  • 41. Data: 2023-04-07 09:46:25
    Temat: Re: dwie nastolatki na drzewie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 07 Apr 2023 01:33:06 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Bo się uparliście na jakieś dziwne zerojedynkowe postrzeganie świata,
    > a tu MZ raczej chodzi o to, aby zarzut miał jakieś podstawy na gruncie
    > okoliczności, dowodów etc. Nie sądze aby mogł być z dupy i nie sądze
    > aby jakikolwiek rozsądny sąd tak stwierdził. Nie oznacza to przecież,
    > że zarzut ma być taki, że się zawsze utrzyma.

    No ale widzisz jakie Robert ma podejscie:
    -sprzedawca internetowy nie wysłał towaru ... a moze to nie jest
    oszustwo (tu ma racje - moze nie jest), nie mamy wystarczajacego
    uzasadnienia, nie mozemy rozpocząc sprawy, a niech se kupiec idzie do
    sądu cywilnego.

    -zmarlo dziecko w samochodzie na parkingu, Robert jeszcze nie wie nic,
    ale "musimy matce postawic zarzuty, żeby ją przesłuchac, bo tak bedzie
    dla niej lepiej". I dla nich, co juz tylko półgębkiem dodaje.
    No to co by tu nam pasowało na zarzut ... byle co, ważne, aby zarzut
    był postawiony (*). Cokolwiek, byle jako tako pasowało.

    No i trzecia sytuacja, gdzie sam przyznaje, ze przestepstwa tak
    naprawde nikt nie podejrzewa, ale muszą jakies wymyślec, aby cos
    ustalic, bo bez podejrzenia przestępstwa śledztwa nie ma.
    Tu mu akurat przyznaje racje - to nie jego wina, ze takie głupie prawo
    mamy, a organy muszą sobie jakos radzic.

    (*) - tu tez ma racje, albo sporo racji - kazdy zarzut daje prawa
    podejrzanemu.

    J.

  • 42. Data: 2023-04-07 09:50:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 5 Apr 2023 17:56:18 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > To najprawdopodobniej jest błąd.

    Ale pismakow, czy rzecznika prokuratury?

    > Ale jak Ci pisałem, że sama treść
    > zarzutu ma mniejsze znaczenie od wynikającej z samego przestawienia
    > zarzutu zmiany roli procesowej, toś "pajacował", że proponuję kłamstwo i
    > pisanie zarzutów "z dupy". Ostateczną kwalifikacje ustala sąd, a i to,
    > dokąd nie uprawomocni się wyrok, to może się to wiele razy zmienić.

    A jakie są podstawy do postawienia zarzutu spowodowania wypadku
    osobie, która nie kierowała?

    To moze teraz sa poddstawy do postawienia zarzutu osobie, która
    stawiała zarzuty ?

    J.

    P.S. ze dwa powody bym wymyslil, moze nawet dwa i pół :-)

  • 43. Data: 2023-04-07 09:52:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 5 Apr 2023 18:45:29 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Spróbuj zrozumieć, że w ostatecznym rachunku to ma małe znaczenie.

    W ostatecznym rachunku to moze ma znikome znaczenie,
    ale czy to nie przestepstwo, takie stawianie zarzutów z d*?

    J.

  • 44. Data: 2023-04-07 10:33:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.04.2023 o 09:46, J.F pisze:

> [...]
    > oszustwo (tu ma racje - moze nie jest), nie mamy wystarczajacego
    > uzasadnienia, nie mozemy rozpocząc sprawy, a niech se kupiec idzie do

    Po coś jednak państwo te sądy cywilne utrzymuje. Przecież można by całe
    sadownictwo przerzucić na dzielnicowych i niech rozsądzają - najlepiej w
    pieszym patrolu - kto ma racje. Miedze, jakość jabłek itd.

> [...]
    > No to co by tu nam pasowało na zarzut ... byle co, ważne, aby zarzut
    > był postawiony (*). Cokolwiek, byle jako tako pasowało.

