  • 1. Data: 2005-06-30 22:56:35
    Temat: czerwcowy bilet miesieczny wazny do 27 czerwca
    Od: "G G" <k...@X...pl>

    Witam wszystkich bardzo serdecznie.

    Mam problem.

    Na wstepie chcialbym wyjasnic wszelkie powiazania, o ktorych bede dalej
    opisywal:

    firma EURO-BUS - przewoznik autobusowy na podmiejskiej linii 102.
    firma Transkontol - firma upowazniona do kontroli biletow, ktora
    podpisala umowe o wspolprace z euro-bus.
    ja - pasazer linii 102.

    Na poczatku miesiaca czerwca wykupilem, jak co miesiac, bilet autobusowy
    miesieczny na miesiac czerwiec. Zaplacilem za niego o 6zl mniej niz w
    maju (nie pytalem sie dlaczego, po prostu zaplacilem). W bilecie
    dostalem, jak co miesiac, pieczatke firmy oraz wpis "06", ktory ma
    oznaczac czerwiec.
    Dwa dni temu (29 czerwca), wracajac autobusem do domu, zostalem
    skontrolowany przez firme transkontrol. Pracownik tej firmy swierdzil,
    ze moj bilet jest niewazny i wypisal "oplate dodatkowa". W tym miejscu
    dodam, ze niczego nie podpisywalem. Pan kontroler po prostu spisal moje
    dane z biletu miesiecznego i dal mi papierek.
    Po zaistnielej sytuacji zglosilem sie do przewoznika z prosba o
    wyjasnienie. Okazalo sie, ze bilet byl tanszy dlatego, ze byl wazny do
    27 czerwca. Oczywiscie wlasciciel, sprzedajac mi bilet, nie zapytal mnie
    wczesniej, czy chce bilet wazny do konca miesiaca, czy tylko do 27
    czerwca (po prostu wbil mi pieczatke frimy, wpisal "06" i skasowal
    pieniadze). Wyjasnil mi tez, ze na poczatku miesiaca wyslal do
    Transkontrol liste osob, ktore wykupily 'pelne' bilety i one mialy prawo
    podrozowac do konca miesiaca. Nadmienie tutaj, ze kontroler w czasie
    kontroli nie mial przy sobie zadnej listy.

    Moje pytania sa nastepujace:

    1. Czy oplata dodatkowa zostala nalozona na mnie slusznie?
    2. Czy moj bilet byl wazny do konca czerwca (na bilecie widnieje tylko
    stempel i liczba "06", analogicznie jak poprzednie miesiace, nie
    widnieje tam cena, ktora zaplacilem).
    3. Czy odwolywac sie do transkontrol, przedstawiajac im moj bilet do
    wgladu?
    4. Czy zadac od Euro-bus pokrycia oplaty dodatkowej?
    5. Czy brak mojego podpisu pod "oplata dodatkowa" upowaznia te firme do
    wniesienia sprawy do sadu grodzkiego lub innego urzedu?

    Z gory dziekuje za odpowiedzi. Oczywiscie, jesli cos jeszcze jest nie
    jasne, to prosze napisac.

    Pozdrawiam.

    --
    |_______/ Grzegorz \________|
    |______/ \_______|

  • 2. Data: 2005-06-30 23:07:22
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    G G wrote:

> [...]
    > wniesienia sprawy do sadu grodzkiego lub innego urzedu?
    >

    > Z gory dziekuje za odpowiedzi. Oczywiscie, jesli cos jeszcze jest nie

    Od końca.
    Twój podpis nie jest im do niczego potrzebny.

    Powiedz mi skąd można się było dowiedzieć, że bilety są ważne do 27 albo
    29 czerwca albo do nei wiadomo kiedy.
    Jest gdzieś jakiś regulamin, było duże ogłoszenie w miejscu gdzei
    kupowałeś, czy jakoś tak.

    Czy jest to gdziekolwiek zaznaczone na bilecie? Na pewno tylko miesiąc 06?

    Moim zdaniem stoją na przegranej pozycji, chyba, że czegoś nie napisałeś.

