  • 271. Data: 2023-04-13 06:24:46
    Temat: Re: dwie nastolatki na drzewie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A jakby był kontakt, to co by to zmieniło w Twojej ocenie?

    Że mógłby na przykład wyjaśnić i swój błąd naprawić.

    To od dupy strony. Jak wygląda najbardziej typowe oszustwo na OLX czy
    allego? Kilent płaci, nie wysyłas towaru unikasz kontaktu?

    No więc zachodzą okoliczność wprost wskazujące na to że _mogło_ dojść do
    czynu zabronionego, a ty twierdzisz że takie okoliczności dowodzą
    właśnie że nie ma podstaw żeby do takiego czynu doszło. Gdzie was uczyli
    logiki?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 272. Data: 2023-04-13 06:26:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To MZ to inna płaszczyzna. Taki paypal (ebay, czy inny podpiety), zwróci
    > pieniądze, oznaczy lub zablokuje delikwenta ale w żaden sposób nie
    > pójdzie prawną drogą włączając w to składanie zawiadomień.

    Składają - allegro wymaga żeby składać zawiadomienia żeby skorzystać z
    programu ochrony kupujących w praktyce samo je składa i ciebie wzywają
    (jako świadka chyba).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 273. Data: 2023-04-13 07:46:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-04-13, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Składają - allegro wymaga żeby składać zawiadomienia żeby skorzystać z
    > programu ochrony kupujących w praktyce samo je składa i ciebie wzywają
    > (jako świadka chyba).

    Na allegro świat się nie kończy.

    --
    Marcin

  • 274. Data: 2023-04-13 07:48:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-04-13, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Obywatel nie musi wiedzieć. Obywatel jest zaniepokojony i zgłasza. Od
    > tego żeby sprawdzić są "kompetentne organy".

    I mają sprawdać tak dowolną bzdurę tylko dlatego, że obywatel jest
    zaniepokojony i zgłosił?

    Dla oszustwa wcale nie bez.

    --
    Marcin

  • 275. Data: 2023-04-13 09:12:50
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    U mnie pilnują lokalnego kebaba, na zmianę ze sraszą wiejską.
    Kebaby to najbardziej bezpieczny interes w Polsce.

    -----

  • 276. Data: 2023-04-13 16:11:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.04.2023 o 06:19, Shrek pisze:

    > Ale to policjant albo prokurtor ma się znać - nie obywatel.

    Trudno nie przyznać Ci racji. Ale jak dziennikarz chce napisać artykuł,
    to pasowało by się dowiedzieć. Zwłaszcza, gdy to mam być jakiś taki
    alarmistyczny artykuł.

    > Po to że prawdopodobnie popełniono czyn zabroniony? Trzeba by sprawdzić..

    A Twoje podejrzenie z czego wynika? Z tego artykułu, co to pisał go
    dziennikarz, który - jak sam byłeś uprzejmy podnieść - nie ma obowiązku
    się znać?

    > No i właśnie od tego jest policja i prokurator żeby sprawdzić.

    I mają tak każdą głupotę wypisaną przez dziennikarzy weryfikować?

    > Spoko - wiceminister został zdymisjonowany w wyniku afery, ale sprawdzać
    > nie warto...

    Skoro go zdymisjonowano, to zakładam, że zweryfikowano. Z faktu, że nie
    ma doniesień o spektakularnych zatrzymań wnoszę, że stało się, jak
    napisałem. Nie ma żadnego przestępstwa. Ktoś nie pomyślał, że zboże
    techniczne, to po prostu zboże bez odpowiednich badań, a jak do niego
    są, to staje się spożywczym. I można go legalnie sprzedawać do spożycia.
    Po prostu afera polega na tym, że kupiliśmy tańsze zboże z Ukrainy,
    zamiast droższego z Polski.

    --
    Robert Tomasik

  • 277. Data: 2023-04-13 16:15:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.04.2023 o 06:22, Shrek pisze:
    > Obywatel nie musi wiedzieć. Obywatel jest zaniepokojony i zgłasza. Od
    > tego żeby sprawdzić są "kompetentne organy".

