  • 1. Data: 2005-09-01 05:45:47
    Temat: dłużnik - czy warto?
    Od: "yxy" <s...@g...pl>

    Witam,
    Mam następujące oświadczenie dłużnika:
    "Ja niżej podpisany... deklaruję i wyrażam wolę dobrowolnej spłaty mojego
    zadłużenia względem .... z tytułu wzajemnej współpracy w roku 2003, ktore
    stanowi kwotę w wysokości xx złotych.
    Jednocześnie oświadczam iż spłatę ww zobowiązań dokonywał będę w miarę moich
    możliwości finansowych i na warunkach uwzględniających realne możliwości
    spłaty - gotówką a także w inny sposób na warunkach wzajemnie uzgodnionych-
    przy czym deklaruję spłatę w miesięcznych ratach w kwocie x zł.
    Ponadto mając na względzie uczciwe zasady rozliczeń i dotychczasową
    współpracę wyrażam wolę polubownego rozwiązania niniejszej sytuacji oraz
    proponuję Panu wyrażenie zgody na powyższe.
    Proszę zatem o pisemne potwierdzenie przedstawionych warunków i kontakt na
    ww adres."

    Bardzo proszę o opinię czy tylko takie oświadczenie może stanowić o wydaniu
    nakazu zapłaty przez Sąd?
    Jakie będą koszty takiego postępowania?

    Dziękuję

  • 2. Data: 2005-09-01 11:47:34
    Temat: Re: dłużnik - czy warto?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "yxy" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Bardzo proszę o opinię czy tylko takie oświadczenie może stanowić o
    wydaniu
    > nakazu zapłaty przez Sąd?

    Moim zdaniem, wobec faktu, że nie ma tu terminu należało by wezwać
    gościa pisemnie do zwrotu w określonym terminie. I teraz już z tymi
    dwoma dokumentami nie powinno być problemu z uzyskaniem nakazu
    zapłaty. O ile się nie przedawni.

    > Jakie będą koszty takiego postępowania?

    2% + klauzula wykonalności - kilkadziesiąt złotych (chyba 35 zł)

  • 3. Data: 2005-09-01 12:39:24
    Od: "yxy" <s...@g...pl>

> [...]
    > gościa pisemnie do zwrotu w określonym terminie. I teraz już z tymi
    > dwoma dokumentami nie powinno być problemu z uzyskaniem nakazu
    Uważasz że takie dwa dokumenty wystarczą jak rozumiem

    >O ile się nie przedawni.
    kiedy się przedawni - jaki jest czas 3lata?

    dzięki za info

  • 4. Data: 2005-09-01 15:45:02
    Od: Glorius Glory <e...@q...cy>

    Dnia Thu, 1 Sep 2005 07:45:47 +0200, yxy napisał(a):

> [...]
    > ww adres."
    >
    > Bardzo proszę o opinię czy tylko takie oświadczenie może stanowić o wydaniu

    Nakazu zapłaty i to na dodatek w postępowaniu nakazowym.

    --
    Pozdrawiam,
    Glorius Glory

  • 5. Data: 2005-09-01 16:15:01
    Od: "yxy" <s...@g...pl>

    > Nakazu zapłaty i to na dodatek w postępowaniu nakazowym.

    niezależnie od kwoty i braku innej dokumentacji o współpracy?

    pzdr

  • 6. Data: 2005-09-01 20:12:07
    Od: Glorius Glory <e...@q...cy>

    Dnia Thu, 1 Sep 2005 18:15:01 +0200, yxy napisał(a):

    > niezależnie od kwoty i braku innej dokumentacji o współpracy?
    >
    > pzdr

    Kwestia współpracy powinna zostać udowodniona.

    --
    Pozdrawiam,
    Glorius Glory

  • 7. Data: 2005-09-01 22:06:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Uważasz że takie dwa dokumenty wystarczą jak rozumiem

    Uważam, ze tak. Jest dokument stwierdzający istnienie zobowiązania
    oraz upłynął jego termin.

    > kiedy się przedawni - jaki jest czas 3lata?

    To zależy z czego wynikało to zobowiązanie. Generalnie jest trzy lata.
    Ale są wyjątki.