

    Są. Nie musi być nawalony jak stodoła i jechać trzema pasami na raz.
    Wystarczy że będzie lekko wcięty. Na tyle lekko, żeby jechać prosto, ale
    na tyle bardzo, żeby ogarnąć, że miał ustąpić pierwszeństwa jakieś dwie
    sekundy po tym, jak wbije mi się w bok.

    --
    Na lekcji matematyki nauczycielka pyta ucznia:
    -W kierunku Księżyca wyleciała rakieta z prędkością 2000 kilometrów na

  • 80. Data: 2024-07-17 15:56:52
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > To, że Ty z dłuższej wypowiedzi potrafisz odczytać tylko jedno zdanie i
    > dłuższy tekst Cię przerasta, to już sam oficjalnie przyznałeś. Zatem nie
    > pisz, co ja pisałem, bo tego nie wiesz.

    LOL :)
    Znowu zapomniałeś? Kolejny raz mam zacytować twoje bzdury z linkami do
    tego co pisałeś i kiedy?
    Zrobiło się to nudne, a ty i tak wniosków z tego nie wyciągasz.

    > To to raczej powinno być, "co
    > zdołałem pojąć", ale ja na Twoje deficyty nic nie poradzę. Spróbuj
    > przeczytać całość, może pojmiesz.

    Tak, tak... wiem... jak zwykle nie napisałeś tego, co napisałeś.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr