  • Data: 2002-02-02 10:45:56
    Temat: egzamin
    Od: "Crytcheck" <c...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

    czesc,
    przygotowuje sie do egzaminu z prawa (nie jest to kierunkiem moich studiow,
    a jedynie jedno-semestrowym przedmiotem) i mam kilka watpliwosc. mam
    ndzieje, ze mi pomozecie:
    1. czym dokladnie jest preindykat? (z pojecieciem spotkalem sie przy
    rejestracji merytingowej osoby prawnej)
    2. papiery warosciowe dziela sie na: imienne (ktore bezposrednio upowazniaja
    do udzialu w walnym zgromadzeniu akcjonariuszy, wysuwania wnioskow i daja
    prawo glosu), na okaziciela (ktore umozliwiaja powyzsze pod warunkiem
    zlozenia ich na tydzien wczesniej u notariusza lub w siedzibie spolki oraz
    zlozenia oswiadczenia, ze papiery nie zostana zbyte w trakcie trwania
    zgromadzenia) i na papiery 'na zlecenie'. jak traktowac w tym kontekscie
    akcje 'na zlecenie'? czy maja takie same prawa, jak akcje imienne (bo
    wlasciwie sa do nich bardzo podobne)
    3. w korpusie spolki osobowej musi byc zawarte nazwisko przynajmniej jednego
    wspolnika oraz inicjaly pozostalych. podobnie w spolce komandytowej. co
    nalezy zawrzec w korpusie spolki kapitalowej (komandytowa to jednak nie to
    samo, co kapitalowa, bo tam komplementariusz odpowiada calym swoim
    majatkiem)
    4.to pytanie jest troche inne. ucze sie z dosc starych materialow i wydaje
    mi sie, ze prawo w tej kwestii nieco sie zmienilo. do rzeczy: chodzi mi o
    umowy artezyjne. z moich materialow wynika, ze sa to umowy, w ktorych
    zostaje zlamana zasada woli stron. np.: monopolisci moga narzucac pewne
    rozwiazania drugiej stronie, a wola drugiej strony praktycznie nie ma
    zadnego znaczenia. czy takie dzialanie napewno jest zgodne z prawem? co z
    ustawami anty-monopolowymi?

    na razie tyle (mysle, ze bede mial jeszcze jakies pytanka). z gory dzieki za
    odpowiedz na grupe badz na priv