  • 321. Data: 2022-09-02 15:51:18
    Temat: Re: dezubekizacja
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > szukając na szybko, taki materiału z komentarzem Tymochowicza. Filmów
    > było więcej, jak chcesz poszukaj.
    > https://www.youtube.com/watch?v=TG2NS7V8lMc

    Obejrzałem. Na pewno jest to osoba próbująca jakoś dowodzić tym tłumem.
    Jaki ma cel, no to już by trzeba jego najpierw zapytać. Z czego wynikają
    podejrzenia, ze to policjant? Po prostu pytam.

    Osobiście uważam, że był zamiar dojść skądś dokądś. Czoło zmieniło
    kierunek chcąc się uchylić od kontaktu z kordonem. Widać w czole nie
    było nikogo, kto by wiedział, gdzie mają iść i dlatego, jak ktoś rzucił
    hasło, by skręcić "w lewo", to poszli.

    Teraz pytanie, czy celem tego filmowanego mężczyzny było doprowadzenie
    protestujących w określone miejsce, czy - jak sugerujesz - naprowadzenie
    na kordon Policji. I jaki by miało sens naprowadzanie na Policję. Nie po
    to Policja kordonem coś ta osłaniała - nie znam terenu, wiec ne wiem w
    sumie gdzie oni szli, a gdzie by doszli idąc w lewo - żeby naprowadzać
    na siebie maszerujących. To prędzej uznałbym za jakiegoś
    "współpracownika" tego, co wymyślił skręt w lewo.

    --
    Robert Tomasik

  • 322. Data: 2022-09-02 15:51:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Sep 2022 13:42:38 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > https://tiny.pl/wmn96
    > https://tiny.pl/wmn9b
    > https://tiny.pl/wmnwq
    >
    > To trzy na odcinku 200 metrów. Nie chce mi się szukać dalej, bo to bez
    > sensu.

    Ciekawie macie w tym Nowym Sączu.
    Jakas ukryta opcja żydowska?

    Bo ...
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Pomniki_ofia
    r_Zag%C5%82ady_%C5%BByd%C3%B3w_w_Polsce

    To jakby mocno ponad srednia wyskoczyliscie.

    Przy czym pomnik w Treblince, Bełzcu i Warszawie nie dziwi.
    I jeszcze pare obozow zaglady i gett mielismy.

    Z pewnym zdziwieniem widze tez dwa u mnie
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Plac_Bohater%C3%B3w_Ge
    tta_we_Wroc%C5%82awiu
    nawet trudno mi powiedziec gdzie to jest

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pomnik_Pami%C4%99ci_Of
    iar_Nocy_Kryszta%C5%82owej
    jakis taki malo holocaustowy ...

    No ale google znajduje tez
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pomnik_Pami%C4%99ci_o_
    Zag%C5%82adzie_Rom%C3%B3w_w_Borz%C4%99cinie
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Dzie%C5%84_Pami%C4%99c
    i_o_Zag%C5%82adzie_Rom%C3%B3w
    http://muzeum.tarnow.pl/na-bister/birkenau-pomnik/

    i kopalnia
    http://muzeum.tarnow.pl/na-bister/

    > Może nie zwracasz uwagi.

    Na pewno nie zwracam, ale tez jak widac - jakies takie rzadkie
    (nie dotyczy NS) i niewyrazne .. tzn kilka wyraznych jest,
    ale co to jest na 38 mln kraj ..

    > Przede wszystkim mniej ich było chyba.

    Też, ale marketing tez znacznie gorszy.

    J.

  • 323. Data: 2022-09-02 16:10:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Sep 2022 13:38:02 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > A uważasz, że nie?

    No chyba zadna - sprawca/y ma zaplacic.

