  • 41. Data: 2008-10-31 17:53:44
    Temat: Re: czy to kradziez internetu??
    Od: NoName <n...@n...pl>

    Arek pisze:

    > Bredzisz.
    >
    > Ale jak chcesz się przekonać o tym boleśnie na własnej skórze to
    > podepnij się do mojej sieci.
    >
    > To jak ? Bawimy się?

    Jesli twoj AP nie jest zabezpieczony i przydziela adres z DHCP to mozesz
    mi skoczyc !

  • 42. Data: 2008-10-31 17:53:47
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:geffud$pfb$2@inews.gazeta.pl Flo
    <f...@N...gazeta.pl> pisze:

    > Tutaj przesadziłeś.
    > W zasadzie to nawet bardzo przesadziłeś.
    > WEP jest normalnie używany i czasami nie ma sposobu aby tego uniknąć.
    > Prosty przykład.
    > Jest sobie urządzenie, które obsługuje tylko i wyłącznie WEP. Choćbyś
    > nawet chciał to i tak nie możesz ustawić WPA w AP bo urządzenie nie będzie
    > mogło w sieci pracować, a po co taka sieć skoro korzystać z niej nie
    > można.
    Przykład jest prosty jak ty i twoja "argumentacja".
    W chwili obecnej nie znam dostępnego w handlu urządzenia nie obsługującego
    WPA.
    Z uwagi na sposób szyfrowania zaimplementowany w protokole WEP możliwość (i
    szybkość) jego złamania przy użyciu powszechnie dostępnych programików jest
    taka, że jedynie debil nie zastosowałby urządzenia udostępniającego
    wielokrotnie bezpieczniejszy algorytm. Jeśli przestarzałe urządzenie nie
    obsługuje tego mechanizmu należy je wymienić.
    Na zakończenie polecam wyposażenie się w wiedzę, a do tego czasu trzymanie
    gęby (klawiatury) na kłódkę.

    > Podsumowując.
    > Można uznać, że używając zwrotu "debil" stałeś się bohaterem przysłowia
    > "przyganiał kocioł garnkowi".
    Uznawaj co chcesz.
    Nie sadzisz chyba jednak, lamo, że twoje "podsumowanie" ma jakiekolwiek
    znaczenie?

    --
    Jotte

  • 43. Data: 2008-10-31 18:04:04
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik NoName napisał:
    > Jesli twoj AP nie jest zabezpieczony i przydziela adres z DHCP to mozesz
    > mi skoczyc !

    Ok. To umawiamy się na zabawę?

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 44. Data: 2008-10-31 18:09:59
    Od: NoName <n...@n...pl>

    Arek pisze:

    > Ok. To umawiamy się na zabawę?

    Na jaka zabawe czy tobie tak ciezko zrozumiec ze jesli Ap masz
    skonfigurowany na Open Free to All to kazdy pecet sie podlaczy do
    niezabezpieczonej sieci bezprzewodowej traktujac ja jako swoje AP .

    Zerknij do specyfikacji 802.11

  • 45. Data: 2008-10-31 18:12:17
    Temat: Re: czy to kradziez internetu?? [niezabezpieczone WiFi]
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    Arek <a...@e...net> pisze:

    > Uważasz, że Kowalski ma prawo w takiej sytuacji sobie pojeździć?
    >
    > To może po Twojej żonie i córce też?
    >
    > No chyba, że założyłeś im tam kłódki ??

    Najlepszą analogią jest droga przez pole. Jak nie ma znaku lub zakazu to
    domniemanie prawa do przejścia tą drogą jest uzasadnione.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : a...@x...wp.pl
    Świat jest oszukańczy, jak zwodniczy osioł.

  • 46. Data: 2008-10-31 18:29:31
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 31 październik 2008 18:42
    (autor Flo
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gefg22$pfb$3@inews.gazeta.pl>):

    > I wszystko jasne :)

    Czujesz się z tego powodu lepszy?

    --
    Tristan

  • 47. Data: 2008-10-31 18:34:42
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    Arek wrote:

    > Uważasz, że Kowalski ma prawo w takiej sytuacji sobie pojeździć?
    Nie uważam, analogia polegała na głupocie pretensji, że komuś łatwo poszło
    skorzystanie z niezabezpieczonej sieci. BTW Kowalski mógłby się tłumaczyć,
    że pojeździł sądząc, że właściciel nie ma nic przeciw temu skoro auto
    otwarte, kluczyki w stacyjce i dowód rejestracyjny na widoku. Podejrzewam,
    że ewentualny wyrok byłby niższy niż w przypadku kradzieży z włamaniem.
    Kowalski mógłby zresztą iść w zaparte i twierdzić, że właściciel mu
    pozwolił i dlatego zostawił wszystko otwarte.
    > To może po Twojej żonie i córce też?
    Kulą w płot. :P

    --
    Maciek

  • 48. Data: 2008-10-31 18:35:38
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    NoName wrote:

    > A jesli nie znasz ?
    O kurde, nie pomyślałem...
    Jeśli nie znam, to chyba nie moja sieć?
    :)
    --
    Maciek

  • 49. Data: 2008-10-31 18:37:50
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    Tristan wrote:

    > Słabo znam się na WiFi i może czegoś nie dopatrzyłem... Ale po prostu
    > przychodzę do domu i laptop sam się mi podłącza... Przychodzę do pracy i
    > sam się mi podłącza... A jakby sieć się nie ujawniała, to by nie złapał,
    > że nagle się pojawiła sieć i musiałbym ręcznie aktywować zapewne.
    Ja nie twierdzę, że jestem guru radiowym, ale jeśli mam swoje lub inne
    sieci, do których wolno mi się podłączyć, to sobie je definiuję w
    ustawieniach i odtąd łączą się automagicznie lub po kliknięciu. Nawet
    Windows to potrafi.

    --
    Maciek

  • 50. Data: 2008-10-31 18:43:09
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    Jotte wrote:

> [...]
    > wielokrotnie bezpieczniejszy algorytm. Jeśli przestarzałe urządzenie nie
    > obsługuje tego mechanizmu należy je wymienić.
    Niestety nadal ludzie używają urządzeń, które nie potrafią szyfrować WPA ani
    WPA2. Jeśli jest to laptop, całkiem sprawny, który ma wbudowaną kartę
    radiową, to szkoda go wyrzucać na śmietnik.
    Nie zmienia to faktu, że złamanie WEP-64 to kwestia kilkunastu najdalej
    minut, a WEP-128 przy odpowiednim ruchu da się złamać w ciągu godziny.
    Jednak pozostając "w temacie" - byłoby to zabezpieczenie dające podstawy
    prawne do oskarżenia. Nie da się WEP złamać "przez przypadek" :)

    --
    Maciek