    From: Marek <m...@h...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: dane osobowe - prosba o usuniecie z bazy
    Date: Fri, 18 Jul 2003 15:05:46 +0200

    Witam.
    Przejrzałem grupę googlami - o danych osobowych mnóstwo postów, ale żaden
    nie pomógł mi w wystarczającym stopniu więc pytam:
    Okazało się, że pewna firma przetrzymuje dane osobowe mojej babci i
    sprzedaje je sobie na lewo i prawo. Dzięki czemu moja babcia dostaje tony
    spamu do skrzynki (takiej rzeczywistej - babcia nie uzywa e-maila :) ) typu
    "Wygrała Pani mieszkanie - wystarczy kupić u nas cement za 200zł a dostanie
    Pani kluczyki" lub "Super beczki do kiszenia ogórków! Przy zakupie 9
    dziesiąta gratis!".
    Nie mam pojęcia jak owa firma weszła w posiadanie danych mojej babci - nie
    będę wnikał, czy coś gdzieś kiedyś podpisywała czy nie. Musze tylko
    poprosić ową firmę (i kilka innych przy okazji), by usunęły dane babci z bazy.

    Bardzo proszę o jakiś wzór takiej prośby. Może ktoś z szanownych
    grupowiczów zna adres w sieci, gdzie znajduje się ów dokument? Ponadto
    bardzo proszę o wszelkie uwagi i sugestie jak postępować z firmami
    handlującymi naszymi danymi. Jeśli okaże się, że jakaś firma handluje moimi
    danymi, a ja jestem przekonany, że niczego takiego nie podpisywałem, to jak
    można się dowiedzieć skąd mają moje dane?

    Dziękuję za wszelką pomoc
    --
    pozdrawiam
    Marek Monikowski