  • 21. Data: 2008-06-24 11:29:33
    Temat: Re: dziecko a ślub
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    szerszen napisał(a):

    > chocby miejsca w przedszkolu, na rzecz tych dzieci niby samotnych matek

    Jeżeli dobrze zrozumiałem to chodzi ci o to, że odbierasz wspieranie
    samotnych matek jako dyskryminację małżeństw?

    j.

  • 22. Data: 2008-06-24 12:02:50
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Jeżeli dobrze zrozumiałem to chodzi ci o to, że odbierasz wspieranie
    > samotnych matek jako dyskryminację małżeństw?

    takich "samotnych" matek, jak najbardziej tak

  • 23. Data: 2008-06-24 12:09:56
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    szerszen napisał(a):

    > takich "samotnych" matek, jak najbardziej tak

    Rozumiem. Moim jednak zdaniem mylisz skutek z przyczyna :)

    j.

  • 24. Data: 2008-06-24 12:36:27
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik Baczek napisał:
    > [...]
    >>

    > Byla taka mozliwosc? Ja musialem w kosciele przedstawic akt malzenstwa.

    Domyśl się, jaki inny papierek (a raczej kilka papierków) przynieśli
    zamiast aktu małżeństwa.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 25. Data: 2008-06-24 12:42:24
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik jureq napisał:

    > Typowa "urban legend". Obowiązujące w Polsce prawo kościelne na to nie
    > pozwalało i dla księdza mogłoby się skończyć nawet suspensą - żeden by
    > raczej nie zaryzykował. Jedyna metoda to był wyjazd do jednego z kilku
    > państw, w których śluby tylko kościelne były możliwe a jednocześnie
    > Polska ich nie uznawała. Było takich kilka i to raczej z tych bardziej
    > egzotycznych. Podobno czasami kończyło sie to dodatkowymi kłopotami bo
    > okazywało się, że ten ksiądz to był nie do końca katolicki.

    Nie sprawdzałem i na tym ślubie nie byłem, ale tę "legendę" opowiadał mi
    sam zainteresowany. Nie wiem po co miałby kłamać.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 26. Data: 2008-06-24 16:30:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    spinacz-biurowy wrote:
    > ekonomicznie uzasadnione będzie wychowywanie dziecka samodzielnie -
    > samotka matka więcej otrzyma kasy niż otrzymywałaby będąc w
    > małżeństwie
    >
    > znam 2 przypadki, kiedy małżonkowie rozwiedli się właśnie ze względów
    > ekonomicznych i nadal mieszkają razem
    >
    > Oczywiście, zgadzam się, że jest to patologia i jestem temu przeciwny.

    patologią to jest to że tak jest lepiej czyli że prawo jest durnowate.

  • 27. Data: 2008-06-24 19:02:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    W Kościele Katolickim księży obowiązuje zakaz dawania takiego ślubu
    wynikający z prawa kanonicznego. Chyba, ze to było w jakimś innym kościele,
    to napisz jakim. Będzie można sprawdzić.

  • 28. Data: 2008-06-24 19:16:07
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    > a magiczne slowo zlobek, albo przedszkole cos ci mowi?

    Noo, a mozesz dalej rozwijac?:) Bo moje mlode co prawda do zlobka nie
    chodzilo bo nie musialo ale do przedszkola chodzi. I to mimo tego, ze ma
    rodzicow po slubie, i to na dodatek tylko cywilnym :P

    HaNkA

  • 29. Data: 2008-06-24 20:27:22
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marek Dyjor napisał(a):

    > patologią to jest to że tak jest lepiej czyli że prawo jest durnowate.

    Syntax error - to chodzi raczej o to, ze uregulowanie prawne wspieraja
    patologie ;)

    j.

  • 30. Data: 2008-06-24 20:32:27
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]
    > wynikający z prawa kanonicznego. Chyba, ze to było w jakimś innym
    > kościele, to napisz jakim. Będzie można sprawdzić.

    Etam.

    Kan.1071.1.2, 1072

    sz.