    Chyba, ze chodzi ci o to, ze stadionowi moze zaplacic oficjalny
    organizator.
    Gorzej, jak sam sobie ma zaplacic :-)

    > Bo przeważnie jednak właśnie są tego organizatorzy. Tylko sobie to robią
    > "z tylnego fotela". Więc udawajmy dalej, że to spontanicznie wszyscy
    > przyszli.

    No, bywalo ponoc, ze ktos zorganizował autokary i dowiozł, ale
    ostatnio spontaniczne kobiety tez były.

    > Pewnie, że to możliwe. I dlatego są spontaniczne. :-) Nie, one są
    > spontaniczne, bo organizator zdaje sobie sprawę z ryzyka i nawet nie
    > próbuje nad tym zapanować.

    przede wszystkim to chyba nie ma ochoty sie zajmowac całą
    papierologią, a moze nawet nie ma czasu - bo wydarzenie spontaniczne.

    > Dotknąłeś bardzo ważnej kwestii, ale podejrzewam że nie celowo i nawet
    > nie wiesz jakiej. Skąd wiadomo, że stojący w banku facet z pistoletem
    > mierzący do kasjerki, to nie jest aktor, a tam filmu nie kręcą?

    Chocby i tak.

    Choc film ma stosowną oprawe, kamere, reflektory, rezysera i reszte
    ekipy. Ale moze bank szkolenie zamówił :-)

    No i mamy przyklad dla Kviatka - czy mozna tak w ramach szkolenia
    do doroslych ludzi mierzyc z prawdziwej broni ... a przynajmiej
    wyglądającej jak prawdziwa. A potem moze rece wiązac ...

    > Za bezpieczeństwo na imprezie masowej odpowiada organizator.

    Formalnie. Bo praktycznie - nie ma szans, jak przyjdą
    "przewazajace siły wroga".

    > Jeśli
    > postanowiłeś wziąć udział w imprezie "spontanicznej", gdzie
    > "spontanicznie" się zorganizowaliście i swoją obecnością legitymujecie
    > zachowana grupy, to czemu Policja ma to ogarniać?

    Bo takie ma, k*, zadania. W ustawie wpisane, czy sie to kulsonom
    podoba, czy nie :-P

    > To Ty i reszta
    > "spontanicznie" zgromadzonych jesteście współorganizatorami.

    Masz na to jakies poparcie prawne?

    > Policja tego nie organizuje.

    Policja nie, choc jak pamietam niedawne marsze Kobiet we Wrocku,
    to moglbym polemizowac.
    Bo jak idzie duża grupa, nie tylko kobiet, ulicą po jezdni,
    a policja jedzie radiowozem na początku kolumny i wstrzymuje ruch
    z tylu na ulicy, to mnie ciekawi jak sie tak spontanicznie dogadali.

    A moze sie znalazl jakis organizator i w trybie blyskawicznym
    zezwolenie dostal?
    Tylko co policja w tym calym interesie robi ... kto im zleca zadania?

    No ale poza tym policja ma obowiazek pilnowac porządku i
    przestrzegania prawa, a nie ma prawa mieszac sie do legalnej
    manifestacji, chocby spontanicznej.

    > Jak z tym aktorem w Banku?

    Jakos tak.
    Ale aktor wyglada na bandyte, a wlasciciel wyglada na czlowieka
    malujacego płot ...

    > Japończycy mawiają, że "Nic nie usprawiedliwia wypowiedzenia
    > posłuszeństwa przez samuraja, chyba, ze wygra".

    Bylo dawno.

    >Wydaje mi się, że tu pasuje.

    Jak zawsze. "Zwyciezcow nikt nie sądzi".

    J.

  • 324. Data: 2022-09-02 16:31:23
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 02-09-2022 o 15:51, Robert Tomasik napisał:

> [...]
    > na siebie maszerujących. To prędzej uznałbym za jakiegoś
    > "współpracownika" tego, co wymyślił skręt w lewo.

