-
21. Data: 2004-11-26 22:54:08
Temat: Re: dysk padl 4 dni po gwarancji
Od: kam <X#k...@w...pl#X>
Sebol wrote:
> art 13 UoSzWSK i zm KC oczywiście zakładając że ustawa obejmuję tą
> transakcje k-s.
a co niby wyklucza ustną gwarancją (wprowadza wymóg pisemnej?)
"oświadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym lub reklamie"
KG
-
22. Data: 2004-11-26 23:43:33
Temat: Re: dysk padl 4 dni po gwarancji
Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>
Dnia Fri, 26 Nov 2004 23:54:08 +0100, kam naskrobał(a):
> a co niby wyklucza ustną gwarancją (wprowadza wymóg pisemnej?)
> "oświadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym lub reklamie"
twoja zdolność do wybiorczego czytania ustaw ciągle mnie zadziwia.
--
United Devices Cancer Research Project
www.grid.org
lobo_(małpa)autograf.pl
-
23. Data: 2004-11-26 23:56:51
Temat: Re: dysk padl 4 dni po gwarancji
Od: JFK <s...@g...com>
Dnia Fri, 26 Nov 2004 01:18:49 +0100, stab napisał(a):
> witam
> zwracam sie z takim pytaniem
> dokladnie cztery dni po uplywie gwarancji padl mi dysk twardy czy mam
> jeszcze jakies czanse na reklamacje??
>
u sprzedawcy raczej nie ale gwarancja producenta prawie na pewno jest
sprawdz na stronie producenta (nie wiem gdzie maxtor to ma bo wymienialem
tylko seagate i wd) do kiedy masz gwarancje ich i albo wypelnij od razu
RMA i sam odeslij albo zapytaj sklepu czy nie zrobia tego za ciebie
jesli sklep jest dobry to nie bedzie problemow bo oni i tak zalatwiaja to
hurtem (w moim wypadku tylko zastrzegli ze poniewaz realizuja gwarancje
nie swoja to mam ich nie scigac za przekroczenie 14 dniowego terminu bo z
tajwanu przesylka moze chwilke zajac)
no i faktycznie chwilke zajela ale i tak sie zmiescili w tych 14 dniach ;)
ogolnie wszystko milo i przyjemnie wiec mysle ze nie ma powodu do paniki i
rzucania sie na nich z paragrafami bo jak sklep choc troche dba o swoja
opinie to nie bedzie zadnych problemow a jak nie to poslesz paczuszke sam
i efekt bedzie taki sam - nowy dysk
pozdrawiam
--
JFK
kontakt ze mna:
www.jfk.okg.gdynia.pl/poczta
lub(wolniej)na adres z From
-
24. Data: 2004-11-27 00:19:34
Temat: Re: dysk padl 4 dni po gwarancji
Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
In article <co8f30$afn$2@news.onet.pl>, Sebol wrote:
> Dnia Fri, 26 Nov 2004 23:54:08 +0100, kam naskrobał(a):
>> a co niby wyklucza ustną gwarancją (wprowadza wymóg pisemnej?)
>> "oświadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym lub reklamie"
> twoja zdolność do wybiorczego czytania ustaw ciągle mnie zadziwia.
Oj bo Kamil się trochę czepia :) ale też MZ formalnie ma rację. Ja
to widzę tak:
1. (..) Nie uważa się za gwarancję oświadczenia, które nie kształtuje
obowiązków gwaranta.
/tu jest jedyne kategoryczne stwierdzenie, ale nie ma tu mowy o wymogu
pisemności/
2. Sprzedawca udzielający gwarancji wydaje kupującemu wraz z towarem
dokument gwarancyjny.
/tu dla odmiany nie ma żadnej informacji jak ten dokument ma wyglądać (z
poprawką na u.4), w szczególności nie napisano, że powinien zawierać ww.
oświadczenie. Co stoi na przeszkodzie aby był to np. paragon jeśli są na
nim dane firmy?/
3. Oświadczenie gwarancyjne powinno być sformułowane zgodnie z wymaganiami
określonymi w art. 3 ust. 1 zdanie pierwsze. Jednakże uchybienie tym
wymaganiom pozostaje bez wpływu na ważność gwarancji i nie pozbawia
kupującego wynikających z niej uprawnień.