    To jak nie wie, to niech się tym nie niepokoi. A jak się niepokoi, to
    sprawa dla jakiegoś psychologa, czy psychiatry, a nie organów ścigania.

    > No to trzeba sprawdzić. Zwykle na początku sprawy jest za mało danych
    > żeby kogoś skazać.

    A jak ja się niepokoję, że ktoś może chcieć zabić Prezydenta RP, to
    Prokurator ma wszczęć w tej sprawie śledztwo i wykluczyć, ze ktoś na
    świecie nie ma takiego zamiaru?

    > To akurat jest zupełnie bez znaczenia.

    To kto będzie pokrzywdzonym?

    --
    Robert Tomasik

  • 278. Data: 2023-04-13 18:24:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Trudno nie przyznać Ci racji. Ale jak dziennikarz chce napisać artykuł,
    > to pasowało by się dowiedzieć.

    Dziennikarz nie jest od tego żeby wyręczać policję. Choć często to robią.
    > Zwłaszcza, gdy to mam być jakiś taki
    > alarmistyczny artykuł.

    Skoro wicepremier za to poleciał to chyba jednak coś na rzeczy jest.

    > A Twoje podejrzenie z czego wynika? Z tego artykułu, co to pisał go
    > dziennikarz

    Tak - a bo co?

    > I mają tak każdą głupotę wypisaną przez dziennikarzy weryfikować?

    Każdą to może nie - z niektórych od razu widać, że głupota. Z innych nie
    widać i wtedy należy to sprawdzić - prawda?

    > Skoro go zdymisjonowano, to zakładam, że zweryfikowano.

    No jak zweryfikowano, skoro twierdzisz, że nie ma podstaw do weryfikacji?

    > Z faktu, że nie
    > ma doniesień o spektakularnych zatrzymań wnoszę, że stało się, jak
    > napisałem.

    Prokuratura twierdzi, że się mylisz:

    "Rzeczniczka Prokuratury Okręgowej w Zamościu prok. Anna Rębacz
    wskazała, że postępowanie zostało wszczęte w sprawie doprowadzenia
    trzech podmiotów do niekorzystnego rozporządzenia mieniem, w celu
    osiągnięcia korzyści majątkowej o wartości 1,5 mln zł."

    > Nie ma żadnego przestępstwa. Ktoś nie pomyślał, że zboże
    > techniczne, to po prostu zboże bez odpowiednich badań, a jak do niego
    > są, to staje się spożywczym.

    Widać prokuratorzy się mniej znają od ciebie, bo jednak przesłanki widzą.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 279. Data: 2023-04-13 18:30:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > I mają sprawdać tak dowolną bzdurę tylko dlatego, że obywatel jest
    > zaniepokojony i zgłosił?

    Dowolną to nie. Ale skoro podstawowe przestępstwo oszustwa na ali polega
    na tym, że zgarniasz kasę i nie wysyłasz, to jakie przesłanki muszą
    zajśc, żeby podejrzewać oszustwo? No może właśnie to, że ktoś nie wysyła?

    > Dla oszustwa wcale nie bez.

    Raczej bez - sytuacja analogiczna jakbyś był detalistą i zamówił dajmy
    na to 1000 ładowarek appla. Dostałeś, sprzedałeś, a potem okazało się,
    że podróbki...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 280. Data: 2023-04-13 18:38:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To jak nie wie, to niech się tym nie niepokoi. A jak się niepokoi, to
    > sprawa dla jakiegoś psychologa, czy psychiatry, a nie organów ścigania.

    To zadzwoń do zamojskiej prokuratury i powiedz im że są pierdolnięci:P
    Bo oni śledztwo w tej sprawie prowadzą.

    A znalazłeś już te kwity że robienie babci na wnuczka jest niekaralne
    dopóki babcia kasy nie odda? Babcie też spławiasz?

    > To kto będzie pokrzywdzonym?

    Zadzwoń do zamojskiej prokuratury. Tylko nie mówi im pd razu żeby są
    pierdolnięci i się nie znają, to może ci powiedzą.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!