    Taki cel jaki miało rzucanie w policję butelką - też przecież było na
    nagraniu...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 325. Data: 2022-09-02 16:34:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Sep 2022 13:28:37 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Zajrzyj do ustawy, na czym polega odpowiedzialność solidarna. Przecież
    > Ci, co zapłacą mogą sobie cywilne uzyskać zwrot od tych, co niszczyli.
    > Po prostu nie musi ich szukać poszkodowany.

    Ale czemu mieliby cokolwiek płacic, jesli nic nie niszczyli?

    > Natomiast krzyczący mogą
    > zadbać o to, by albo był organizator, który to ogarnie, albo samemu
    > jakoś to ogarnąć. Tyle wolności, ile odpowiedzialności.

    To oni odpowiedzialnie krzyczą, a reszta niech odpowiada za siebie.

    W odroznieniu od policji, gdzie jest cala masa odpowiedzialnych nad
    pojedynczym kulsonem.

    > Powinien upilnować. Może wynająć ochronę, albo inaczej zapobiec. Takich
    > konstrukcji prawnych jest masa: imprezy masowe, mecze, dyskoteki,
    > przedsiębiorstwa uruchamiane "siłami natury" - to pierwsze z brzegu
    > przykłady. Przewoźnik, to nie jest jakieś oderwane unormowanie prawne.

    Z tymi przedsiebiorstwami to nie masz przypadkiem na mysli
    odpowiedzialnosc cywilnej za szkody spowodowane u innych?
    I to raczej kwestia ubezpieczenia, a nie ochrony.

    A w innych przypadkach?

    Tak czy inaczej to nie wyłącza odpowiedzialnosci pasazera czy innego
    chuligana za zniszczenia w tramwaju. O ile go złapią.

    > Jeśli to spółdzielnia, to pewnie mogło by się tak zdarzyć. Przeważnie
    > motorniczy nie jest przewoźnikiem.

    No ale nie ma innego pracownika przewoznika w tramwaju.
    Czyli motorniczy winny :-)

    > Julki ukrywają dowody przed kulsonami? To jakaś gra komputerowa? Jakaś
    > alternatywna rzeczywistość?

    Nie, to policjanci ukrywaja kulsonow ...

    o masz
    https://youtu.be/tg0GupFjcpg?t=267

    Ktory bił przechodnia pałą?

    To cala jednostka wysłana w ten rejon niech płaci.
    A potem niech sobie dochodzą od siebie naleznosci solidarnej.

    Cala masa ciekawych filmikow byla, ale nie notowalem,
    a jak trzeba, to odszukac trudno.

    O masz
    https://demotywatory.pl/5066011/Wstrzasajace-nagrani
    e-z-Glogowa

    Za Tuska, to przynajmniej takiego jednego skazali.

    Pecha mial duzego, bo przeciez nie dzieki policji, ministrowi
    czy Tuskowi go skazali.
    Kazał Tusk bic narodowcow, to bil :-)

    > Mam nadzieję, że nie będę musiał.

    Z ciekawosci pojedz.
    Tych tajemniczych kulsonow zobaczysz, a moze i policjantow dzielnie
    przestrzegajacych prawa.
    I bedziesz mogl napisac, ze dumny jestes z postawy kolegow ...

    J.

  • 326. Data: 2022-09-02 16:38:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.09.2022 o 15:51, J.F pisze:
    > iekawie macie w tym Nowym Sączu.
    > Jakas ukryta opcja żydowska?
    >
    > Bo ...
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Pomniki_ofia
    r_Zag%C5%82ady_%C5%BByd%C3%B3w_w_Polsce

    Ten wykaz nie jest na pewno kompletny. Wypisałem Ci trzy na 200 metrach.
    Po sąsiednich miejscowościach jest masa tych pomników. WIKI ma swoje
    przypadłości.

