  • Data: 2004-03-03 12:08:12
    Temat: formalizacja serwisu netowego...
    Od: " bauerkanos" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam wszystkich.
    Razem z kolegami prowadzimy od kilku ladnych lat pewien serwis internetowy. W
    chwili obecnej dostalismy pewna propozycje co do dalszego rozwoju tego
    serwisu. Razem z pewnymi osobami mamy stworzyc nowa firme ktora bedzie
    bardziej komercyjnie zajmowala sie prowadzeniem tego serwisu. My wnosimy
    aportem serwis, technologie i wiedze - druga strona daje kase.
    Sposrod nas (znacyz tych co teraz prowadza ta stronke) tylko jedna osoba
    pracuje na etacie - i zeby nie oddawac za darmo pieniedzy ZUSowi to ona ma
    byc naszym przedstawicielem w tej nowotworzonej firmie. W umowi spolki jest
    zapis ze ten kolega wnosi do niej aportem serwis. i w zamian za to obejmuje
    60% udzialow w niej. no i teraz zaczyna sie problem - bo 'miedzy soba' musimy
    podpisac jakies papiery, ktore unormuja cala sytuacje...
    Serwis ne jest niczyja wlasnoscia (tworzy go 5 pasjonatow i jest w sumie nasz
    wspolny), ale w momencie podpisania umowy spolki jest on wnoszony aportem
    niby jako wlasnosc tego co podpisal papiery... wiec moze zaistniec sytuacja
    ze za 2-3 lata okaze sie ze gosc bedzie nas chcial wyrolowac i zgodnie z
    prawem bedzie mogl to zrobic - nie jestesmy wspolwlascicielami spolki, on
    wniosl caly serwis...
    wiec musimy podpisac jakies papiery, ktore unormuja sprawe wspolwlasnosci
    serwisu i ew pozniejszego podzialu zyskow...

    niestety jestem informatykiem i nie wiem co i jak dalej... mam nadzieje ze
    jakos jasno to wytlumaczylem i ktos bedzie mogl mi/nam pomoc...