-
11. Data: 2004-11-26 13:19:27
Temat: Re: dysk padl 4 dni po gwarancji
Od: "gosc" <s...@w...pl>
> >> > zwracam sie z takim pytaniem
> >> > dokladnie cztery dni po uplywie gwarancji padl mi dysk twardy
> >> > czy mam jeszcze jakies czanse na reklamacje??
> >> Kiedy kupiony?
> >> Szanse masz różne od zera choć bliskie temu ostatniemu.
> > kupiony 21.11.2003
>
> No więc załapujesz się jeszcze na ochronę z tyt. niezgodności z umową
> (jest dwuletnia). Problem jest niestety z tym taki, że w okresie powyżej
> 6ciu miesięcy od daty zakupu, to ty musisz udowodnić że usterka była
> spowodowana wadą tkwiacą w dysku w momencie zakupu. W praktyce może to byc
> prawie niewykonalne.
co za bzdury piszesz, jest rzeczywiscie 6 mc okres ale poczytaj dokladnie
czego dotyczy i jak go nalezy interpretowac? mowiac krotko w praktyce duze
szanse, bo dysk po postu nie dziala co latwo udowodnic (co innego gdyby np
nie trzymal jakis parametrow technicznych)
wracajac do glownego pytania
a) sprawdz czy rzeczywiscie dysk mial tylko rok gwarancji (niewiele tak
mialo)
b) niezaleznie od gwarancji mozesz korzystac z przepisow o odpowiedzialnosci
sprzedawcy, ktore daja niejako 2 letnia "gwarancje" na kazdy towar (cos w
rodzaju dawnej rekojmi) - poszukaj dokladnie o tych przepisach na stronach
federacji konnsumentow i przygotuj sie dobrze zanim pojdziesz do sklepu
-
12. Data: 2004-11-26 13:30:32
Temat: Re: dysk padl 4 dni po gwarancji
Od: _ValteR_ <s...@n...thx>
*Andrzej Lawa* wrote in <news:co77b7$2kth$1@news2.ipartners.pl> :
> stab wrote:
>
>> kupiony 21.11.2003
>
> Co to za dysk? Od dawna nie widziałem takiego, który miałby tylko rok
> gwarancji... Teraz z reguły mają 3 lata.
Po wpadce Fujitsu 3 lata temu (wymiana chyba 300000 dysków :) wszyscy
zjechali do 1 roku, ostatnio się to z powrotem poprawiło.
--
Najlepsza definicja człowieka: niewdzięczny dwunóg.
-
13. Data: 2004-11-26 14:09:36
Temat: Re: dysk padl 4 dni po gwarancji
Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
In article <co7aac$pbs$1@atlantis.news.tpi.pl>, gosc wrote:
>> No więc załapujesz się jeszcze na ochronę z tyt. niezgodności z umową
>> (jest dwuletnia). Problem jest niestety z tym taki, że w okresie powyżej
>> 6ciu miesięcy od daty zakupu, to ty musisz udowodnić że usterka była
>> spowodowana wadą tkwiacą w dysku w momencie zakupu. W praktyce może to byc
>> prawie niewykonalne.
>
> co za bzdury piszesz, jest rzeczywiscie 6 mc okres ale poczytaj dokladnie
> czego dotyczy i jak go nalezy interpretowac? mowiac krotko w praktyce duze
> szanse, bo dysk po postu nie dziala co latwo udowodnic (co innego gdyby np
> nie trzymal jakis parametrow technicznych)
Oświeć mnie przemądry anonimie, gdzie są te bzdury.
--
Marcin
-
14. Data: 2004-11-26 16:15:04
Temat: Re: dysk padl 4 dni po gwarancji
Od: "Dariusz Młyński" <m...@p...pl>
> > A jesteś pewien, że mial tylko rok gwarancji ?
> > Większośc dysków ma 3 letnią gwarancję producenta.
> > Może sprzedawca obciął ja do roku.
>
> Jak to obciął? Na jakiej podstawie? Jeśli sprzedawał sam dysk, to
gwarancja
> musiała być taka jaką przewidział producent.
