  • Data: 2008-11-21 10:40:41
    Temat: do pobrania za opłatą
    Od: "Kazik" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Prowadzę stronę z aforyzmami i cytatami. Korzystanie ze strony jest
    bezpłatne i każdy może dowolnie przeglądać jej zasoby. Planuję teraz dodać
    nową funkcjonalność - możliwość pobrania aforyzmów (zarówno pojedyńczych
    kategorii jak i całości zbiorów) w formie plików PDF. Chciałbym jednak, aby
    była to usługa płatna, coś na poziomie kilku-kilkunastu złotych. W związku z
    tym mam jednak wątpliwości natury prawnej. Czy pobierając opłatę za taki
    plik, w którym będę zamieszczał aforyzmy i cytaty konkretnych osób, bardzo
    często żyjących, nie naruszam ich praw autorskich? Wydaje mi się, że jest to
    tak jak w przypadku gazet, które pobierają opłatę za papier, druk i pracę
    redakcji i cytując inne osoby nie naruszają prawa, albo jak w przypadku
    najróżniejszych antologii, wydawanych drukiem. Nie wiem jednak czy mój tok
    rozumowania jest słuszny i czy wprowadzając taką płatną usługę nie naruszę
    prawa.

    Kazik