  • 1. Data: 2008-08-31 15:00:39
    Temat: ciąża o koniec umowy
    Od: "Renia W." <b...@a...pl>

    Witam

    Jestem na wychowawczym do końca grudnia 2008 jak i też umowa o pracę
    kończy mi się z końcem roku.
    Ponownie jestem w ciąży. Czy to mi coś daje ? Czy pomimo ciąży pracodawca
    ma mnie prawo zwolnić ?

  • 2. Data: 2008-08-31 16:43:34
    Temat: Re: ciąża o koniec umowy
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Renia W. wrote:
> [...]
    > kończy mi się z końcem roku.
    > Ponownie jestem w ciąży. Czy to mi coś daje ? Czy pomimo ciąży pracodawca

    art 177§ 1. Pracodawca nie może wypowiedzieć ani rozwiązać umowy o pracę
    w okresie
    ciąży, a także w okresie urlopu macierzyńskiego pracownicy, chyba że
    zachodzą
    przyczyny uzasadniające rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia z jej winy
    i reprezentująca pracownicę zakładowa organizacja związkowa wyraziła
    zgodę na rozwiązanie umowy

    art 177§ 3. Umowa o pracę zawarta na czas określony lub na czas
    wykonania określonej pracy albo na
    okres próbny przekraczający jeden miesiąc, która uległaby rozwiązaniu po
    upływie trzeciego miesiąca
    ciąży, ulega przedłużeniu do dnia porodu.