Niestety smutna rzeczywistośc jest inna. Sprzedawca mowi, że dysk ma
roczną i tyle.
Do dysku nie dostajesz żadnej karty gwarancyjnej itd.
-
15. Data: 2004-11-26 16:42:11
Temat: Re: dysk padl 4 dni po gwarancji
Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>
Dnia Fri, 26 Nov 2004 14:19:27 +0100, gosc naskrobał(a):
> co za bzdury piszesz, jest rzeczywiscie 6 mc okres ale poczytaj dokladnie
> czego dotyczy i jak go nalezy interpretowac? mowiac krotko w praktyce duze
> szanse, bo dysk po postu nie dziala co latwo udowodnic (co innego gdyby np
> nie trzymal jakis parametrow technicznych)
jeżeli samemu pisze się bzdury to lepiej nie zarzucać ich innym a
przeczytać dokładnie ustawę.
> b) niezaleznie od gwarancji mozesz korzystac z przepisow o odpowiedzialnosci
> sprzedawcy, ktore daja niejako 2 letnia "gwarancje" na kazdy towar (cos w
> rodzaju dawnej rekojmi) - poszukaj dokladnie o tych przepisach na stronach
> federacji konnsumentow i przygotuj sie dobrze zanim pojdziesz do sklepu
po roku nie udowodni że wada istniała w chwili sprzedaży.
--
United Devices Cancer Research Project
www.grid.org
lobo_(małpa)autograf.pl
-
16. Data: 2004-11-26 16:43:25
Temat: Re: dysk padl 4 dni po gwarancji
Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>
Dnia Fri, 26 Nov 2004 17:15:04 +0100, Dariusz Młyński naskrobał(a):
> Niestety smutna rzeczywistośc jest inna. Sprzedawca mowi, że dysk ma
> roczną i tyle.
> Do dysku nie dostajesz żadnej karty gwarancyjnej itd.
czyli w ogóle nie ma gwarancji bo ustna nie istnieje w Polsce.
--
United Devices Cancer Research Project
www.grid.org
lobo_(małpa)autograf.pl
-
17. Data: 2004-11-26 17:29:10
Temat: Re: dysk padl 4 dni po gwarancji
Od: "stab" <s...@w...pl>
Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
news:MPG.1c1100f3b6513f36989cce@news.task.gda.pl...
> > dokladnie cztery dni po uplywie gwarancji padl mi dysk twardy
> > czy mam jeszcze jakies czanse na reklamacje??
>
> Skonczyla sie gwarancja sprzedawcy czy producenta ?
sprzedawcy bo gwarancji producenta nic nie ma
a dysk to Maxtor 80 GB model 6y0801042201
dzieki i pozdrawiam
-
18. Data: 2004-11-26 18:52:18
Temat: Re: dysk padl 4 dni po gwarancji
Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>
> sprzedawcy bo gwarancji producenta nic nie ma
> a dysk to Maxtor 80 GB model 6y0801042201
A maxtor nie naprawia ich wysyłkowo ?
--
Krzysiek, Krakow
-
19. Data: 2004-11-26 21:56:43
Temat: Re: dysk padl 4 dni po gwarancji
Od: kam <X#k...@w...pl#X>
Sebol wrote:
> czyli w ogóle nie ma gwarancji bo ustna nie istnieje w Polsce.
a dlaczego nie? (tak teoretycznie)
KG
-
20. Data: 2004-11-26 22:18:57
Temat: Re: dysk padl 4 dni po gwarancji
Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>
Dnia Fri, 26 Nov 2004 22:56:43 +0100, kam naskrobał(a):
> Sebol wrote:
>> czyli w ogóle nie ma gwarancji bo ustna nie istnieje w Polsce.
>
> a dlaczego nie? (tak teoretycznie)
art 13 UoSzWSK i zm KC oczywiście zakładając że ustawa obejmuję tą
transakcje k-s.
--
United Devices Cancer Research Project
www.grid.org
lobo_(małpa)autograf.pl