/czyli mamy olbrzymią dowolność w obrębie owego oświadczenia, tak że
dowolność jego treści praktycznie nie skutkuje nieważnością gwarancji/
--
Marcin
-
25. Data: 2004-11-27 09:22:48
Temat: Re: dysk padl 4 dni po gwarancji
Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>
Dnia Sat, 27 Nov 2004 08:19:34 +0800, Marcin Debowski naskrobał(a):
> Oj bo Kamil się trochę czepia :) ale też MZ formalnie ma rację. Ja
> to widzę tak:
> 1. (..) Nie uważa się za gwarancję oświadczenia, które nie kształtuje
> obowiązków gwaranta.
>
> /tu jest jedyne kategoryczne stwierdzenie, ale nie ma tu mowy o wymogu
> pisemności/
>
> 2. Sprzedawca udzielający gwarancji wydaje kupującemu wraz z towarem
> dokument gwarancyjny.
>
> /tu dla odmiany nie ma żadnej informacji jak ten dokument ma wyglądać (z
> poprawką na u.4), w szczególności nie napisano, że powinien zawierać ww.
> oświadczenie. Co stoi na przeszkodzie aby był to np. paragon jeśli są na
> nim dane firmy?/
Czy nie zauważyłeś drobnej subtelności że twoja teoria jest całkowicie
sprzeczna z punktem 1? Na chyba, że podanie NIPu, ceny i adresu na
paraganie uznajesz na obowiązki gwaranta - co na tej grupie mnie nie zdziwi
mnie w sumie w ogóle.
--
United Devices Cancer Research Project
www.grid.org
lobo_(małpa)autograf.pl
-
26. Data: 2004-11-27 09:41:40
Temat: Re: dysk padl 4 dni po gwarancji
Od: kam <X#k...@w...pl#X>
Sebol wrote:
> Dnia Fri, 26 Nov 2004 23:54:08 +0100, kam naskrobał(a):
>
>
>>a co niby wyklucza ustną gwarancją (wprowadza wymóg pisemnej?)
>>"oświadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym lub reklamie"
>
>
> twoja zdolność do wybiorczego czytania ustaw ciągle mnie zadziwia.
A mnie Twoja zdolność do argumentacji. Znowu odwołasz się do
nieistniejących komentarzy?
Chcesz to masz całość "Udzielenie kupującemu gwarancji następuje bez
odrębnej opłaty przez oświadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie
gwarancyjnym lub reklamie, odnoszących się do towaru konsumpcyjnego;
określa ono obowiązki gwaranta i uprawnienia kupującego w przypadku, gdy
właściwość sprzedanego towaru nie odpowiada właściwości wskazanej w tym
oświadczeniu. Nie uważa się za gwarancję oświadczenia, które nie
kształtuje obowiązków gwaranta." i wskaż, który fragment przepisu
wyklucza złożenie ustnego oświadczenia określającego obowiązki gwaranta,
mającego postać reklamy - a więc udzielenie gwarancji?
KG
-
27. Data: 2004-11-27 09:45:21
Temat: Re: dysk padl 4 dni po gwarancji
Od: kam <X#k...@w...pl#X>
Marcin Debowski wrote:
> 2. Sprzedawca udzielający gwarancji wydaje kupującemu wraz z towarem
> dokument gwarancyjny.
>
> /tu dla odmiany nie ma żadnej informacji jak ten dokument ma wyglądać (z
> poprawką na u.4), w szczególności nie napisano, że powinien zawierać ww.
> oświadczenie. Co stoi na przeszkodzie aby był to np. paragon jeśli są na
> nim dane firmy?/
A inaczej - to jeden z obowiązków sprzedawcy, którego naruszenie nie
rodzi skutków w zakresie ważności gwarancji. A poza tym chodzi tu o
gwarancję sprzedawcy, a niekoniecznie taka może być udzielona ustnie.
