  • Data: 2007-06-27 08:41:43
    Temat: długi po ojcu żony (przyszlej)
    Od: tom <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Za czas niedługi żenie się. Ojciec narzeczonej nieżyje od kilku lat. Po
    jego śmierci dotarły do nas sygnały, że w banku ma niespłacony kredyt.
    Bank zlecił windykacje długu firmie windykacyjnej, która po kilku
    telefonach ustaliła że kredytobiorca nieżyje i temat ucichł.

    Jednak cały czas żyjemy w strachu, że kiedyś się upomną. Poza moją
    narzeczoną, było jeszcze dwóch "spadkobierców" po ojcu. (w
    rzeczywistości nie odziedziczyli nic poza długiem!).

    I pytanie: czy jesli kiedys bank/windykator/komornik jednak zacząłby
    windykować dług, czy ma prawo oczekiwać, że ja jako mąż będe spłacał
    długi po nieżyjącym ojcu żony?

    I jak do tego ma się ten zapis, który znalazłem w sieci:

    > od ostatniej nowelizacji kodeksu rodzinnego i opiekuńczego wierzyciel nie może już
    egzekwować długu małżonka z majątku wspólnego,
    >jeżeli drugi małżonek nie wyraził w formie pisemnej zgody na jego
    zaciągnięcie.

    dziękuję za wszelkie info!
    .