    Na świstku który dostałeś powinno być napisane gdzie i do kiedy masz
    prawo się odwołać.
    Napisz im odwołanie, że nie miałeś zielonego pojecią, że są dwa rodzaje
    biletów w miesiącu czerwcu (szczególnie jeśli takiej praktyki nie
    stosowali wcześniej) i że na bilecie nigdzie to nie jest zaznaczone, a
    cyfra 06 sugeruje, że jest ważny w miesiącu czerwcu i dlatego wnosisz o
    anulowanie opłaty jako bezsadnej.
    Możesz im napisać, że w związku z tym możesz im dopłacić 6 zł do ceny
    biletu miesięcznego, który niby jest ważny cały miesiąc.

    I na tym bym sprawę zakońćzył.
    Przy braku jakiejkolwiek daty na bilecie nawet jakby poszli do sądu to
    przegrają. Więc ja bym na to wezwanie sądowe poczekał. Ciekawe czy im
    się bedzie chciało, a sprawa i tak się za rok przedawni.

  • 3. Data: 2005-06-30 23:10:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "G G" <k...@X...pl> napisał w wiadomości

    Pytanie podstawowe, to w jaki sposób przewoźnik udowodni przed sądem, że
    bilet ważny na miesiąc czerwiec (jak wynika z tego biletu) był ważny
    tylko do 27 czerwca oraz że Ciebie poinformował o tym fakcie oraz Ty
    wyraziłeś na to zgodę. Bo będzie tego musiał dowieść, by otrzymać tytuł
    wykonawczy przeciwko Tobie.

    Teraz trzeba by było zapoznać się z ich regulaminem. Regulamin jest
    częścią umowy. Jeśli przewidywał takie bilety i Twój bilet jest jakoś
    specjalnie oznakowany, to mają jakąś szansę. Oceniał bym ją na 50%.
    Jeśli jednak bilety mają jednakowy wygląd, to nawet nie wiem, jak
    udowodnią, że Ty mniej zapłaciłeś. A może sprzedający bilety wpisał Cię
    na listę, by mniej odprowadzić i więcej zarobić?

    Generalnie uważam, ze przewoźnik mógł coś takiego zgodnie z prawem
    wprowadzić, ale to powinno wynikać wprost z biletu. To musi być inny
    bilet. jeśli jest jednakowy z tym na cały miesiąc, to przewoźnik w
    sądzie w praktyce nie ma żadnych szans.

  • 4. Data: 2005-06-30 23:18:02
    Od: "G G" <k...@X...pl>

    witek napisał(a):

    >G G wrote:
    > Twój podpis nie jest im do niczego potrzebny.

    Tez tak mysle, ale np. mandat sie podpisuje.

    > Powiedz mi skąd można się było dowiedzieć, że bilety są ważne do 27
    > albo 29 czerwca albo do nei wiadomo kiedy.

    Ja sie dowiedzialem od przewoznika po fakcie.

    > Jest gdzieś jakiś regulamin, było duże ogłoszenie w miejscu gdzei
    > kupowałeś, czy jakoś tak.

    Nie ma. Nic takiego nie bylo.

    > Czy jest to gdziekolwiek zaznaczone na bilecie? Na pewno tylko
    > miesiąc
    > 06?

    Na pewno jest tylko 06. Wg prawa przewozowego powinna byc jeszcze cena,
    ale tego moj przewoznik nie stosuje.

    > Moim zdaniem stoją na przegranej pozycji, chyba, że czegoś nie
    > napisałeś.

    Wszystko napisalem, jak na spowiedzi.

    > Na świstku który dostałeś powinno być napisane gdzie i do
    > kiedy masz prawo się odwołać.

    Jest napisane. Mam sie odwolac do firmy kontrolujacej.

    > Napisz im odwołanie, że nie miałeś zielonego pojecią, że są dwa
    > rodzaje biletów w miesiącu czerwcu (szczególnie jeśli takiej praktyki
    > nie stosowali wcześniej)

    Z tego, co sie dowiedzialem, to w poprzednich latach tez takie cos bylo,
    ale ja jezdze tym autobusem dopiero od pazdziernika, wiec nie moglem o
    tym wiedziec.

