eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawodysk padl 4 dni po gwarancji
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 31

  • 21. Data: 2004-11-26 22:54:08
    Temat: Re: dysk padl 4 dni po gwarancji
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Sebol wrote:
    > art 13 UoSzWSK i zm KC oczywiście zakładając że ustawa obejmuję tą
    > transakcje k-s.

    a co niby wyklucza ustną gwarancją (wprowadza wymóg pisemnej?)
    "oświadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym lub reklamie"

    KG


  • 22. Data: 2004-11-26 23:43:33
    Temat: Re: dysk padl 4 dni po gwarancji
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 26 Nov 2004 23:54:08 +0100, kam naskrobał(a):

    > a co niby wyklucza ustną gwarancją (wprowadza wymóg pisemnej?)
    > "oświadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym lub reklamie"

    twoja zdolność do wybiorczego czytania ustaw ciągle mnie zadziwia.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org
    lobo_(małpa)autograf.pl


  • 23. Data: 2004-11-26 23:56:51
    Temat: Re: dysk padl 4 dni po gwarancji
    Od: JFK <s...@g...com>

    Dnia Fri, 26 Nov 2004 01:18:49 +0100, stab napisał(a):

    > witam
    > zwracam sie z takim pytaniem
    > dokladnie cztery dni po uplywie gwarancji padl mi dysk twardy czy mam
    > jeszcze jakies czanse na reklamacje??
    >
    u sprzedawcy raczej nie ale gwarancja producenta prawie na pewno jest
    sprawdz na stronie producenta (nie wiem gdzie maxtor to ma bo wymienialem
    tylko seagate i wd) do kiedy masz gwarancje ich i albo wypelnij od razu
    RMA i sam odeslij albo zapytaj sklepu czy nie zrobia tego za ciebie
    jesli sklep jest dobry to nie bedzie problemow bo oni i tak zalatwiaja to
    hurtem (w moim wypadku tylko zastrzegli ze poniewaz realizuja gwarancje
    nie swoja to mam ich nie scigac za przekroczenie 14 dniowego terminu bo z
    tajwanu przesylka moze chwilke zajac)
    no i faktycznie chwilke zajela ale i tak sie zmiescili w tych 14 dniach ;)
    ogolnie wszystko milo i przyjemnie wiec mysle ze nie ma powodu do paniki i
    rzucania sie na nich z paragrafami bo jak sklep choc troche dba o swoja
    opinie to nie bedzie zadnych problemow a jak nie to poslesz paczuszke sam
    i efekt bedzie taki sam - nowy dysk
    pozdrawiam
    --
    JFK
    kontakt ze mna:
    www.jfk.okg.gdynia.pl/poczta
    lub(wolniej)na adres z From


  • 24. Data: 2004-11-27 00:19:34
    Temat: Re: dysk padl 4 dni po gwarancji
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <co8f30$afn$2@news.onet.pl>, Sebol wrote:
    > Dnia Fri, 26 Nov 2004 23:54:08 +0100, kam naskrobał(a):
    >> a co niby wyklucza ustną gwarancją (wprowadza wymóg pisemnej?)
    >> "oświadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym lub reklamie"
    > twoja zdolność do wybiorczego czytania ustaw ciągle mnie zadziwia.

    Oj bo Kamil się trochę czepia :) ale też MZ formalnie ma rację. Ja
    to widzę tak:
    1. (..) Nie uważa się za gwarancję oświadczenia, które nie kształtuje
    obowiązków gwaranta.

    /tu jest jedyne kategoryczne stwierdzenie, ale nie ma tu mowy o wymogu
    pisemności/

    2. Sprzedawca udzielający gwarancji wydaje kupującemu wraz z towarem
    dokument gwarancyjny.

    /tu dla odmiany nie ma żadnej informacji jak ten dokument ma wyglądać (z
    poprawką na u.4), w szczególności nie napisano, że powinien zawierać ww.
    oświadczenie. Co stoi na przeszkodzie aby był to np. paragon jeśli są na
    nim dane firmy?/

    3. Oświadczenie gwarancyjne powinno być sformułowane zgodnie z wymaganiami
    określonymi w art. 3 ust. 1 zdanie pierwsze. Jednakże uchybienie tym
    wymaganiom pozostaje bez wpływu na ważność gwarancji i nie pozbawia
    kupującego wynikających z niej uprawnień.

