  • Data: 2008-11-21 11:51:31
    Temat: Re: do pobrania za opłatą
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 21.11.2008 Kazik <k...@i...pl> napisał/a:
    > Są to typowe aforyzmy - jedno, dwa zdania, każdy podpisany
    > nazwiskiem autora, niektóre także z podaniem utworu, z którego
    > pochodzą.

    MZ i jedno zdanie może mieć charakter utworu tak jak utwór graficzny może
    składać się z pojedyńczej kreski.

    > Antologie zawierają z reguły cytaty związane z pewnymi tematami,
    > tak samo jest u mnie, aforyzmy są pogrupowane w kategorie, więc
    > wydaje mi się, że sytuacja jest podobna, tylko nośnik informacji
    > jest inny - plik elektroniczny, a nie papier.

    Art. 29.
    2(1). Wolno w celach dydaktycznych i naukowych zamieszczać
    rozpowszechnione drobne utwory lub fragmenty większych utworów w
    antologiach.
    3. W przypadkach, o których mowa w ust. 2 i 2(1), twórcy przysluguje prawo
    do wynagrodzenia.

    Podpadasz? W pozostałych przypadkach musisz mieć zgodę. Uprzedzając - to
    że można się z Twoich stron dowiedzieć wielu interesujących rzeczy, nie
    oznacza od razu, że jest to dydaktyka.

    Tak na marginesie, to nie sądzę aby ktokolwiek się przyczepił, więc myślę,
    że możesz spać spokojnie (odnośnie samej publikacji). Jak się ludzie
    zachowając wiedząc, że handlujesz ich cytatami, to już nie jestem pewien.
    Pieniactwa mamy spore narodowe pokłady.

    --
    Marcin