    > Możesz im napisać, że w związku z tym możesz im dopłacić 6 zł do ceny
    > biletu miesięcznego, który niby jest ważny cały miesiąc.

    Ale to juz chyba sprawa przewoznika. Dostalem pieczatke, wiec
    zaplacilem, ale ile, to juz chyba nie jest takie wazne.

    > Przy braku jakiejkolwiek daty na bilecie nawet jakby poszli do sądu to
    > przegrają. Więc ja bym na to wezwanie sądowe poczekał.

    Poczekam, nie bede placil.

    > Ciekawe czy im się bedzie chciało, a sprawa i tak się za rok
    > przedawni.

    Mam nadzieje, ze jak stanowczo do nich napisze, to sobie dadza spokoj.

    Dzieki za szybka odpowiedz. Bede spal spokojniej :)
    Tak sobie mysle, ze jesli mi nie rozpatrza odwolania pozytywnie, to
    zwroce sie do przewoznika o pokrycie oplaty dodatkowej, a jesli sie nie
    zgodzi, to poczekam na sad.

    --
    |_______/ Grzegorz \________|
    |______/ \_______|

  • 5. Data: 2005-06-30 23:25:45
    Od: "G G" <k...@X...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > tylko do 27 czerwca oraz że Ciebie poinformował o tym fakcie oraz Ty
    > wyraziłeś na to zgodę. Bo będzie tego musiał dowieść, by otrzymać

    Ale to firma kontrolujaca mi wystawila "oplate dodatkowa" i to chyba oni
    beda chcieli mi w sadzie udowodnic, ze bilet byl wazny do 27.

    > Teraz trzeba by było zapoznać się z ich regulaminem. Regulamin jest
    > częścią umowy. Jeśli przewidywał takie bilety i Twój bilet jest jakoś
    > specjalnie oznakowany, to mają jakąś szansę.

    Firma jest jednoosobowa, a jej kapitalem sa 4 autobusy. Ich regulamin to
    jedna strona A4 czcionka 20.

    > Jeśli jednak bilety mają jednakowy wygląd, to nawet nie wiem, jak
    > udowodnią, że Ty mniej zapłaciłeś.

    Chyba nie sa w stanie. Bilet wyglada identycznie, jak inne.

    > A może sprzedający bilety wpisał Cię
    > na listę, by mniej odprowadzić i więcej zarobić?

    O tym myslalem :)

> [...]
    > wprowadzić, ale to powinno wynikać wprost z biletu. To musi być inny
    > bilet. jeśli jest jednakowy z tym na cały miesiąc, to przewoźnik w

    Przewoznik mnie poinformowal, ze sobie "odznacza" tych, co zaplacili za
    caly miesiac.

    Bardzo dziekuje za odpowiedz.

    --
    |_______/ Grzegorz \________|
    |______/ \_______|

  • 6. Data: 2005-06-30 23:30:32
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    G G wrote:

    > Tez tak mysle, ale np. mandat sie podpisuje.

    to nie mandat.

    > Na pewno jest tylko 06. Wg prawa przewozowego powinna byc jeszcze cena,
    > ale tego moj przewoznik nie stosuje.

    Serio, to jak oni rozróżniają który bilet jest który?

    > Jest napisane. Mam sie odwolac do firmy kontrolujacej.

    Poczekaj na rady innych.
    Można albo się odwołać, albo od razu ich olać i czekać na sąd
    ("ostateczny").

    > Z tego, co sie dowiedzialem, to w poprzednich latach tez takie cos bylo,
    > ale ja jezdze tym autobusem dopiero od pazdziernika, wiec nie moglem o
    > tym wiedziec.

    Poprzedni rok to nie.
    A w maju było?
    Rozumiem, że pewnie nie, a czerwiec jest wyjątkowy bo to zapewne koniec
    roku szkolnego?

    > Ale to juz chyba sprawa przewoznika. Dostalem pieczatke, wiec
    > zaplacilem, ale ile, to juz chyba nie jest takie wazne.