    /czyli mamy olbrzymią dowolność w obrębie owego oświadczenia, tak że
    dowolność jego treści praktycznie nie skutkuje nieważnością gwarancji/

    --
    Marcin


  • 25. Data: 2004-11-27 09:22:48
    Temat: Re: dysk padl 4 dni po gwarancji
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 27 Nov 2004 08:19:34 +0800, Marcin Debowski naskrobał(a):

    > Oj bo Kamil się trochę czepia :) ale też MZ formalnie ma rację. Ja
    > to widzę tak:
    > 1. (..) Nie uważa się za gwarancję oświadczenia, które nie kształtuje
    > obowiązków gwaranta.
    >
    > /tu jest jedyne kategoryczne stwierdzenie, ale nie ma tu mowy o wymogu
    > pisemności/
    >
    > 2. Sprzedawca udzielający gwarancji wydaje kupującemu wraz z towarem
    > dokument gwarancyjny.
    >
    > /tu dla odmiany nie ma żadnej informacji jak ten dokument ma wyglądać (z
    > poprawką na u.4), w szczególności nie napisano, że powinien zawierać ww.
    > oświadczenie. Co stoi na przeszkodzie aby był to np. paragon jeśli są na
    > nim dane firmy?/

    Czy nie zauważyłeś drobnej subtelności że twoja teoria jest całkowicie
    sprzeczna z punktem 1? Na chyba, że podanie NIPu, ceny i adresu na
    paraganie uznajesz na obowiązki gwaranta - co na tej grupie mnie nie zdziwi
    mnie w sumie w ogóle.





    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org
    lobo_(małpa)autograf.pl


  • 26. Data: 2004-11-27 09:41:40
    Temat: Re: dysk padl 4 dni po gwarancji
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Sebol wrote:

    > Dnia Fri, 26 Nov 2004 23:54:08 +0100, kam naskrobał(a):
    >
    >
    >>a co niby wyklucza ustną gwarancją (wprowadza wymóg pisemnej?)
    >>"oświadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym lub reklamie"
    >
    >
    > twoja zdolność do wybiorczego czytania ustaw ciągle mnie zadziwia.

    A mnie Twoja zdolność do argumentacji. Znowu odwołasz się do
    nieistniejących komentarzy?
    Chcesz to masz całość "Udzielenie kupującemu gwarancji następuje bez
    odrębnej opłaty przez oświadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie
    gwarancyjnym lub reklamie, odnoszących się do towaru konsumpcyjnego;
    określa ono obowiązki gwaranta i uprawnienia kupującego w przypadku, gdy
    właściwość sprzedanego towaru nie odpowiada właściwości wskazanej w tym
    oświadczeniu. Nie uważa się za gwarancję oświadczenia, które nie
    kształtuje obowiązków gwaranta." i wskaż, który fragment przepisu
    wyklucza złożenie ustnego oświadczenia określającego obowiązki gwaranta,
    mającego postać reklamy - a więc udzielenie gwarancji?

    KG


  • 27. Data: 2004-11-27 09:45:21
    Temat: Re: dysk padl 4 dni po gwarancji
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Marcin Debowski wrote:
    > 2. Sprzedawca udzielający gwarancji wydaje kupującemu wraz z towarem
    > dokument gwarancyjny.
    >
    > /tu dla odmiany nie ma żadnej informacji jak ten dokument ma wyglądać (z
    > poprawką na u.4), w szczególności nie napisano, że powinien zawierać ww.
    > oświadczenie. Co stoi na przeszkodzie aby był to np. paragon jeśli są na
    > nim dane firmy?/

    A inaczej - to jeden z obowiązków sprzedawcy, którego naruszenie nie
    rodzi skutków w zakresie ważności gwarancji. A poza tym chodzi tu o
    gwarancję sprzedawcy, a niekoniecznie taka może być udzielona ustnie.

