  • 51. Data: 2024-07-16 10:17:54
    Temat: Re: fotografowanie dzieci na plaży
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > W zasadzie każdemu życzysz. Czyli każdy jest wg ciebie chory?

    Nie każdemu. Pewnie częściej odpisuję na takie posty, którym by się to
    przydało, stąd takie wrażenie.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 52. Data: 2024-07-16 12:03:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 Jul 2024 23:08:04 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > A z jakiego powodu będę go legitymował? No w celu ustalenia tożsamości.
    > O jakim Ty katalogu wspominasz? Katalog masz artykuł wcześniej, ale tam
    > też w takiej sytuacji nie masz wyboru i zostaje tylko "w celu
    > rozpoznawania, zapobiegania i wykrywania przestępstw, przestępstw
    > skarbowych i wykroczeń".

    No widzisz ... jesteś głupszy niz policjant po kursie, czy mądrzejszy
    od instruktorów?

    https://csp.edu.pl/download/6/30671/PulawskaKKomosin
    skiMZasadnoscilegitymowaniaosob.pdf

    "Przez podstawę faktyczną legitymowania należy rozumieć
    usprawiedliwioną społecznie przyczynę, powód wykonania tej czynności w
    sytuacji dopuszczonej przez przepisy prawne. Zatem podjęcie i
    realizacja legitymowania osoby przez policjanta będzie uzasadniona,
    gdy ustalenie jej tożsamości będzie niezbędne do wykonania czynności
    służbowych, a w szczególności w celu:

    - identyfikacji osoby podejrzanej o popełnienie przestępstwa lub
    wykroczenia,

    - ustalenia świadków zdarzenia powodującego naruszenie bezpieczeństwa
    lub porządku publicznego,
    ...."

    itd

    O jakie przestępstwo podejrzewasz ? :-)

    A patrz, jacy koleżanka i kolega ostrożni:

    "Policjanci mają prawo legitymować osobę, np. gdy jej wygląd odpowiada
    rysopisowi osoby poszukiwanej ..."

    "... lub gdy spotkają ją w miejscach libacji alkoholowych lub innych
    miejscach, w których gromadzi się element przestępczy, albo gdy
    przenosi ona bagaże, których rodzaj, kształt, rozmiar i ciężar
    wzbudzają uzasadnione podejrzenie popełnienia czynu zabronionego
    [...]"

    A potem się trzeba będzie tłumaczyc z tych uzasadnionych podejrzeń :-P

    J.

  • 53. Data: 2024-07-16 15:13:10
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Bo został przewoźnikiem, więc można było odzież przeszukać.

    -----

  • 54. Data: 2024-07-16 15:14:29
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Henryk Hajdan <h...@g...com> wrote:

    > Audytobywatelski ma inne zdanie, ale ja nie zgadzam się z audytem
    > obywatelskim.

    Audyt był w tej sprawie w sądzie i sąd się z nim zgodził -- nie było
    podstawy do legitymowania.

    > Rozmawiałem ze swoim dzielnicowym na wsi i on mówi, że policjant zawsze
    > i wszędzie może wylegitymować chociażby po to, aby art. 14 ustawy o
    > policji sprawdzić, czy jest osobą która unika odbierania urzędowej
    > korespondencji i z tego powodu osoba jest ścigana.

    Problem polega na tym, czy ma podstawę, żeby podejrzewać, że ta osoba może
    unikać odbierania urzędowej korespondencji.

    Ten sam problem, co z wyrywkową kontrolą trzeźwości na drodze -- czy jest
    podstawa, żeby podejrzewać, że ten konkretny kierowca jest pijany?

    Policjant zasadniczo może zrobić wszystko, bo kto mu zabroni? Ale potem
    sądy rozpatrują takie sprawy, i tam jest większa możliwość obrony swoich
    praw niż na ulicy.

    --
    Ojciec Jasia jest kosmonautą. Któregoś dnia do drzwi jego mieszkania puka
    sąsiadka i pyta:

  • 55. Data: 2024-07-16 15:16:07
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Henryk Hajdan <h...@g...com> wrote:

    > 2)
    > poszukiwania osób ukrywających się przed organami ścigania lub wymiaru
    > sprawiedliwości, zwanych dalej ,,osobami poszukiwanymi";

    A sąd zapyta, na jakiej podstawie policjant doszedł do wniosku, że ten
    konkretny osobnik może być osobą poszukiwaną.

    --
    Skandal dopingowy w Pucharze Narodów Aryki, u jednego z zawodników nie
    wykryto AIDS. Pewnie spadną w rankingu HIVa.

  • 56. Data: 2024-07-16 15:38:28
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    ąćęłńóśźż <c...@b...pl> wrote:

    > Bo został przewoźnikiem, więc można było odzież przeszukać.

    Jakim cudem? Przewoził kogoś na tym rowerze?

    --
    Idą dwie mrówki przez pustynię.
    Jedna niesie lufcik i mówi:

  • 57. Data: 2024-07-16 15:52:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.07.2024 o 11:58, PD pisze:

    > To wersja optymistyczna. Pesymistyczna jest taka, że będzie tam
    > mieszkał, odbierze za potwierdzeniem odbioru a następnie oleje żądanie
    > ciepłym moczem ;)

    Pesymistyczna jest taka, że im otworzy i powie że taki ktoeś tu nie
    mieszka;P

    Ale to czyste rozwazania, bo nikt do niego nie pójdzie, co najwyżej
    jacyś rodzice mu skują mordę i wtedy policja się zainteresuje.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 58. Data: 2024-07-16 15:59:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jakim cudem? Przewoził kogoś na tym rowerze?

    Stara dyskusja. Kiedyś koo wrzucił na jutuba jak mu prochów policja w
    gaciach szukała bo im się wydawało podejrzane, że kolo w zimę na rowerze
    jeździ. No i wśród dyskusji o podstawach legitymowania i uznaniu że
    jednak wątpliwe jest żeby mu skradzionego roweru szukali w gaciach
    Robert sięgnął po argument że każdemu przewoźnikowi służby mogą grzebać
    w bagaży, o on przewozil plecak więc jest przewoźnikiem:P

    Jak go podnosil to był podnośnikiem, jak ciągnął za tasiemkę to był
    taśmociągiem a jakby pociągnął bez tasiemki to byłby pociągiem. A jakby
    pierdąlnął ten plecak, bo nie mógł już tego słuchać to byłby pierdolnikiem:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 59. Data: 2024-07-16 17:14:24
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 16.07.2024 o 06:46, Henryk Hajdan pisze:

> [...]
    > 14 ustawy o policji sprawdzić, czy jest osobą która unika odbierania
    > urzędowej korespondencji i z tego powodu osoba jest ścigana.

    A jest jakieś podejrzenie?

  • 60. Data: 2024-07-17 01:03:46
    Od: Animka <a...@c...net>

    W dniu 14.07.2024 o 19:22, PD pisze:

    > Bezprawnie dodajmy.

    Przejrzą w telefonie czy aparacie zdjęcia jakie zrobił.

    --
    animka