    Kiedyś redagowałem tam artykuły, ale od pewnego czasu już tego nie
    robię. Wydaje mi się, ze obecnie właśnie ta fajna idea trochę się
    wypatrzyła. Po prostu nie chce mi się "przepychać" z idiotami. Mnie
    zajmie kilka godzin zebranie materiału i napisane czegoś, a potem
    oszołom napisze, ze notka biograficzna - fakt autentyczny sprzed
    miesiąca - jest plagiatem. Co mogę nowatorskiego wymyślić w notce, że
    gość urodził się, dowodził w takich latach takimi okrętami i zmarł. No i
    powołałem się na stronę Gminy, bo akurat taka znamienita postać u nas
    zmarła i opublikowali jego "życiorys". Na WIKI był "martwy" odnośnik, to
    chciałem dopisać, bo potem zniknie ze strony Gminy.

    Innym razem pisałem opinię i oglądałem "granaty". Miałem je przed sobą.
    Chciałem dopisać kilka słów do artykułu, bo granat amerykanki i
    brakowało kilku szczegółów. A tu ktoś publikacje zablokował, bo brakuje
    źródeł. Rozważałem wysłane mu tego granatu i niech sobie go sam obejrzy.
    I tak co jakiś czas. Tu też pewne mógłbym choćby te trzy pomniki dodać,
    ale zaraz się jakiś idiota tam obudzi i mu coś nie bedzie pasowało.

    > To jakby mocno ponad srednia wyskoczyliscie.

    Nie, moim zdaniem na WIKI nie ma ich. Bo naprawę z głowy mogę jeszcze
    wiele wymienić. Tylko nie chce mi się szukać. Nigdy jakoś szczególnie
    się tym nie interesowałem i nie analizowałem, czy to tylko pomordowanych
    Żydów, czy razem z Romami przykładowo. U nas w każdej większej
    miejscowości jest jakaś pamiątka, bo w Galicji ich mnóstwo mieszkało.
    Zazwyczaj gdzieś jest jakaś tablica, czy pomnik.

    > Przy czym pomnik w Treblince, Bełzcu i Warszawie nie dziwi.
    > I jeszcze pare obozow zaglady i gett mielismy.

    Wiesz, jeśli jest jakiś fundator i uwieczniana idea ne jest szczególnie
    zła, to w sumie komu to przeszkadza? Jak u nas ten ostatni planowało, to
    sugerowałem, że skoro ma być w przestrzeni miejskiej, to może dopisać i
    nieżydowskie ofiary. Znane są nazwiska pewnie kolejnych pół tysiąca
    sądeczan pomordowanych jako zakładnicy, bo u nas partyzantka dość
    prężnie działała. Ale nie spotkało się to z aprobata.

> [...]
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Plac_Bohater%C3%B3w_Ge
    tta_we_Wroc%C5%82awiu
    > nawet trudno mi powiedziec gdzie to jest

    Bo nie zwracamy na to uwagi.

> [...]
    > Na pewno nie zwracam, ale tez jak widac - jakies takie rzadkie
    > (nie dotyczy NS) i niewyrazne .. tzn kilka wyraznych jest,

    Po pierwsze obecna Polska nie pokrywa się z tą sprzed 1939 roku. Trzeba
    by zbadać temat podobnych pomników na naszych utraconych wschodnich
    terenach. Przecież tam Niemcy też mordowali Żydów.

    Z kolei "Ziemie Odzyskane", to pewnie z Żydów zostały opróżnione, zanim
    tam Polacy przyszli. To nie jest tak, jak w Sączu, że to była 1/3
    populacji i pozostali sądeczanie po prostu ich pamiętali. Bo mnie akurat
    "zwisa", jakiego wyznania jest sąsiad. No i stąd jednak są ludzie,
    którzy w tych zamordowanych bardziej sąsiada widzą, niż Żyda.

