-
31. Data: 2004-11-28 02:19:29
Temat: Re: dysk padl 4 dni po gwarancji
Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
In article <co9lsl$ct4$1@news.onet.pl>, Sebol wrote:
> Dnia Sat, 27 Nov 2004 17:57:58 +0800, Marcin Debowski naskrobał(a):
>> Przecież dokument gwarancyjny nie musi być tożsamy z oświadczeniem
>> gwaranta kształtującym warunki gwarancji.
> jak najbardziej musi być, jeżeli nie to dopuszczasz sytuację że w reklamie
> twierdzą - 3 lata gwarancji (pomijając fakt że nie widziałem reklamy która
> nie posiadała by odpowiedniej klauzuli *szczegóły u sprzedawcy itp) a na
> dokumencie gwarancyjnym pisze 2 lata i uznajesz że nie jest to sprzeczne.
To (ww przykład) jest oczywiście sprzeczne ale przecież to dosyć typowy
przypadek i to na ogół nie związany z gwarancją. Deklaracja właściwości
towaru podana w reklamie różni sie od stanu faktycznego (i opisanego w
podręczniku użytkownika na stronie 43ciej). Gdy jest to niekorzystne dla
konsumenta, to mamy niezgodność z umową. Co do gwarancji, w tak oczywistym
przypadku, to przyznam że nie wiem jak to powinno wyglądać - czy sąd uzna,
że obowiązują terminy korzystniejsze dla konsumenta (deklaracja z
reklamy).
--
Marcin