KG
-
28. Data: 2004-11-27 09:57:58
Temat: Re: dysk padl 4 dni po gwarancji
Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
In article <co9h14$shn$1@news.onet.pl>, Sebol wrote:
> Dnia Sat, 27 Nov 2004 08:19:34 +0800, Marcin Debowski naskrobał(a):
>
>> Oj bo Kamil się trochę czepia :) ale też MZ formalnie ma rację. Ja
>> to widzę tak:
>> 1. (..) Nie uważa się za gwarancję oświadczenia, które nie kształtuje
>> obowiązków gwaranta.
>>
>> /tu jest jedyne kategoryczne stwierdzenie, ale nie ma tu mowy o wymogu
>> pisemności/
>>
>> 2. Sprzedawca udzielający gwarancji wydaje kupującemu wraz z towarem
>> dokument gwarancyjny.
>>
>> /tu dla odmiany nie ma żadnej informacji jak ten dokument ma wyglądać (z
>> poprawką na u.4), w szczególności nie napisano, że powinien zawierać ww.
>> oświadczenie. Co stoi na przeszkodzie aby był to np. paragon jeśli są na
>> nim dane firmy?/
>
> Czy nie zauważyłeś drobnej subtelności że twoja teoria jest całkowicie
> sprzeczna z punktem 1? Na chyba, że podanie NIPu, ceny i adresu na
> paraganie uznajesz na obowiązki gwaranta - co na tej grupie mnie nie zdziwi
> mnie w sumie w ogóle.
Przecież dokument gwarancyjny nie musi być tożsamy z oświadczeniem
gwaranta kształtującym warunki gwarancji. Nie musi także zawierać takiego
oświadczenia, tym bardziej że może być ono przedstawione np. w reklamie.
Wymóg pisemności dotyczy potwierdzenia faktu istnienia gwarancji a nie
oświadczenia.
--
Marcin
-
29. Data: 2004-11-27 10:29:55
Temat: Re: dysk padl 4 dni po gwarancji
Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>
Dnia Sat, 27 Nov 2004 10:41:40 +0100, kam naskrobał(a):
> A mnie Twoja zdolność do argumentacji. Znowu odwołasz się do
> nieistniejących komentarzy?
nieistniejących w twojej pamięci? - to nie jest trudne.
> Chcesz to masz całość "Udzielenie kupującemu gwarancji następuje bez
> odrębnej opłaty przez oświadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie
> gwarancyjnym lub reklamie, odnoszących się do towaru konsumpcyjnego;
> określa ono obowiązki gwaranta i uprawnienia kupującego w przypadku, gdy
> właściwość sprzedanego towaru nie odpowiada właściwości wskazanej w tym
> oświadczeniu. Nie uważa się za gwarancję oświadczenia, które nie
> kształtuje obowiązków gwaranta." i wskaż, który fragment przepisu
> wyklucza złożenie ustnego oświadczenia określającego obowiązki gwaranta,
> mającego postać reklamy - a więc udzielenie gwarancji?
ten fragment który ze znaną tylko sobię gracją wyciąłeś
"sprzedawca udzielający gwarancji wydaje kupującemu wraz z towarem dokument
gwarancyjny."
--
United Devices Cancer Research Project
www.grid.org
lobo_(małpa)autograf.pl
-
30. Data: 2004-11-27 10:45:45
Temat: Re: dysk padl 4 dni po gwarancji
Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>
Dnia Sat, 27 Nov 2004 17:57:58 +0800, Marcin Debowski naskrobał(a):
> Przecież dokument gwarancyjny nie musi być tożsamy z oświadczeniem
> gwaranta kształtującym warunki gwarancji.
jak najbardziej musi być, jeżeli nie to dopuszczasz sytuację że w reklamie
twierdzą - 3 lata gwarancji (pomijając fakt że nie widziałem reklamy która
nie posiadała by odpowiedniej klauzuli *szczegóły u sprzedawcy itp) a na
dokumencie gwarancyjnym pisze 2 lata i uznajesz że nie jest to sprzeczne.
--
United Devices Cancer Research Project
www.grid.org
lobo_(małpa)autograf.pl