    Zauważyłeś, że mnie tam nie było i żadnej decyzji nie podejmowałem?
    Wskazałem przypuszczalny powód zmiany podejścia, ale Ty masz do mnie
    pretensje, że komuś tam zarzut postawiono.

    --
    Robert Tomasik

  • 45. Data: 2023-04-07 10:37:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.04.2023 o 09:50, J.F pisze:
    > Ale pismakow, czy rzecznika prokuratury?

    Nie mam zielonego pojęcia. Równie dobrze może tam być coś, o czym nie
    mamy pojęcia i gdybyśmy wiedzieli, to również uznalibyśmy, że tak nalewy
    zarzut postawić. Tak zdroworozsądkowo w typowej sytuacji wydaje się, że
    to błąd.

    > A jakie są podstawy do postawienia zarzutu spowodowania wypadku
    > osobie, która nie kierowała?

    Też się dziwię, ale może jakieś są. Może złapał kierującemu kierownicę i
    przywalił w drzewo? Też nie wiem, czemu by miał to robić, ale pytasz,
    więc odpowiadam.

    > To moze teraz sa poddstawy do postawienia zarzutu osobie, która
    > stawiała zarzuty ?

    A potem idźmy na całość i postawmy zarzuty osobie, która postawiła
    zarzuty osobie, która postawiła zarzuty kierującemu :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 46. Data: 2023-04-07 10:39:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.04.2023 o 09:52, J.F pisze:
    > W ostatecznym rachunku to może ma znikome znaczenie,
    > ale czy to nie przestępstwo, takie stawianie zarzutów z d*?

    O ile ma znaczenie, czy istnieją podstawy, by sadzić, że osoba popełniła
    przestępstwo, to akurat to, jakie dokładnie, to ustali dopiero sąd w
    prawomocnym wyroku. Wcześniej każdy zarzut jest w sumie z d*.
    --
    Robert Tomasik

  • 47. Data: 2023-04-07 11:48:46
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Widać biała była.
    Wniosek: w Holandii przed wyjściem na miasto lepiej się wypastować na ciapato.

    -----
    > Ostatnio, kiedy jakiś policjant, tu, w Holandii, zapytał ją o coś w sklepie, to aż
    zesztywniała -- taka była jej reakcja na widok

  • 48. Data: 2023-04-07 12:13:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Z tymi wszystkimi bym nie szarżował. To Ty sobie coś ubzdurzyłeś.

    ;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 49. Data: 2023-04-07 12:17:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.04.2023 o 09:46, J.F pisze:

    > No ale widzisz jakie Robert ma podejscie:
    > -sprzedawca internetowy nie wysłał towaru ... a moze to nie jest
    > oszustwo (tu ma racje - moze nie jest)

    No może ma rację a może nie ma - od tego jest żeby to sprawdzić.

    > nie mamy wystarczajacego uzasadnienia,

    Oczywiście że mamy. Jak już robert pisał - dostanie hurtowo to sobie
    zrobi. A tam nic robić nie będzie. Paragraf od oszustwa nic nie mówi o
    ilości oszukanych osób więc robert sobie zmyśla kryteria z dupy.

    > -zmarlo dziecko w samochodzie na parkingu, Robert jeszcze nie wie nic,
    > ale "musimy matce postawic zarzuty, żeby ją przesłuchac,

    Nic nie musimy, nawet zapewne nie możnemy jej przesłuchać - ze względu
    na stan psychiczny.

    > bo tak bedzie
    > dla niej lepiej".

    To postawmy dla dobra roberta zarzut pedofilii.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 50. Data: 2023-04-07 12:37:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Apr 2023 10:39:50 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > O ile ma znaczenie, czy istnieją podstawy, by sadzić, że osoba popełniła
    > przestępstwo, to akurat to, jakie dokładnie, to ustali dopiero sąd w
    > prawomocnym wyroku. Wcześniej każdy zarzut jest w sumie z d*.

    To zacytuj przepis o stawianiu zarzutów wczesniej.

    J.