    From: "G G" <k...@X...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: czerwcowy bilet miesieczny wazny do 27 czerwca
    Date: Fri, 1 Jul 2005 00:56:35 +0200

    Witam wszystkich bardzo serdecznie.

    Mam problem.

    Na wstepie chcialbym wyjasnic wszelkie powiazania, o ktorych bede dalej
    opisywal:

    firma EURO-BUS - przewoznik autobusowy na podmiejskiej linii 102.
    firma Transkontol - firma upowazniona do kontroli biletow, ktora
    podpisala umowe o wspolprace z euro-bus.
    ja - pasazer linii 102.

    Na poczatku miesiaca czerwca wykupilem, jak co miesiac, bilet autobusowy
    miesieczny na miesiac czerwiec. Zaplacilem za niego o 6zl mniej niz w
    maju (nie pytalem sie dlaczego, po prostu zaplacilem). W bilecie
    dostalem, jak co miesiac, pieczatke firmy oraz wpis "06", ktory ma
    oznaczac czerwiec.
    Dwa dni temu (29 czerwca), wracajac autobusem do domu, zostalem
    skontrolowany przez firme transkontrol. Pracownik tej firmy swierdzil,
    ze moj bilet jest niewazny i wypisal "oplate dodatkowa". W tym miejscu
    dodam, ze niczego nie podpisywalem. Pan kontroler po prostu spisal moje
    dane z biletu miesiecznego i dal mi papierek.
    Po zaistnielej sytuacji zglosilem sie do przewoznika z prosba o
    wyjasnienie. Okazalo sie, ze bilet byl tanszy dlatego, ze byl wazny do
    27 czerwca. Oczywiscie wlasciciel, sprzedajac mi bilet, nie zapytal mnie
    wczesniej, czy chce bilet wazny do konca miesiaca, czy tylko do 27
    czerwca (po prostu wbil mi pieczatke frimy, wpisal "06" i skasowal
    pieniadze). Wyjasnil mi tez, ze na poczatku miesiaca wyslal do
    Transkontrol liste osob, ktore wykupily 'pelne' bilety i one mialy prawo
    podrozowac do konca miesiaca. Nadmienie tutaj, ze kontroler w czasie
    kontroli nie mial przy sobie zadnej listy.

    Moje pytania sa nastepujace:

    1. Czy oplata dodatkowa zostala nalozona na mnie slusznie?
    2. Czy moj bilet byl wazny do konca czerwca (na bilecie widnieje tylko
    stempel i liczba "06", analogicznie jak poprzednie miesiace, nie
    widnieje tam cena, ktora zaplacilem).
    3. Czy odwolywac sie do transkontrol, przedstawiajac im moj bilet do
    wgladu?
    4. Czy zadac od Euro-bus pokrycia oplaty dodatkowej?
    5. Czy brak mojego podpisu pod "oplata dodatkowa" upowaznia te firme do
    wniesienia sprawy do sadu grodzkiego lub innego urzedu?

    Z gory dziekuje za odpowiedzi. Oczywiscie, jesli cos jeszcze jest nie
    jasne, to prosze napisac.

    Pozdrawiam.

    --