    Inna sprawa, że Sącz w oczach Żydów jest taki trochę szczególny. Tu jest
    pochowany twórca jakiegoś odłamu i on dość regularne tu "pielgrzymują".
    Mniej więcej, jak Katolicy do Częstochowy. No i wydaje mi się, że takich
    pomników będzie więcej tam, gdzie mieszka większa społeczność żydowska.
    Bo pewnie w Gdańsku też Żydów mordowano, ale szanse na to, że fundator z
    Nowego Sącza pojedzie o Gdańska i ufunduje pomnik są pewnie mniejsze.

    --
    Robert Tomasik

  • 327. Data: 2022-09-02 16:42:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Sep 2022 13:07:00 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Nie jest, ale tych przypadkowych można ominąć z daleka, by Cie z nimi
    > nie utożsamiano.

    Ale nie ma potrzeby omijac z daleka.

    Jest za to potrzeba przedstawienia dowodow.

    > No i?

    No i jakos zaden kulson nie interweniowal, a przeciez ma obowiazek.

    No to niech wszyscy płacą :-)

    > No właśnie o to chodzi, by we wszystkim był jakiś rozsądek i umiar,
    > bowiem jak go nie ma, to zdarzają się nieprzyjemne wypadki.

    Ale to chyba gdzies w szkole powinni uczyc zasad praworządnego
    demonstrowania ...

    Tylko praworządne jest mało skuteczne :-)

    J.

  • 328. Data: 2022-09-02 17:14:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.09.2022 o 16:10, J.F pisze:

    > No chyba zadna - sprawca/y ma zaplacic.
    >
    > Chyba, ze chodzi ci o to, ze stadionowi moze zaplacic oficjalny
    > organizator. Gorzej, jak sam sobie ma zaplacic :-)

    Dokładnie o to chodzi. I wówczas to już jego sprawa, jak sobie pilnuje. >
    > przede wszystkim to chyba nie ma ochoty sie zajmowac całą
    > papierologią, a moze nawet nie ma czasu - bo wydarzenie
    > spontaniczne.

    Ale jakby na spontaniczne nikt nie chodził z obawy o konieczność
    zapłacenia odszkodowania, to nagle by się okazało, że jednak, jak to ma
    się odbyć, to trzeba to zorganizować.

> [...]
    > doroslych ludzi mierzyc z prawdziwej broni ... a przynajmiej
    > wyglądającej jak prawdziwa. A potem moze rece wiązac ...

    A jak ktoś przechodzący uzna, że to napad i odstrzeli napastnika?

    > Formalnie. Bo praktycznie - nie ma szans, jak przyjdą "przewazajace
    > siły wroga".

    To rozwiązuje zgromadzenie i wzywa Policję. I sprawa jest jasna. Albo
    nadchodzisz, albo zostajesz.

    > Bo takie ma, k*, zadania. W ustawie wpisane, czy sie to kulsonom
    > podoba, czy nie :-P

    Zdanie kulsonów mnie mało interesuje. Za bezpieczeństwo imprezy
    odpowiada organizator, więc Policja tylko o tyle, o ile sama to organizuje.

    > Masz na to jakies poparcie prawne?

    W jakim sensie?

    --
    Robert Tomasik

  • 329. Data: 2022-09-02 17:15:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Taki cel jaki miało rzucanie w policję butelką - też przecież było na
    > nagraniu...

    I też tego nie rozumiem.

    --
    Robert Tomasik

  • 330. Data: 2022-09-02 17:17:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jak drut. Jak wszyscy, to i Ty. Zresztą nie wiem, czy masz świadomość,
    > ze też płacisz :-P

    No właśnie - a zgodnie z twoją propozycją powinny wszystkie kulsony z
    kulsonariatu:P

    > Nie za bardzo. Kluczowym, by bili wówczas, gdy wolno.

    A kiedy wolno bić?

    > Rozwiniesz?

    Pewnie miał na myśli to, że jak kuson widzi jak inny kulson łamie prawo
    to ma obowiązek interweniować w obronie tegoż (prawa nie kulsona).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!