    No, honorowy chciałem być z tymi 6. złotymi.

    > Poczekam, nie bede placil.

    Też bym tak zrobił.

    > Mam nadzieje, ze jak stanowczo do nich napisze, to sobie dadza spokoj.

    Spokojnie powoli.
    Najpier się zastanów, czy w ogóle coś pisać.
    Stanowcze po nich spłynie, a co najwyżej ich podrażnisz.

> [...]
    > Tak sobie mysle, ze jesli mi nie rozpatrza odwolania pozytywnie, to
    > zwroce sie do przewoznika o pokrycie oplaty dodatkowej, a jesli sie nie

    nie rozpędzaj się
    jedyne co ma sens napisać to odwołanie.

    Olo Kwaśniak, gdzie jesteś?
    Stań chodź raz po drugiej stronie i doradź coś sensownego?

  • 7. Data: 2005-07-01 01:00:29
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    G G wrote:

    > Ale to firma kontrolujaca mi wystawila "oplate dodatkowa" i to chyba oni
    > beda chcieli mi w sadzie udowodnic, ze bilet byl wazny do 27.

    co za różnica kto cię pozwie. Argumenty będziesz miał te same.

    > Firma jest jednoosobowa, a jej kapitalem sa 4 autobusy. Ich regulamin to
    > jedna strona A4 czcionka 20.

    No to teraz wyobraź sobie, że temu gościowi sie będzie chciało iść do
    sądu jak sobie uświadomi, że przegra bo spartolił sprawę z biletami.
    Kontrolerzy to pewnie inna fimr apod tym samym przywdztwem.

    > Chyba nie sa w stanie. Bilet wyglada identycznie, jak inne.

    To tym bardziej się ciesz.

    > Przewoznik mnie poinformowal, ze sobie "odznacza" tych, co zaplacili za
    > caly miesiac.

    A potrafi ci to udowodnić, że cię poinformował, może był zmęcznony i
    zapomniał, a ty nic nie wiedziałeś, bo cie nikt nie poinformował.

    Odznaczać to on sobie może. To ma być odznaczone na twoim bilecie z
    wyraźnym napisem "ważny do:" a nie na jego kartce.

    ja bym ich od samego początku równo olał.

    Spodziewaj się po wakacjach, że ci nie będą chcieli sprzedać biletu.

  • 8. Data: 2005-07-01 01:36:52
    Od: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    wiadomości news:da24jh$r1q$1@inews.gazeta.pl...

    > Kontrolerzy to pewnie inna fimr apod tym samym przywdztwem.

    Tak to jest, jak się na grupy o 3 w nocy pisze ;-)

    L.

  • 9. Data: 2005-07-01 02:03:13
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Liwiusz wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    > wiadomości news:da24jh$r1q$1@inews.gazeta.pl...

    > Tak to jest, jak się na grupy o 3 w nocy pisze ;-)

    :)
    no, eeee, to chyba wina bąbelków. Precz z polmosem.

  • 10. Data: 2005-07-01 05:08:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ale to firma kontrolujaca mi wystawila "oplate dodatkowa" i to chyba
    oni
    > beda chcieli mi w sadzie udowodnic, ze bilet byl wazny do 27.

    Dokładnie to napisałem. I to nie tylko to, że był ważny do 27, ale
    również to, że Ciebie o tym poinformowali w sposób dostatecznie jasny.
    Wszak kupując bilet miesięczny masz prawo się spodziewać, że jest on
    ważny na miesiąc.

    > Firma jest jednoosobowa, a jej kapitalem sa 4 autobusy. Ich regulamin
    > jedna strona A4 czcionka 20.

    No to niewiele tego.

    > Chyba nie sa w stanie. Bilet wyglada identycznie, jak inne.

    > O tym myslalem :)

    To się samo rzuca w oczy.

    > Przewoznik mnie poinformowal, ze sobie "odznacza" tych, co zaplacili
    za
    > caly miesiac.

    To niech sobie "odznacza" dalej.