  • 1. Data: 2008-08-31 10:33:07
    Temat: nielegalny abonament telewizyjny
    Od: CC <o...@i...pl>

    W ustawie z dnia 21 kwietnia 2005 r.o opłatach abonamentowych1)(Dz. U.
    z dnia 16 maja 2005 r.)czytamy:

    Art. 2. 1. Za używanie odbiorników radiofonicznych oraz telewizyjnych
    pobiera się opłaty abonamentowe.
    2. Domniemywa się, że osoba, która posiada odbiornik radiofoniczny lub
    telewizyjny w stanie umożliwiającym natychmiastowy odbiór programu,
    używa tego odbiornika.

    Jeśli obywatel jest właścicielem telewizora to z definicji może robić
    z tym telewizorem co chce, np.:
    - użyć jako podstawke pod kwiaty
    - używać do przeglądania zdjęć z wakacji
    - oglądać filmy video
    - oglądać np. Eurosport
    - oglądać Polsat
    - oglądać TVP1
    - itp., itd.

    Pobieranie opłat z tytułu używania swojej własności jest w sposób
    oczywisty nielegalne.

    Dodatkowo w pkt. 2 ustawodawca przyjmuje domniemanie używania
    posiadanego telewizora.
    Przyjęcie takiego domniemania jak i kazdego inego jest bardzo wątpliwe
    prawnie.
    Oczywiście w czasie postępowania sądowego KRRiT musiałaby udowodnić,
    iż obywatel faktycznie używał telewizor, nawet gdyby jej się to udało
    to pozostaje jeszcze pkt. 1 omówiony wcześniej.
    Dziwie się, że jeszcze żaden z prawników nie podniósł tej kwestii, że
    pobieranie opłat przez KRRiT za używanie swojej własności przez
    obywateli to zwykła kradzież prowadzona przez państwo od wielu lat.
    Załóżmy sytuację, że ktoś ogląda sobie na własny telewizorze Art -
    KRRiT ani nie jest udziałowcem telewizji Art ani nie jest udziałowcem
    tego telewizora a imo to żąda za to opłat od obywatela - to jest
    dokładnie to samo gdy mafia z Wołomina pobiera opłaty za ochronę od
    handlarza na bazarze, obawiam się nawet że w tym drugim przypadku taka
    opłata ma większe uzasadnienie niż w pierwszym bo płacenie haraczu
    mafii może skutkować bazpieczeństwem dla handlarza a w pierwszym KRRiT
    ani nie świadczy żadnej usługi ani nie jest właścicielem telewizora a
    mimo to pobiera ordynarny mafijny haracz.
    ###Obywatele muszą założyc władzy kaganiec i trzymac ją na smyczy###
    www.obnie.info TV - www.justin.tv/civiltv

  • 2. Data: 2008-08-31 12:13:33
    Temat: Re: nielegalny abonament telewizyjny
    Od: "witek67" <w...@o...pl>

    Użytkownik "CC" napisał w wiadomości

    > Załóżmy sytuację, że ktoś ogląda sobie na własny telewizorze Art -
    > KRRiT ani nie jest udziałowcem telewizji Art ani nie jest udziałowcem
    > tego telewizora a imo to żąda za to opłat od obywatela - to jest

    skoro ogląda własny telewizor to ma 100% udziałów w tym telewizorze no chyba
    ze ma wspólnote majątkowa

    pozatym to każe ci ktoś płacic? nie chcesz to nie płacisz, a jak Ci
    przyjdzie komisja na kontrole to ich odsyłasz do diabła i tyle

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2008-08-31 14:49:43
    Od: r...@o...pl

> [...]
    > ani nie świadczy żadnej usługi ani nie jest właścicielem telewizora a
    > mimo to pobiera ordynarny mafijny haracz.

    To przeciez podobnie jak we Wloszech z Camorra, sa rejony gdzie to
    panstwo wloskie
    jest mafia a nie Camorra, ktora swoje stosunkowo niedrogie uslugi
    wykonuje rzetelnie.

  • 4. Data: 2008-08-31 16:31:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    CC wrote:
> [...]
    > ani nie świadczy żadnej usługi ani nie jest właścicielem telewizora a
    > mimo to pobiera ordynarny mafijny haracz.

    -> alt.pl.soc.psychologia.

  • 5. Data: 2008-08-31 17:08:08
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Daawno temu płaciło sie abonament za odbiór telewizji.W domyśle publicznej.A że TK
    uznał to za
    niezgodne z konstytucją- pobieranie opłat za "misję" etc, wymyślono pokrętnie opłatę
    za _używanie
    odbiorników_

    Myślę,że nie pokręciłem...

  • 6. Data: 2008-08-31 19:17:22
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    Jaki abonament? Jest coś takiego? Ja kupując TV żadnej umowy na płacenie abonamentu
    nie podpisywałem.

    inż.prawa piotr'ek

  • 7. Data: 2008-08-31 19:42:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    *piotr'ek* pisze:
    > Jaki abonament? Jest coś takiego? Ja kupując TV żadnej umowy
    > na płacenie abonamentu nie podpisywałem.

    To taka zmyłka. Chodzi o podatek od luksusu posiadania odbiornika.

  • 8. Data: 2008-08-31 19:55:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    *piotr'ek* wrote:
    > Jaki abonament? Jest coś takiego? Ja kupując TV żadnej umowy na płacenie abonamentu
    nie podpisywałem.

    niestety posłowie podpisali ją w twoim imieniu w sejmie i nie masz na to
    wpływu.

  • 9. Data: 2008-09-01 00:16:51
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-08-31 21:17 *piotr'ek* napisał/a:
    > Jaki abonament? Jest coś takiego? Ja kupując TV żadnej umowy na płacenie abonamentu
    nie podpisywałem.
    No i o dobrze. RTV i radio rejestruje się na poczcie. Wiele ludzi kiedyś
    nie zarejestrowało i mają spokoj.

    animka

  • 10. Data: 2008-09-01 05:15:27
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Telewizja_cyfrowa
    mówią, że niedługo wejdzie,

    co da łatwiejsze mozliwości kodowania niż analogowej i niech sobie kodują
    TVP... od razu poprawi się ściągalność "abonamentu"
    ile osób kupi dekodery? i będzie wiadomo czy ludzie oglądają TVP...

    Niestety dla telewizji... widzowie oczekują rozrywki i luźnych programów.
    Programy tzw. misyjne mają niewielką oglądalność, czyli po ulepszeniu
    ściągalności abonamentu może się okazać, że zbyt mało widzów chce to
    oglądać i po prostu najzwyklejsze prawo rynku popytu-podaży wyeliminuje
    takie programy z anteny,
    więc wprowadzenie opłaty za "używanie odbiornika" jest pewnego rodzaju
    ratunkiem dla budżetu TV.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Koleje Mazowieckie galeria http://foto.3mam.net