    KG


  • 28. Data: 2004-11-27 09:57:58
    Temat: Re: dysk padl 4 dni po gwarancji
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <co9h14$shn$1@news.onet.pl>, Sebol wrote:
    > Dnia Sat, 27 Nov 2004 08:19:34 +0800, Marcin Debowski naskrobał(a):
    >
    >> Oj bo Kamil się trochę czepia :) ale też MZ formalnie ma rację. Ja
    >> to widzę tak:
    >> 1. (..) Nie uważa się za gwarancję oświadczenia, które nie kształtuje
    >> obowiązków gwaranta.
    >>
    >> /tu jest jedyne kategoryczne stwierdzenie, ale nie ma tu mowy o wymogu
    >> pisemności/
    >>
    >> 2. Sprzedawca udzielający gwarancji wydaje kupującemu wraz z towarem
    >> dokument gwarancyjny.
    >>
    >> /tu dla odmiany nie ma żadnej informacji jak ten dokument ma wyglądać (z
    >> poprawką na u.4), w szczególności nie napisano, że powinien zawierać ww.
    >> oświadczenie. Co stoi na przeszkodzie aby był to np. paragon jeśli są na
    >> nim dane firmy?/
    >
    > Czy nie zauważyłeś drobnej subtelności że twoja teoria jest całkowicie
    > sprzeczna z punktem 1? Na chyba, że podanie NIPu, ceny i adresu na
    > paraganie uznajesz na obowiązki gwaranta - co na tej grupie mnie nie zdziwi
    > mnie w sumie w ogóle.

    Przecież dokument gwarancyjny nie musi być tożsamy z oświadczeniem
    gwaranta kształtującym warunki gwarancji. Nie musi także zawierać takiego
    oświadczenia, tym bardziej że może być ono przedstawione np. w reklamie.
    Wymóg pisemności dotyczy potwierdzenia faktu istnienia gwarancji a nie
    oświadczenia.

    --
    Marcin


  • 29. Data: 2004-11-27 10:29:55
    Temat: Re: dysk padl 4 dni po gwarancji
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 27 Nov 2004 10:41:40 +0100, kam naskrobał(a):


    > A mnie Twoja zdolność do argumentacji. Znowu odwołasz się do
    > nieistniejących komentarzy?

    nieistniejących w twojej pamięci? - to nie jest trudne.

    > Chcesz to masz całość "Udzielenie kupującemu gwarancji następuje bez
    > odrębnej opłaty przez oświadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie
    > gwarancyjnym lub reklamie, odnoszących się do towaru konsumpcyjnego;
    > określa ono obowiązki gwaranta i uprawnienia kupującego w przypadku, gdy
    > właściwość sprzedanego towaru nie odpowiada właściwości wskazanej w tym
    > oświadczeniu. Nie uważa się za gwarancję oświadczenia, które nie
    > kształtuje obowiązków gwaranta." i wskaż, który fragment przepisu
    > wyklucza złożenie ustnego oświadczenia określającego obowiązki gwaranta,
    > mającego postać reklamy - a więc udzielenie gwarancji?

    ten fragment który ze znaną tylko sobię gracją wyciąłeś
    "sprzedawca udzielający gwarancji wydaje kupującemu wraz z towarem dokument
    gwarancyjny."





    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org
    lobo_(małpa)autograf.pl


  • 30. Data: 2004-11-27 10:45:45
    Temat: Re: dysk padl 4 dni po gwarancji
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 27 Nov 2004 17:57:58 +0800, Marcin Debowski naskrobał(a):


    > Przecież dokument gwarancyjny nie musi być tożsamy z oświadczeniem
    > gwaranta kształtującym warunki gwarancji.

    jak najbardziej musi być, jeżeli nie to dopuszczasz sytuację że w reklamie
    twierdzą - 3 lata gwarancji (pomijając fakt że nie widziałem reklamy która
    nie posiadała by odpowiedniej klauzuli *szczegóły u sprzedawcy itp) a na
    dokumencie gwarancyjnym pisze 2 lata i uznajesz że nie jest to sprzeczne.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org
    lobo_(małpa)autograf.pl

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1